چرا استارت آپ های هندی در مشکل بزرگی قرار دارند؟

زمان آینده: چرا استارت آپ های هندی در مشکل بزرگی قرار دارند؟

میزان بودجه برای بخش های استارتاپی در سه ماهه اول سال 2023 در مقایسه با سه ماهه مشابه در سال 2022، 75 درصد کاهش یافت. Image Representational/Freepik.

استارت‌آپ‌های هندی استعدادهای زیادی را در چند سال گذشته جذب کرده‌اند، به‌طوری که نخست‌وزیر نارندرا مودی حتی گفته است که استارت‌آپ‌ها ستون فقرات هند خواهند بود. با این حال، از ابتدای سال جاری، بر اساس برآوردها، 92 شرکت در این بخش بیش از 25000 کارمند خود را اخراج کرده اند.

طبق گزارشات، شرکت International Business Machines (IBM) اعلام کرده است که در حال بررسی جایگزینی حدود 7800 شغل با هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) است، به طوری که آرویند کریشنا، مدیر اجرایی IBM اعلام کرده است که این شرکت برای نقش‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند این کار را متوقف کنند، استخدام خواهد شد. به ربات های هوش مصنوعی اختصاص داده شده است.

حتی هتل‌های Oyo که دارای خدمات مهمان‌نوازی هستند، اندازه عرضه عمومی اولیه خود را به کمتر از نیمی از برآورد اولیه‌اش 1.2 میلیارد دلار کاهش داده‌اند.

از تماس ها و پیام های مزاحم خسته شده اید؟ شرکت های مخابراتی به زودی از هوش مصنوعی برای فیلتر کردن آنها استفاده خواهند کرد

مجله آلمانی به دلیل انتشار جملات جعلی از اسطوره فرمول یک، مایکل شوماخر در مصاحبه ای با نام AI-generated شکایت می کند.

افزایش نرخ بهره باعث شکست استارت آپ ها می شود

با این حال، کاملاً تعجب آور نیست که صنعتی که تا این حد به پول نقد سرمایه گذاران وابسته است، در دنیای افزایش نرخ بهره در حال فروپاشی است.

طبق گزارشی که توسط بلومبرگمیزان بودجه برای بخش های استارتاپی در سه ماهه اول سال در مقایسه با فصل مشابه در سال 2022، 75 درصد کاهش یافت.

کاهش حاشیه سود

نرخ تورم بالاتر برای بخش استارت آپی که حاشیه سود به سرعت در حال کاهش است، نابودی را به همراه داشته است. علاوه بر این، تورم همچنین چشم انداز رشد مصرف را کاهش داده است، زیرا مشتری در معرض خطر ضربه زدن به قیمت های بالاتر برای اقلام ضروری است.

درس هایی که هند می تواند از رکود بیاموزد

با این همه استعداد اختصاص داده شده به این بخش، تنها می توان امیدوار بود که حوزه استارت آپی برای همیشه در رکود باقی نماند. اما درس هایی وجود دارد که می توان از این چرخش بد وقایع گرفت.

اولاً، استارت آپ ها باید برای سرمایه ریسک جهانی جذاب باقی بمانند. اگر امور مالی بین المللی شروع به جستجوی جاهای دیگر کند، شرکت های هندی در رکود رها می شوند.

دوم، ما باید در مورد اندازه و ظرفیت بازار مصرف هند واقع بین باشیم. اگرچه هند ممکن است بزرگترین کشور باشد، اما هنوز بزرگترین بازار نیست.

علاوه بر این، تنها کسری از جمعیت 1.4 میلیاردی هند مصرف کننده مشابه طبقه متوسط ​​جهانی هستند. و حتی با وجود اینکه شرکت‌های فین‌تک هندی دوست دارند دسترسی تقریباً جهانی پلت‌فرم‌های پرداخت جدید را برجسته کنند، تنها ۶.۵ درصد از کاربران در آن پلت‌فرم‌ها تقریباً نیمی از کل تراکنش‌ها را بر عهده دارند.

در نهایت، بسیاری از بهترین بخش‌ها در هند، که شامل فناوری اطلاعات، داروسازی و خودرو می‌شوند، در خطر سبقت گرفتن از واقعیت‌های تکنولوژیکی، مالی یا نظارتی قرار دارند، بخش استارت‌آپ حداقل ممکن است بتواند در چنین شرایط سختی سازگارتر شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.