چرا باغ وحش ایالات متحده از نیوزلندی ها به دلیل فیلم نوازش کیوی عذرخواهی کرد؟

یک برخورد

باغ وحش میامی پس از مواجهه با واکنش شدید نیوزلندی ها به دلیل “برخورد کیوی” خود عذرخواهی کرده است. تقدیم به تصویر: Twitter/@zoomiami

ویدئویی از “برخورد کیوی” که توسط باغ وحشی در ایالات متحده سازماندهی شده است، در نیوزیلند غوغا به پا کرده است. فیلمی که به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد، نیوزلندی ها را عصبانی کرد و منجر به عذرخواهی باغ وحش میامی به دلیل “توهین به یک ملت” شد.

نخست وزیر نیوزلند و اداره حفاظت از این کشور نیز در این مورد اظهار نظر کردند.

اما چه اتفاقی در باغ وحش ایالات متحده افتاد که چنین خشم را در کشور جزیره ای برانگیخت؟ بیایید نگاه دقیق تری بیندازیم.

مقالات مرتبط

جدید

پلیس نیوزیلند مردی را در رابطه با آتش سوزی در خوابگاه دستگیر کرد

جدید

اگر ترنت بولت در جام جهانی هند بازی نکند، متعجب می‌شویم: مدیر اجرایی کریکت نیوزلند

“کیوی بدرفتاری”

ویدئویی که بازدیدکنندگان را نشان می‌دهد که پائورا، یک پرنده نر کیوی را نوازش می‌کنند و او را با نور مصنوعی بیدار نگه می‌دارند، روز سه‌شنبه (23 مه) در فضای مجازی پخش شد. همانطور که در بی بی سیاین پرنده هنگامی که بازدیدکنندگان با آن دست به دست می‌شدند «به‌طور مشهودی آشفته» به نظر می‌رسید و حتی گاهی سعی می‌کرد در یک محیط تاریک پنهان شود.

کیوی، پرنده ملی نیوزلند، گونه ای شبگرد است.

گزارش شده است که قبل از واکنش‌ها، باغ‌وحش میامی به بازدیدکنندگان پیشنهاد می‌کرد که پرنده بدون پرواز را با قیمتی بیش از 20 دلار نوازش کنند. بیزینس اینسایدر. بر اساس گزارش ها، پائورا اولین کیوی بود که در سال 2019 در باغ وحش میامی به عنوان بخشی از یک برنامه پرورش با تمرکز بر تضمین بقای گونه های پرنده، جوجه ریزی کرد.

با انتشار این ویدئو در رسانه های ویژه، نگرانی هایی را در نیوزلند در مورد رفتار کارکنان باغ وحش میامی با پرنده ایجاد کرد.

طوماری آنلاین با عنوان «این کیوی بدرفتار را نجات دهید» که بر بدرفتاری ادعایی تاکید می‌کرد، بیش از 12000 امضا جمع کرد.

در طومار آمده است: «او رام شده است و چهار روز در هفته تحت نور فلورسنت روشن قرار می‌گیرد، ده‌ها غریبه او را زیر نظر می‌گیرند، سبیل‌های حساسش را نوازش می‌کنند، می‌خندند و مانند یک اسباب‌بازی نشان می‌دهند.

کیوی حیوانات شب‌زی هستند که باید در محوطه‌های تاریک مناسب نگهداری شوند و به حداقل برسد. بهترین کتابچه راهنمای عملی برای کیوی بیان می‌کند که نباید آن‌ها را مرتباً مورد استفاده قرار داد یا از لانه‌شان خارج کرد تا توسط عموم نگهداری شود.»

با تشدید موضوع، وزارت حفاظت از دولت نیوزلند در توییتی گفت که «در حال گفتگو با انجمن آمریکایی باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها برای «بررسی برخی از نگرانی‌های مطرح شده در مورد مسکن و رسیدگی است».

کریس هیپکینز، نخست وزیر نیوزیلند نیز واکنش کشورش را تحسین کرد. هیپکینز به خبرنگاران گفت: «این نشان می‌دهد که کیوی‌ها وقتی در خارج از کشور هستند به پرنده ملی ما افتخار می‌کنند و اگر ببینند با کیوی بدرفتاری می‌شود، اقدام می‌کنند.» CNN.

همچنین بخوانید: سیاست پاندا: چرا باغ وحش های ایالات متحده خرس ها را به چین باز می گرداند؟

‘اشتباه بزرگ’

پس از این جنجال، ران مگیل، مدیر ارتباطات باغ وحش میامی، گفت رادیو نیوزلند (RNZ) که برخورد بازدیدکنندگان پولی «به خوبی تصور نشده بود» و یک «اشتباه بزرگ» بود.

من خجالت می کشم که در این موقعیت قرار داریم. زمانی که آنها این طرح را ارائه کردند، این به خوبی تصور نمی شد. مگیل گفت: “خوب، چون پرنده در حال غذا خوردن است و به نظر بسیار سالم و خوب عمل می کند، این کاری است که شاید بتوانیم انجام دهیم.” RNZ، مطابق با بیزینس اینسایدر. “ما اشتباه کردیم.”

باغ وحش میامی در بیانیه ای اعلام کرد که “عمیقا متاسف است” و دیگر این دیدار با کیوی را ارائه نخواهد کرد. همچنین اعتراف کرد که این حرکت “با توجه به نماد ملی این حیوان نمادین و آنچه که برای مردم نیوزیلند نشان می دهد” به خوبی تصور نشده است.

در بیانیه این باغ وحش آمده است: «به ویژه برای همه ما دردناک است که فکر کنیم هر اتفاقی که با پائورا در باغ وحش میامی رخ داده است برای هر یک از مردم شگفت انگیز نیوزیلند توهین آمیز است. USA Today.

باغ وحش در ادامه گفت: «در حال حاضر برنامه‌هایی برای ساختن یک زیستگاه ویژه برای او در حال انجام است که در عین احترام و حمایت از غرایز طبیعی، سرپناه مورد نیاز او را فراهم کند.» CNN.

در این بیانیه آمده است: “این به گونه ای توسعه خواهد یافت که ما بتوانیم بدون تماس مستقیم با مردم، کیوی شگفت انگیز را به مهمانان خود آموزش دهیم.”

یک برخورد متأسفانه چرا باغ وحش ایالات متحده از نیوزلندی ها به دلیل فیلم نوازش کیوی عذرخواهی کرد
کیوی، پرنده ملی نیوزلند، گونه ای شبگرد است. عکس فایل AFP

نخست وزیر هیپکینز از باغ وحش ایالات متحده برای اذعان به نگرانی های عمومی تشکر کرد. هیپکینز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آنها اذعان کرده‌اند که کاری که انجام می‌دهند برای کیوی مناسب نیست، یا درست یا منصفانه نبوده است. بی بی سی.

پرنده در حال انقراض

کیوی در خطر انقراض است و تنها حدود 70000 از این پرندگان در نیوزلند باقی مانده است. بی بی سی به نقل از اداره حفاظت کشور گزارش داد.

تلاش‌های حفاظتی متعددی برای افزایش آگاهی انجام شده است، و وزارت حفاظت نیوزیلند طرح بازیابی کیوی را در سال 1991 آغاز کرد.

همانطور که در وب سایت اداره حفاظت از نیوزیلند آمده است، «کیوی نماد ملی مهمی است که به همان اندازه توسط همه فرهنگ ها در نیوزیلند گرامی داشته می شود. کیوی نمادی برای منحصر به فرد بودن حیات وحش نیوزلند و ارزش میراث طبیعی ما است. پرنده خود یک است تائونگا (گنج) به مائوری، که ارتباط فرهنگی، معنوی و تاریخی قوی با کیوی دارند.

نیوزلندی ها که به خاطر این پرنده به آنها کیوی می گویند، به ویژه از این حیوان محافظت می کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام