چرا «جای باجرنگبالی» به فریاد پیروزی کنگره تبدیل شده است؟

“جای باجرانگبالی!” این فریاد پیروزی کنگره است، زیرا حزب کنونی بهاراتیا جاناتا (BJP) را در انتخابات مجلس کارناتاکا کوبیده است. در حالی که حزب بزرگ قدیمی از مرز اکثریت عبور کرد و 136 کرسی از 224 کرسی را به دست آورد، جشن ها در مقر آن در دهلی به راه افتاد.

چندین کارگر کنگره با لباس لرد هانومان در دفاتر حزب در سراسر ایالت ازدحام کردند. عده‌ای شیرینی پخش می‌کردند و قلوه می‌زدند، می‌رقصیدند و از پیروزی شادی می‌کردند.

یکی از کارگرانی که با لباس هانومان در دهلی جشن می گرفت و به تمسخر می گرفت، گفت: “باجرانگبالی بی جی پی که نهی کنگره که ساث هاین… باجرانگ بالی نه بی جی پی پار فاین لاگایا های (لرد باجرانگبالی با کنگره است. او جریمه ای بر BJP وضع کرده است)”. مهمانی زعفرانی

مقالات مرتبط

از جانب

از پادشاه تا سوم دور: چگونه JD(S) در انتخابات مجمع کارناتاکا دچار شکست بزرگی شد

از جانب

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: چه کسی پیشرو است، چه کسی عقب است؟

رژیم غذایی در سخنرانی ها، تجمعات، نمایش های جاده ای و موارد دیگر شکل گرفته است. آنجانادری هیلز در کارناتاکا زادگاه لرد هانومان در نظر گرفته می شود، اما چگونه او به سیاست ایالت کشیده شد؟ نگاهی می اندازیم.

همه به‌روزرسانی‌های زنده از نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا را اینجا ببینید

مانیفست کنگره

کنگره در مانیفست خود وعده ممنوعیت گروه های دست راستی مانند باجرنگ دال را به دلیل “نفرت پراکنی در بین جوامع به دلایل کاست یا مذهب” داد.

در بیانیه کنگره آمده است: «ما معتقدیم که قانون و قانون اساسی مقدس است و نمی‌توان آن‌ها را توسط افراد و سازمان‌هایی مانند باجرنگ دال، PFI یا سایرین که دشمنی یا نفرت را ترویج می‌کنند، چه در میان جوامع اکثریت یا اقلیت، نقض کرد». ما طبق قانون اقدامات قاطعانه ای از جمله اعمال ممنوعیت برای چنین سازمان هایی انجام خواهیم داد.

ممنوعیت این لباس حاشیه ای و برابری آن با گروه غیرقانونی اسلامی جبهه مردمی هند (PFI) BJP و حامیان آن را خشمگین کرد.

حزب زعفران لرد هانومان را مطرح کرد و گفت که ممنوعیت باجرنگ دال توهین به خداست. “امروز، کنگره مانیفست خود را منتشر کرد، مجموعه ای از دروغ ها، با توجه به نظرسنجی های کارناتاکا… این جسورانه و اوج سیاست مماشات است. سامبیت پاترا، سخنگوی ملی BJP در اوایل این ماه گفت: این تلاش کنگره برای نجات PFI با توهین به لرد هانومان است.

چرا جای باجرانگبالی به شعار پیروزی کنگره در کارناتاکا تبدیل شده است
رهبر کنگره راهول گاندی همه دلایلی برای لبخند زدن دارد. حزب او BJP را در کارناتاکا برکنار کرد و یک پیروزی بسیار مورد نیاز را ثبت کرد. PTI

باجرنگ دال علیه کنگره تظاهرات کرد و مانیفست آن را سوزاند. سازمان مادر ویشوا هندو پریشاد (VHP) به آن پیوست.

کنگره تا حدودی شروع به حدس زدن خود کرد یا به نظر می رسید که رهبر ارشد کنگره M Veerappa Moily تقریباً در مورد مانیفست عذرخواهی می کرد. یک روز پس از اعتراض، او گفت که دولت ایالتی نمی تواند یک لباس را ممنوع کند و قدرت در اختیار مرکز است.

ما نگفته‌ایم که باجرنگ دال را محروم می‌کنیم. گفتیم سازمان هایی مثل PFI و باجرنگ دال آرامش جامعه را بر هم می زنند. من یک وزیر قانون در کارناتاکا بودم و اجازه دهید به شما بگویم دولت ایالتی نمی تواند این کار را انجام دهد…. حتی باجرنگ دال هم نمی تواند توسط دولت ایالتی ممنوع شود. رئیس ایالت ما دی کی شیواکومار توضیحات مفصلی در مورد آن به شما ارائه خواهد کرد. چنین پیشنهادی وجود نداشت.»

با این حال، رهبران ارشد حزب از توضیح دادن خودداری کردند.

چرا جای باجرانگبالی به شعار پیروزی کنگره در کارناتاکا تبدیل شده است
حامیان کنگره نمایش خوب این حزب را در نظرسنجی مجمع کارناتاکا در گواهاتی جشن می گیرند. در سراسر کشور، کارگران حزب لباس لرد هانومان پوشیدند و شادی کردند. PTI

سیاست هانومان BJP

در حالی که باجرانگ دال رسیتال های هانومان چالیسا را ​​در سراسر کارناتاکا برگزار می کرد، BJP وارد واگن شد و کارت هندوتوا را بازی کرد. رژیم غذایی در ایالت به “چوناوی جملا” تبدیل شد.

هنگامی که نخست وزیر نارندرا مودی در کارناتاکا کمپین انتخاباتی کرد، سخنرانی های خود را با شعارهای «جای باجرانگبالی» آغاز کرد و به پایان رساند. او کنگره را متهم کرد که قصد دارد عبادت‌کنندگان هانومان را پس از اینکه «اول «لرد رام» را حبس کرده بود، «بسته» کند.

در یک گردهمایی انتخاباتی در منطقه ویجایاناگارا، مودی در مورد پیوند ایالت با لرد هانومان صحبت کرد. “من به سرزمین لرد هانومان آمده ام. من خوشبختم که این فرصت را به دست آوردم تا به خاکش ادای احترام کنم. اما این بدبختی را ببینید که وقتی آمده ام تا به سرزمین او احترام بگذارم، کنگره تصمیم گرفته است که لرد هانومان را محبوس کند.

نماینده BJP از بنگالورو جنوبی تجاسوی سوریا، دستور نخست وزیر را گرفت. من باجرنگی هستم. من یک کانادیگا هستم و این سرزمین هانومان است. من به کنگره جرأت می‌کنم مرا ممنوع کند.»

حزب زعفران برگ برنده اش را گرفته بود (یا اینطور فکر می کرد) و قرار نبود آن را رها کند.


پوشش کامل انتخابات مجلس کارناتاکا 2023

سونیل کانوگولو، نظرسنجی «به اندازه باغیرا گریزان» که برنده کنگره بود

نتایج کارناتاکا 2023 | رای دهندگان Cong را به BJP انتخاب می کنند: چرا این تعجب آور نیست

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: چه کسی پیشرو است، چه کسی عقب است؟

نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

از پادشاه تا سوم دور: چگونه JD(S) در انتخابات مجمع کارناتاکا دچار شکست بزرگی شد

سیاست توچال در کارناتاکا. چرا کنگره احتمالاً MLA های خود را به هتل ها منتقل می کند


BJP “جای باجرانگبالی” را به عنوان شعار غیررسمی خود در مبارزات انتخاباتی کارناتاکا اقتباس کرد. هواداران آن را در راهپیمایی ها و نمایش های جاده ای شعار می دادند. در نمایش جاده ای نخست وزیر نارندرا مودی در بنگالورو، شنبه گذشته، لرد هانومان یک موتیف رایج بود – برش هایی از رژیم غذایی در مسیر نقطه چین بود.

پیش از رای‌گیری، روز سه‌شنبه، باساواراج بومایی، رئیس‌وزیر همراه با حامیانش، هانومان چالیسا را ​​تلاوت کرد.

BJP تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کنگره را به خاطر وعده مانیفست جنجالی خود تحت فشار قرار دهد. اما همانطور که نتایج نشان می دهد، به نفع حزب حاکم عمل نکرد.

چرا جای باجرانگبالی به شعار پیروزی کنگره در کارناتاکا تبدیل شده است
راجش تاکور، رئیس کمیته کنگره جارکند پرادش، پیروزی کارناتاکا را با کارگران حزب جشن می گیرد. PTI

یک برکت در مبدل برای کنگره

بر اساس گزارشی در هند اکسپرسرهبران ارشد کنگره توافق کردند که معادل سازی باجرنگ دال با PFI “قابل اجتناب” است. اما هنگامی که جنجال بالا گرفت، حزب تصمیم گرفت عقب نشینی نکند.

در گذشته، به نظر می رسد که به نفع حزب عمل کرده است. لباس‌های راست‌گرای مانند باجرانگ دال و سری رام سنه برای مسلمانان و جمعیت شهری این ایالت بلای جان هستند. ممنوعیت پیشنهادی، اگرچه ممکن است اجرا نشود، پیامی را برای این بخش از رای دهندگان ارسال کرد که حزب قصد دارد.

کارناتاکا جمعیت شهری زیادی دارد. بنابراین به نوعی، ما معتقدیم که جنجال باجرنگ دال به نفع ما بوده است. این بار احساسات هندوتوا چندان قابل درک نبود. یکی از رهبران ارشد به این نشریه گفت: شاید این برای ما در برخی از صندلی‌های کمربند ساحلی هزینه داشته باشد، اما مطمئناً دستاوردها بیشتر از ضرر بود.

رای دهندگان مسلمان در میسور قدیمی این وعده را پذیرفتند و به کنگره رای دادند. این بانک رای بین جناتا دال (سکولار) و کنگره تقسیم شده است، اما در طول انتخابات 2023، رای دهندگان اقلیت وزن خود را پشت سر کنگره گذاشتند و به حزب 14 کرسی دادند.

بعد از اینکه BJP تلاش کرد آن را لغو کند، وعده بازگرداندن چهار درصد رای مسلمانان به نفع کنگره عمل کرد. اما دادگاه عالی این تصمیم را متوقف کرد اخبار18. فراتر از آن، یکی از دلایل اصلی که مسلمانان در میسور اولد حزب بزرگ قدیمی را انتخاب کردند، وعده آن برای ممنوعیت باجرنگ دال بود.

چیزی که در یک زمان به نظر می رسید مانند یک پاس مصنوعی به یک نعمت در مبدل تبدیل شده است. و اکنون کنگره مالک آن است.

پاوان خرا، رهبر ارشد کنگره گفت، همانطور که حزب کرسی پس از دیگری در کارناتاکا به دست آورد. هند امروز که انتخابات کارناتاکا به منزله پیامی برای BJP بود که باید «به مسائلی که برای زندگی روزمره مردم اهمیت دارد بچسبد… و سعی نکنید هند را تقسیم کنید».

او گفت: «فداکاران لرد هانومان پاسخی شایسته به نخست وزیر مودی داده اند.

ممکن است مداخله الهی نبوده باشد، اما کنگره پیروز ظاهر شده است. و مهمانی زعفران باید فکری برای انجام دهد، زیرا سال 2024 خیلی دور نیست.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام