پیش از نظرسنجی های مجمع 2021 ، نگاهی به برنامه “duare sarkar” بنگال غربی ، طرح Orunodoi Assam

برنامه اطلاع رسانی تا 30 ژانویه ادامه خواهد داشت و در چهار مرحله برگزار می شود ، در این برنامه ها از طریق اردوگاه هایی که هر روز از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر فعالیت می کنند ، در اختیار ذینفعان قرار می گیرد.

با نزدیک شدن به نظرسنجی های مجمع بنگال غربی در سال 2021 ، دولت کنگره ترینامول برنامه “duare sarkar” (دولت در آستان) را برای اطمینان از رسیدن 11 طرح رفاهی دولتی به مردم آغاز کرده است.

برنامه اطلاع رسانی تا 30 ژانویه ادامه دارد و در چهار مرحله برگزار می شود. در حالی که اردوها در مرحله اول از 1 تا 11 دسامبر برنامه ریزی شده اند ، اردوی دوم از 15 تا 24 دسامبر ، اردوی دوم از 2 تا 12 ژانویه و چهارم از 18 تا 30 ژانویه برگزار می شود.

این طرح ها از طریق اردوگاه هایی که همه روزه از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر کاربرد دارند ، در اختیار ذینفعان قرار می گیرد.

این طرح ها شامل Kanyashree ، یک برنامه انتقال پول برای اطمینان از حفظ دختران در مدارس و جلوگیری از ازدواج زودهنگام آنها ، Khadya Sathi ، که هدف آن تأمین امنیت غذایی برای 90 درصد از مردم است ، و Sikhashree ، یک باره کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان SC و ST تحصیل در کلاسهای 5 تا 8 برای کاهش میزان ترک تحصیل.

برنامه های دیگر Rupashree ، یک بار کمک 25000 روپیه ای به خانواده های فقیر برای ازدواج یک دختر ، Jai Johar برای بهتر شدن STS ، برنامه بازنشستگی Taposili Bandhu برای SC و Aikyashree ، یک برنامه بورس تحصیلی برای دانشجویان از جوامع اقلیت و MGNREGS است.

طبق این طرح ، مزایای طرح ها و خدمات دولتی از طریق اردوگاه هایی که در هر گرم پنچایات و منطقه شهرداری برگزار می شود ، به ذینفعان واجد شرایط تحویل می شود. باندیوپادیای گفت ، دولت بنگال غربی روشهای عملیاتی استاندارد (SOP) را برای این برنامه آماده كرده است.

مقامات ارشد درجه افسر فرعی و افسر توسعه بلوک ، روند تحولات را رصد می کنند و بازخورد از حاضران در طول برنامه پس از و پس از آن جمع می شود ، که ایده اصلی استراتژیست سیاسی پرشانت کیشور است ، طبق اخبار 18.

از تجربه هر مرحله برای بهبود ارائه خدمات به ذینفعانی که در اردوگاه های بعدی شرکت می کنند استفاده خواهد شد. کل ماشین آلات دولت ایالتی دولت ایالتی در حالت مأموریت برای اطمینان از موفقیت این برنامه کار خواهند کرد.

اردوها باید به گونه ای سازماندهی شوند که هر گرم پنچایات ، بخش شهرداری حداقل در هر دور یک بار تحت پوشش قرار گیرد. پس از اتمام هر مرحله ، SDO ها یا BDO ها باید یک گزارش خلاصه دقیق به دادستان منطقه ارائه دهند ، تعداد بازدیدکنندگانی که در اردوها شرکت کرده اند. تأثیر دقیق ارزیابی اردوگاه ها از طریق شخص ثالث مستقلی انجام می شود

دبیر ارشد وزیر امور خارجه ، Alapan Bandyopadhyay گفت: “علاوه بر این ، برنامه های مربوط به طرح ها ، از جمله حقوق بازنشستگی اجتماعی مانند سن پیری ، بیوه ، افراد دارای معلولیت که توسط هر بخش دولتی اجرا می شود ، در طول این برنامه اطلاع رسانی برای اقدامات مناسب دریافت می شود.”

منابع گفتند تلگراف در روز اول اردوگاه در روز سه شنبه حدود 1.25 لك نفر در اردوگاههای 20،000 نفره درخواست كمك تحت برنامه های دولتی را كردند. در ادامه این گزارش آمده است كه بیشتر افراد در تلاش بودند كه اطلاعات بیشتری در مورد نحوه درخواست Swasthya Sathi ، یك طرح كاملاً رایگان بیمه برای همه ، بدست آورند كه به شما اجازه می دهد سالانه 5 لورو برای هر خانواده هزینه های درمانی را بپردازید.

میز جداگانه ای برای دریافت برنامه های متفرقه از بین عموم مردم تنظیم شده است که پرسنل مناسب با آموزش های لازم برای آنها مستقر می شوند. دولت محلی اقدامات مناسب را برای اجرای کارآمد و م casesثر پرونده ها از این میزهای “Duare Sarkar” انجام خواهد داد.

هجوم پرس و جو در مورد گواهینامه های طبقه نیز مشاهده شد زیرا این گواهینامه ها در حین قفل کشوری در سراسر کشور ایجاد نمی شدند و باعث ایجاد شکاف بین تعداد برنامه ها و گواهینامه های صادر شده شدند.

دولت آسام به رهبری BJP طرح Orunodoi را راه اندازی می کند

در همسایگی آسام ، دولت ایالتی به رهبری BJP پیش از نظرسنجی مجمع 2021 طرح Orunodoi را آغاز کرد. طرح ذینفع با هدف پوشش 22 خانواده لاکچری از اول دسامبر اجرایی شد. مبلغی بالغ بر 830 روپیه در ماه از طریق انتقال مستقیم مزایا (DBT) به خانواده های واجد شرایط تعلق می گیرد. این مبلغ یک خانواده را برای خرید داروهایی به ارزش 400 روپیه در ماه ، 50 درصد یارانه چهار کیلوگرم پالس به ارزش 200 روپیه ، 80 روپیه برای شکر و 150 روپیه برای سبزیجات و میوه های ضروری تأمین می کند.

مبلغ دسامبر در هفته آخر ماه منتقل می شود و پس از آن ، در هفته گذشته هر ماه به حساب شما واریز می شود.

دولت ایالت قبلاً 18.20 ذی نفع لهستانی را در 29 منطقه انتخاب کرده است اما انتظار می رود که این مقدار 22 لک افزایش یابد زیرا مناطق تحت مناطق منطقه ای Bodoland ، Kokrajhar ، Chirang ، Baksa و Udalguri ، به دلیل کد مدل درج نشده اند. برای نظرسنجی های آینده شورای سرزمین بودو (BTC) در 7 و 10 دسامبر انجام شود.

انتقال پول به حساب یکی از اعضای زن خانواده ارسال می شود. “ما خانواده هایی را که بیوه هستند انتخاب کرده ایم ، دیویانگ، دختری که ازدواج نکرده است ، و دختری که از خانه شوهر برگشته و نزد والدین خود می ماند. این نوع خانواده ها اولویت هایی دارند و دولت ایالتی ذی نفعان را از میان این بخشهای محروم انتخاب کرده است. “وزیر بهداشت ایالت هیمانتا بیسوا سارما گفت. خانوارهایی که دارای چهار چرخ ، تراکتور ، تلویزیون و یخچال هستند ، اما تحت این طرح واجد شرایط نیستند.

هزینه این طرح ماهیانه 200 کرور یا سالانه 2400 کرور برای دولت است. “هدف ما این است که 8 خانواده لک دیگر اضافه کنیم و مبلغ 25 درصد بیشتر افزایش می یابد. ما در حال فکر هستیم که این طرح را بیشتر و بیشتر گسترش دهیم. “Sarma گفت.

زن سرپرست خانوار که افتتاح حساب بانکی را از دست داده است باید به نزدیکترین تسهیلات بانکی ، یعنی یک بانک یا خبرنگار بانکی نزدیک شود تا حساب بانکی خود را تحت Jan Dhan Yojana افتتاح کند.

روند درخواست طرح Orunodoi از سپتامبر آغاز شد و اولویت با خانوارهایی است که بیوه ، زنان مجرد و افراد با توانایی متفاوت دارند.

بعلاوه ، این یک طرح در حال انجام است ، خانوارهای واجد شرایطی که نمی توانند در این مرحله قرار بگیرند در سالهای بعدی طرح در نظر گرفته می شوند در حالی که افرادی که واجد شرایط نیستند اما به اشتباه ثبت نام کرده اند باید داوطلبانه به مقامات مراجعه کنند تا نام آنها حذف شود.

انتقال مبلغ به حساب ذینفع مستقیماً از طریق خزانه دولت از طریق سیستم eKuber بانک ذخیره هند انجام می شود. پرداخت به ذینفعان مناطق مختلف طی چهار روز متغیر است.

با ورودی از PTI

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.