“چرا راهول گاندی به دلیل رد صلاحیت به سینه می زند؟” “یادآوری” آمیت شاه در اجلاس سران در حال ظهور هند

وزیر کشور اتحادیه آمیت شاه در اجلاس سران در حال ظهور هند. اخبار18

دهلی نو: آمیت شاه، وزیر کشور اتحادیه، روز چهارشنبه راهول گاندی و کنگره را به دلیل رد صلاحیت او از لوک سبها مورد شکنجه قرار داد و “غرور” رئیس سابق حزب در عدم درخواست تجدیدنظر در دادگاه علیه این حکم را زیر سوال برد.

شاه – که در اجلاس سران Rising India در News18 سخنرانی می کرد، با یادآوری حزب قدیمی بزرگ در مورد اقدام راهول گاندی در سال 2013، گفت که گاندی اگر فرمان رد صلاحیت نمایندگان را پاره نمی کرد، نجات می یافت.

“کنگره می خواست لالو پراساد از RJD را نجات دهد، بنابراین این فرمان را صادر کرد. اما راهول گاندی آن را مزخرف خواند و پاره کرد. اگر قانون امروز اجرا می شد، راهول گاندی نجات می یافت.»

شاه با انتقاد از “غرور” خود، پرسید که چرا راهول گاندی هنوز برای ادامه محکومیت خود درخواست تجدید نظر نکرده است. «این تکبر از کجا می آید؟ لالو پراساد، جی جایالالیتا، رشید الوی از جمله 17 نفری بودند که عضویت خود را از دست دادند اما هیچ کس سر و صدا ایجاد نکرد. چرا خانواده گاندی برای خود قانون جداگانه ای می خواهند؟ مردم هند باید تصمیم بگیرند که آیا ما به قانون جداگانه ای برای یک خانواده نیاز داریم یا خیر.

وزیر کشور افزود که نخست وزیر نارندرا مودی و رئیس مجلس لوک سبها به دلیل رد صلاحیت راهول گاندی در حالی که کنترلی بر اوضاع نداشتند مقصر شناخته شدند.

شاه در پاسخ به این سوال که آیا راهول گاندی می توانست اجازه داشته باشد برای مدتی بیشتر در اقامتگاه رسمی خود بماند، با کنایه گفت: “این چه فایده ای دارد؟”

او همچنین گزارش‌های مربوط به «سیاست‌های انتحاری» را رد کرد و گفت که حکم دادگاه عالی زمانی صادر شد که کنگره در قدرت بود.

شاه با ضربه زدن به راهول گاندی پرسید: «چرا وقتی سایر نمایندگان مجلس رد صلاحیت شدند، دموکراسی در خطر نبود؟ چرا حالا که او بود که حکم را پاره کرد، سینه‌اش را می‌زند؟»

وزیر کشور همچنین از اظهارات راهول گاندی علیه ویر سوارکار انتقاد کرد. راهول گاندی نباید برای سوارکار که فداکاری های زیادی برای کشور کرده است، از چنین کلماتی استفاده کند. ایندیرا گاندی سوارکار را بسیار تعریف کرده بود. افراد حزب خود گاندی به او توصیه می کنند که علیه سوارکار صحبت نکند.

او همچنین به اظهارات رئیس سابق حزب مبنی بر اینکه از آنجایی که یک گاندی بود عذرخواهی نخواهد کرد، گفت: «او می‌تواند انتخاب کند که عذرخواهی نکند. اما پس چرا او قرار وثیقه را داده است؟»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام