چرا عمران خان اینقدر در بین توده ها محبوب است؟

تظاهرات پاکستان: چرا عمران خان اینقدر در میان توده ها محبوب است؟

بر اساس یک نظرسنجی، عمران خان به عنوان محبوب ترین رهبر پاکستان ظاهر شده است. عکس فایل رویترز

پس از دستگیری عمران خان در اوایل هفته که موجب هرج و مرج و تظاهرات خشونت آمیز در سراسر کشور شد، تنش در پاکستان در روز پنجشنبه (11 می) ادامه یافت. صحنه های سورئال از حمله هواداران خشمگین نخست وزیر سابق به مقر ارتش پاکستان در شهر راولپندی و غارت منزل یک ژنرال ارشد ارتش در لاهور بسیاری را شوکه کرد.

این نشان دهنده محبوبیت گسترده ای است که رئیس تحریک انصاف پاکستان (PTI) در میان پیروان خود دارد. اما چه چیزی این تحسین بی اندازه از رهبر را توضیح می دهد؟ بیایید رمزگشایی کنیم.

“شکل شبیه مسیحا”

پاکستان

دادگاه عالی پاکستان بازداشت عمران خان را “غیرقانونی” اعلام کرد و دستور آزادی فوری او را صادر کرد

پاکستان

خشونت، هرج و مرج و موارد دیگر: چگونه دستگیری عمران خان بی ثباتی را در پاکستان افزایش داده است

خان فقط یک رهبر سیاسی برای پیروان خود نیست، بلکه او یک “شخصیت شبیه مسیحا” در میان آنها ساخته است. چشم انداز.

همانطور که در اکسپرس تریبون، حامیان رئیس حزب تحریک انصاف “او را نه تنها به عنوان یک رهبر سیاسی، بلکه به عنوان مسیحی سیاسی، تنها امید برای یک “ملت محکوم به فنا” می‌دانند.

خان محبوب‌ترین رهبر پاکستان است و 61 درصد از مردم دیدگاه‌های مثبتی درباره او دارند دیلی تایمز به نقل از یک نظرسنجی سراسری که توسط گالوپ پاکستان انجام شد، گزارش داد.

محبوبیت او از زمانی که در آوریل سال گذشته از قدرت برکنار شد، افزایش یافت.

قبل از اینکه خان با تشکیل PTI در سال 1996 به جهش سیاسی بپردازد، قبلاً یک نماد محترم کریکت در پاکستان بود که این کشور را به پیروزی تاریخی خود در جام جهانی 1992 رساند.

اعتراض پاکستان به چرایی محبوبیت عمران خان در میان توده ها
طرفداران عمران خان او را “مسیح سیاسی” پاکستان می دانند. عکس فایل رویترز

برای حامیانش، به نظر می رسد که خان هیچ غلطی نمی تواند بکند. ثمینا یاسمین، مدیر مرکز کشورهای مسلمان و جوامع در دانشگاه استرالیای غربی، گفت: «هر داستانی که او مطرح کند، درست یا غلط، منطقی یا غیرمنطقی، مردم از او حمایت می کنند. زمان مجله

او این مهارت را دارد که مردم را متقاعد کند که او تنها فرد صادق در کل گروه است.

حزب تحریک انصاف دقیقاً یک حزب سیاسی نیست که به طور طبیعی در طول زمان تکامل یافته است، بلکه یک فرقه شخصیتی مسیح محور است… حامیان اصلی بیشتر ایدئولوژیک هستند، که با موفقیت در کتاب های درسی ناسیونالیسم پاکستان آموزش دیده اند و مجذوب عمران می شوند که به عقیده آنها، این حزب است. مظهر میهن پرستی و فداکاری مذهبی. فرقه های شخصیت ذاتاً از اخبار منفی مصون هستند (حتی اگر کاملاً واقعی باشند) و در واقع احتمالاً آنها را به عنوان اتهامات نادرست و توطئه تفسیر می کنند. اکسپرس تریبون، نوشت.

همچنین بخوانید: خشونت، هرج و مرج و موارد دیگر: چگونه دستگیری عمران خان بی ثباتی را در پاکستان افزایش داده است

حمله به “نخبگان فاسد”

استراتژی خان حفظ فشار بر احزاب سیاسی فاسد کشور از طریق ساختن یک روایت و تقسیم جامعه به “مردم پاک” و “نخبگان فاسد” بوده است. را اکسپرس تریبون.

خان حتی پس از نخست‌وزیر شدن در سال 2018، همچنان موضوع فساد دولت سلف خود را مطرح می‌کرد. به همین دلیل است که دستگیری او در یک پرونده فساد مهم تر می شود. خان و همسرش متهم به دریافت زمینی به ارزش میلیون ها دلار به عنوان رشوه از یک شرکت املاک و مستغلات از طریق القادر تراست، یک سازمان غیردولتی رفاهی شده اند. رئیس PTI این اتهامات را رد کرده است.

به نقل از ثمینا یاسمین، این واقعیت که خان به دلیل فساد و نه افترا یا اتهام دیگری دستگیر شد، احتمالاً تلاشی برای خدشه دار کردن هاله با فضیلت او است. زمان مجله

اما او گفت که این حرکت می تواند “برخورد معکوس” داشته باشد. واقعیت این است که او در پاکستان از حمایت زیادی برخوردار است. در حال رسیدن به جایی است که در برخی موارد عقلانیت خود را از دست داده است.»

بنا بر گزارش ها، خان در بیش از 140 پرونده از جمله افترا، تروریسم و ​​فساد محکوم شده است.

اما حتی اگر او متهم شود، بعید به نظر می‌رسد که پشتوانه اصلی رای دهندگان خود را از دست بدهد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که خان می تواند به راحتی در انتخابات عمومی پیروز شود.

همچنین بخوانید: عمران خان در مقابل ارتش پاکستان: چرا اعتراضات بی سابقه هستند؟

جذاب کردن جوانان

وعده خان در مورد “نایا پاکستان” در میان جوانان این کشور طنین انداز شده است. ستاره نور، یک تحلیلگر مستقل سیاسی و امنیتی از پاکستان، گفت که حزب او به طور موثر از رسانه های اجتماعی برای تعامل با جوانان استفاده کرده است که تقریباً 65 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهد. چشم انداز.

ظهور حزب تحریک انصاف به دلیل بسیج طبقه سرخورده از شهروندان پاکستانی بوده است که بسیاری از آنها نماینده جوانان شهری طبقه متوسط ​​هستند. اکسپرس تریبون زیشان احمد، ستون نویس، گفت چشم انداز.

اعتراض پاکستان به چرایی محبوبیت عمران خان در میان توده ها
دستگیری عمران خان در خارج از دادگاه عالی اسلام آباد باعث هرج و مرج و اعتراضات خشونت آمیز هواداران وی در سراسر پاکستان شد. رویترز

احمد خاطرنشان کرد که محبوبیت خان “مستقل” از ارتش توسعه یافته است. باور عمومی بر این است که همین ارتش در سال 2018 از خان حمایت کرده بود تا از شر نواز شریف خلاص شود. با این حال، رئیس حزب تحریک انصاف از زمانی که شروع به حمله آشکار به مقامات کرد و حتی قمر جاوید باجوا، فرمانده سابق ارتش را برای برکناری خود مقصر دانست، از لطف ارتش قدرتمند خارج شده است.

اعتقاد بر این است که دستگیری چشمگیر خان توسط تکاوران شبه نظامی در خارج از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد در روز سه شنبه با برکات ارتش پاکستان همراه بود. جالب اینجاست که خان یک روز پس از آن دستگیر شد که ارتش پاکستان آشکارا نخست وزیر سابق را به دلیل اتهامات مکرر وی علیه یکی از مقامات ارشد اطلاعات بین سرویسی (ISI) مورد انتقاد قرار داد. خان این افسر را به تلاش برای ترور او متهم کرده است.

حالا اینکه حامیان خان تا چه زمانی به خیابان ها ادامه می دهند، بستگی به واکنش ارتش به ناآرامی های کنونی در کشور دارد. مانند ایندین اکسپرس اشاره کرد، دستگیری وی قبلاً “وضعیت او را در میان پیروانش به عنوان یک مبارز برای یک پاکستان دموکراتیک تقویت کرده است”.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام