چرا ژاپنی ها در مورد نحوه لبخند زدن درس می گیرند؟

مانند سایر نقاط جهان، مردم ژاپن بخش بیشتری از چند سال گذشته را صرف پوشاندن صورت خود کردند. دولت ژاپن سرانجام هفته گذشته دستور استفاده از ماسک را لغو کرد. اما بسیاری تمایلی به بیرون رفتن بدون پوشش صورت ندارند. نه به خاطر ترس از کرونا. اما آنها احساس می کنند که فراموش کرده اند چگونه لبخند بزنند.

حالا که چی؟ مردم سراسر کشور نگران هستند. آنها می خواهند لبخند را به صورت خود بازگردانند و از این رو برای آن درس می گیرند. آنها قبل از برداشتن نقاب در ملاء عام، لبخند زدن و سایر حالات صورت را تمرین می کنند.

سمینارهای “تمرین لبخند” در ژاپن به یک خشم تبدیل شده است – افراد پیر و جوان و تعداد زیادی از زنان در جلساتی در مورد چگونگی لبخند زدن در دنیایی که دیگر ماسک زدن اجباری نیست شرکت می کنند. (ژاپن یکی از آخرین کشورهای جهان بود که ماسک را کنار گذاشت.)

مقالات مرتبط

کووید 19:

کووید-19: هند 1839 مورد جدید، 11 مرگ ثبت کرده است

کووید 19:

کووید-19: هند 2380 مورد جدید، 15 مرگ ثبت کرده است

برخی در ژاپن نگران هستند که لبخندشان ساختگی باشد. برخی دیگر مشتاقند قسمت پایین صورت خود را که تقریباً سه سال زیر ماسک پنهان شده بود، به غریبه ها نشان دهند.

از این رو ژاپنی‌های عصبی به متخصصانی روی می‌آورند – متخصصانی که می‌توانند به آن‌ها یاد دهند که چگونه ظاهر مناسب و لبخندی بی‌نقص داشته باشند.

در داخل جلسات “آموزش لبخند” ژاپن

در یک جلسه آموزش لبخند در یوکوهاما، شهری در جنوب توکیو، شرکت کنندگان ابتدا برای از بین بردن تنش حرکات کششی انجام دادند. بر اساس گزارشی که در نشریه منتشر شده، آنها سپس آینه های دستی را بلند کرده و به انعکاس آنها نگاه می کنند در حالی که یک مربی از آنها خواسته تا عضلات صورت خود را خم کنند. ژاپن تایمز.

کیکو کاوانو، یک شخصیت رادیویی که به کارآفرینی تبدیل شده است، که Egaoiku را که در انگلیسی به عنوان آموزش لبخند ترجمه می شود، اداره می کند، بر نیاز به چهره ای خندان تاکید می کند. او می گوید که یادگیری نحوه لبخند زدن نه تنها بر ظاهر افراد بلکه بر طرز فکر آنها نیز تأثیر می گذارد.

کاوانو به نقل از کاوانو می گوید: «لبخند فقط در صورتی یک لبخند است که منتقل شود». ژاپن تایمزهمانطور که به شاگردانش می گوید. حتی اگر به لبخند زدن فکر می کنید یا خوشحال هستید، اگر بیانی نداشته باشید، به مخاطب نمی رسد.

شوخی نیست چرا ژاپنی ها در مورد نحوه لبخند زدن درس می خوانند
مسافران راه خود را در اولین روز کاهش دستورالعمل رسمی دولت ژاپن در مورد ماسک‌ها به محض خروج از همه‌گیری COVID-19، در توکیو، ژاپن در 13 مارس آغاز می‌کنند. بسیاری از این می ترسند که فراموش کرده اند چگونه لبخند بزنند. رویترز

جلسه مشابهی در اوایل این ماه در یک مرکز مراقبت از سالمندان در توکیو ترتیب داده شد تا به ژاپنی‌های سالخورده کمک کند تا دوباره لبخند بزنند.

آکیکو تاکیزاوا هفتاد و نه ساله که در این سمینار شرکت کرده بود به روزنامه ژاپنی گفت ماینیچی شیمبون که او لبخند خود را در طول همه گیری به دیگران نشان نداد زیرا فرصت دیدن مردم را نداشت. او افزود: “به من یادآوری می شود که لبخند چقدر می تواند مهم باشد.”

همچنین بخوانید: 1.5 میلیون ژاپنی در انزوا پس از همه گیری کووید؛ آنها بیرون نمی روند، غذا سفارش می دهند، در دفتر شرکت نمی کنند

تجارت پررونق

تجارت لبخند در ژاپن رونق گرفته است. طبق گزارشات، Egaoiku چنین جلساتی را حتی قبل از کاهش اجبار ماسک برگزار کرد، اما از فوریه تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با سال گذشته “4.5 برابر” افزایش یافته است.

کاوانو، که شرکت دیگری به نام Egao Trainer Association را اداره می‌کند، طبق گزارش‌ها تاکنون حداقل به 4000 نفر نحوه لبخند زدن را آموزش داده است. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، او به 700 نفر کمک کرده است که گواهینامه «متخصص لبخند» را دریافت کنند.

در سال 2017 بود که او شروع به آموزش لبخند زدن در باشگاه کرد. او هیچ آموزش پزشکی ندیده بود اما جلسات یک ساعته او بر روی یوگا و تمرین عضلات زیگوماتیک متمرکز بود که گوشه های دهان را می کشند. نیویورک تایمز (NYT). او معتقد است که عضلات درست زیر چشم مهم هستند.

این کارآفرین آموزش لبخند زدن را در خانه‌های سالمندان، دفاتر شرکت‌ها از جمله IBM ژاپن و افرادی که فکر می‌کردند یک لبخند خوب می‌تواند آینده شغلی و ازدواجشان را بهبود بخشد، آغاز کرد. سپس همه گیری شیوع پیدا کرد و کسب و کار او دچار رکود شد.

اما حتی در آن زمان او به مردم نشان داد که چگونه لبخند با چشمانشان با ماسک صورت می‌گیرد – برای بلند کردن ماهیچه‌های چشم نیاز است. او گفت NYT که یک مجری تلویزیون روش خود را در یک برنامه نمایش داد و یک پست آنلاین در مورد آن به او کمک کرد تا شهرت خود را افزایش دهد.

اکنون، با حذف بیشتر و بیشتر مردم در ژاپن از ماسک، تقاضا برای جلسات آموزش لبخند افزایش یافته است.

شوخی نیست چرا ژاپنی ها در مورد نحوه لبخند زدن درس می خوانند
زنی با ماسک محافظ صورت در میان شکوفه های شکوفه گیلاس در توکیو سلفی می گیرد. از آنجایی که دستور ماسک راحت شده است، مردم در حال گذراندن جلسات آموزشی در مورد نحوه لبخند زدن هستند. عکس فایل/رویترز

کاوانو تنها نیست. میهو کیتانو یکی دیگر از “مربی لبخند” است که می بیند کسب و کارش سر به فلک می کشد زیرا مردم می خواهند دوباره کشف کنند چگونه شاد باشند… و همه چیز با لبخند زدن شروع می شود.

او گفت: «ما اکنون به شدت مشغول هستیم زیرا مردم می خواهند دوباره با لبخند دیده شوند تلگراف. ژاپنی ها بیش از سه سال است که ماسک می زنند و برخی می گویند تقریباً فراموش کرده اند چگونه لبخند بزنند.

شرکت کیتانو Smile Facial Muscle Association نامیده می‌شود و این آموزش شامل تمرین‌هایی است که به آنها کمک می‌کند لبخند خود را نشان دهند. یکی از آنها گاز گرفتن نی برای بلند کردن عضلات گونه است. او حدود 3000 مشتری در توکیو دارد و همچنین جلسات انفرادی با هزینه 11000 یوان (6657 روپیه) برگزار می کند.

او گفت: “من افراد زیادی را ملاقات می کنم که می گویند در لبخند زدن مهارت ندارند، اما همه چیز به ماهیچه ها مربوط می شود و ما باید از آنها استفاده کنیم و تمرین کنیم تا در آن مهارت داشته باشیم.” ژاپن تایمز. همانطور که می توانید بازوهای خود را تمرین دهید، تمرین عضلات بیانگر بسیار مهم است.

شوخی نیست چرا ژاپنی ها در مورد نحوه لبخند زدن درس می خوانند
ژاپن یکی از آخرین کشورهای جهان بود که محدودیت استفاده از ماسک را کاهش داد. رویترز

تقلبی یا واقعی؟

اما آیا می توانید لبخند را فراموش کنید؟ هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان دهد استفاده طولانی مدت از ماسک بر عضلات صورت تأثیر می گذارد.

پروفسور هانین که یک آزمایشگاه مهندسی عصبی در دانشگاه تل آویو اسرائیل را اداره می کند، گفت: «ماهیچه های صورت را می توان مانند سایر ماهیچه ها تمرین داد، اگرچه چنین تمرینی می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا به دلیل تنوع زیاد بین افراد است. NYT. او افزود: «یک مشکل احتمالی با لبخند تمرین شده یا ساختگی این است که ممکن است توسط افراد دیگر شناسایی شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام