چرا «تغییر اداری بزرگ» آرویند کجریوال بوروکراسی دهلی را نگران کرده است؟

آرویند کجریوال، رئیس‌وزیر دهلی و آرویند کجریوال، رئیس حزب آم ادمی، روز پنج‌شنبه پس از حکم دادگاه عالی مبنی بر اینکه دولت دهلی دارای اختیارات قانون‌گذاری و اجرایی بر اداره خدمات است، وقت خود را تلف نکرد و آشیش مور، دبیر بخش خدمات را کنار گذاشت و سال 1995 را جایگزین او کرد. افسر IAS دسته ای AK سینگ.

بعداً در یک کنفرانس مطبوعاتی، او قول داد که یک تغییر اداری “بسیار بزرگ” برای یک دولت مسئول، لاغر، لاغر، دلسوز، پاسخگو و دلسوز انجام شود و گفت افسرانی که در مانع تراشی از کار مردم دخیل هستند باید متضرر شوند.

این اقدام آرویند کجریوال بوروکراسی دهلی را نگران کرده است. منابع بوروکراسی ارشد گفتند هند امروز که افسران خوشحال نیستند و می ترسند که ممکن است با عواقب یک دولت خشمگین کجریوال روبرو شوند.

دهلی

دولت دهلی بر خدمات کنترل دارد: دیوان عالی در مورد اختلاف قدرت دهلی-مرکز

دهلی

چرا 22 تلویزیون نشان می دهد که وزیر ارشد دهلی همچنان یک آدم متواضع است

اما چه چیزی منجر به این وضعیت شده است؟ چرا کجریوال می خواهد بوروکرات ها را در دولت دهلی جابجا کند یا منتقل کند؟

بازسازی عظیم اداری کجریوال

روز پنجشنبه، وزیر ارشد دهلی گفت که در چند روز آینده یک تغییر اداری بزرگ رخ خواهد داد. بسیاری از افسران بر اساس آنچه تاکنون انجام داده اند، منتقل خواهند شد. برخی از مسئولان هستند که در یک سال و نیم اخیر کارهای عمومی را متوقف کرده اند. مواردی بود که داروهای کلینیک های محلا، آزمایشات، پول هیئت دهلی جل متوقف شد. چنین افسرانی باید عواقب تخلفات خود را متحمل شوند. این فرصت به افسران و کارمندانی پاسخگو و دلسوز داده می شود که می خواهند به مردم خدمت کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شعبه پنج قاضی دادگاه عالی به ریاست رئیس قاضی هند دی.ای چاندراچود حکم داد که قانونگذار بر بوروکرات ها در اداره خدمات، به جز در مناطق خارج از اختیارات قانونگذاری منطقه پایتخت ملی (NCT) کنترل دارد. سه منطقه خارج از کنترل دولت دهلی وجود دارد: نظم عمومی، پلیس و زمین.

توضیح اینکه چرا تغییر اداری بزرگ آرویند کجریوالز بوروکراسی دهلی را نگران کرده است
وزرای کابینه دهلی از آرویند کجریوال، رئیس وزیر، هنگام ورود به دبیرخانه دهلی پس از حکم دادگاه عالی در مورد مقررات مربوط به خدمات، در دهلی نو استقبال کردند. PTI

«یک دولت مستقر در قانون اساسی و منتخب دموکراتیک باید بر اداره خود کنترل داشته باشد. دولت متشکل از چندین افسر عمومی است که در خدمات یک دولت خاص منصوب می شوند، صرف نظر از اینکه آن دولت در استخدام آنها نقش داشته یا نه. “کنترل اداری” را بر افسران منصوب به دولت دهلی حفظ کرد.

حکم دادگاه عالی ناشی از کشمکش چندین ساله دولت AAP در مورد انتصاب و انتقال مقامات است که در سال 2015 به اوج خود رسید. در آن زمان بود که کجریوال درگیر درگیری با معاون فرماندار وقت (LG) شد. نجیب یونگ در مورد انتصاب منشی ارشد و موسسه تحقیقات فساد.

این موضوع به دادگاه عالی دهلی رسیده بود، که حکم داده بود علیرغم تصویب ماده 239 AA، که تمام کمیسیون های تحقیقاتی را بدون موافقت LG تشکیل شده بود، همچنان یک قلمرو اتحادیه است. HC دهلی گفته بود که موافقت LG برای تصمیم گیری ها الزامی است.

دولت کجریوال پس از آن تصمیم دادگاه عالی دهلی را در دادگاه عالی به چالش کشیده بود که آن را به دادگاه قانون اساسی ارجاع داده بود.

همچنین بخوانید: AAP در مسیر جنگ علیه VK Saxena: تاریخ نشان می دهد که نبرد بین دولت دهلی و ال جی تازه شروع شده است

پس از حکم دادگاه عالی – که AAP به عنوان “سیلی محکم” به مأموریت سرنگونی دولت ها از طریق “راه های غیرقانونی” و “شکست بزرگ” برای اقدامات دیکتاتوری مرکز تحت رهبری BJP نامیده می شود – کجریوال گفت که افسران اکنون فرصت کار پیدا خواهد کرد.

وزیر ارشد دهلی گفته بود که ال‌جی پیش از این دستوراتی را درباره «عملاً هر موضوعی» به وزیر ارشد صادر کرده و دولت او را دور زده است. آنها در مورد مسائلی مانند سیاست مالیات غیر مستقیم، آموزش معلمان در فنلاند، کلاس‌های رایگان یوگا، کلینیک‌های موهالا، انتقال بوروکرات‌ها، کنترل برند ضدفساد و گسترش یارانه برق به مصرف‌کنندگان با هم برخورد داشتند.

کجریوال گفت که قبل از دستور دادگاه دستانش بسته بود و او قادر به حکومت با همه «موانع» ایجاد شده نبود. با این حال، علیرغم اینکه دولت AAP در دهلی “کار تماشایی” انجام داد، او افزود: “این کار با سرعتی 10 برابر سرعتی که قبلا اتفاق می افتاد انجام خواهد شد.” دهلی اکنون مدلی از حکمرانی توانا را به کل کشور ارائه خواهد کرد.»

توضیح اینکه چرا تغییر اداری بزرگ آرویند کجریوالز بوروکراسی دهلی را نگران کرده است
دهلی نو: رهبران و حامیان AAP در خارج از دبیرخانه دهلی پس از حکم دادگاه عالی در مورد مقررات مربوط به خدمات جشن می گیرند. PTI

یک بوروکراسی نگران

کنفرانس مطبوعاتی کجریوال افسران دفاتر دهلی را نگران کرد. بوروکرات ها معتقدند که کارشان سخت تر می شود. همانطور که یکی از مقامات گفت ایندین اکسپرسافسرانی که به دولت دهلی منصوب شده‌اند، در چند سال گذشته بر اساس وابستگی‌های فرضی‌شان پاداش یا قربانی شده‌اند. اگر وزیری فکر می‌کرد که یک افسر طرفدار ال‌جی است، دولت برای آنها در کمیته‌های قانونگذاری احضاریه صادر می‌کرد. از سوی دیگر، اگر دفتر ال‌جی فکر می‌کرد که یک افسر یک «مرد AAP» است، به یک بخش بی‌اهمیت منتقل می‌شد.»

یکی دیگر از مقامات به نقل از این خبر گفته است هندوستان تایمز“مثل راه رفتن روی طناب است. مقامات قربانیان ناپیدای نبرد مرکز در مقابل دولت دهلی بوده‌اند و وقتی رویارویی تلخ می‌شود، ما باید رنج بکشیم، زیرا وفاداری به یکی از مراکز قدرت را اشتباه می‌فهمیم. مقاماتی که در سال گذشته در دهلی خدمت کرده‌اند، این چمدان‌ها را حمل می‌کنند و ممکن است با زمان چالش‌برانگیزی روبرو شوند، زیرا ممکن است برخی به اشتباه به عنوان وفادار به ال‌جی درک شوند.

همچنین این نگرانی وجود دارد که دولت AAP اکنون به دنبال مقاماتی باشد که در مورد اتهامات فساد علیه وزیر ارشد و وزرای حزبش تحقیق می کنند. علاوه بر این، یک بوروکرات دیگر اضافه کرد که مقامات خدمات زیر مجموعه اداری دهلی نسبت به افسران IAS مورد لطف کابینه قرار خواهند گرفت.

با این حال، این ترس ها توسط همه در بوروکراسی وجود ندارد. یکی از افسران گفت: «حکم نه به نفع دولت دهلی است و نه علیه ال جی. این تفسیر قانون اساسی است.»

BJP و کنگره صحبت می کنند

در حالی که دولت AAP رای دادگاه عالی دهلی را جشن گرفت و آن را یک پیروزی بزرگ برای مردم دهلی خواند، حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) گفت که تصمیم دادگاه عالی در آینده، نه تنها در دهلی، بلکه در سایر اتحادیه‌ها پیامدهای بلندمدتی خواهد داشت. سرزمین ها نیز.

ویرندرا ساچدوا، رئیس BJP دهلی، گفت که اگرچه طرف به دستور دادگاه احترام می گذارد، اما منجر به صنعت پست انتقال در شهر می شود. ما به حکم دادگاه عالی احترام می گذاریم. کجریوال آنچه را که ناامیدانه به دنبالش بود به دست آورده است. ساچدووا در بیانیه‌ای گفت: جابجایی‌های گسترده افسران در دولت او انجام خواهد شد و این بدان معناست که صنعت انتقال پست در دهلی ایجاد خواهد شد. از AAP.

از سوی دیگر، کنگره گفت که زمان آن فرا رسیده است که دولت به رهبری کجریوال بر حکومت داری تمرکز کند. مردم به دلیل اختلال در حمل‌ونقل عمومی، آلودگی هوا و آب و بالا آمدن کوه‌های زباله رنج می‌برند… دولت کجریوال باید انرژی خود را به جای پرداختن به لفاظی‌های توخالی که مشکلات دهلی را حل نمی‌کند، روی پرداختن به این مسائل متمرکز کند. آنیل کومار چوداری، رئیس کنگره دهلی گفت: اقدامات ملموس دولت دهلی می تواند کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام