چرا کنگره ممکن است Siddaramaiah را به DK Shivakumar برای پست Karnataka CM انتخاب کند؟

دعوای وزیر کارناتاکا: چرا کنگره ممکن است سیددارامایا را به جای دی کی شیواکومار برای مقام برتر انتخاب کند

به پست بالا نگاه می کنید؟ DK Shivakumar و Siddaramaiah از کنگره هر دو برای پست وزیر ارشد در کارناتاکا رقابت می کنند. کنگره احتمالا امروز تصمیم خود را خواهد گرفت. PTI

رئیس کنگره Mallikarjun Kharge یک معمای کارناتاکا در دست دارد. اگر او سیددارامایا، وزیر ارشد سابق را برای رهبری حزب در ایالت پس از پیروزی پیروزمندانه آنها انتخاب کند – کنگره با کسب 135 کرسی نسبت به نزدیکترین رقیب حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) با 66 کرسی – یا باید رئیس کمیته کنگره کارناتاکا پرادش DK را انتخاب کند. شیواکومار برای پست برتر.

تعلیق بر سر انتخاب کنگره روز دوشنبه ادامه داشت و روز سه شنبه نیز ادامه خواهد داشت. پیش از این، رهبری مرکزی هر دو رهبر را به دهلی نو فراخوانده بود، اما دی.کی.

در حالی که حزب قدیمی بزرگ گفته است که ممکن است امروز نام وزیر ارشد جدید را اعلام کند – سه روز پس از اعلام نتایج، ما می بینیم که چرا سیددارامایا، رهبر کهنه کار کنگره ممکن است بر دی کی شیواکومار برتری داشته باشد و به عنوان بیست و چهارمین وزیر ارشد معرفی شود. از ایالت جنوبی

مقالات مرتبط

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: شیواکومار یا سیددارامایا؟ انتخاب مدیر ارشد کنگره چه کسی خواهد بود؟

کارناتاکا

نتایج کارناتاکا: چرا Lingayats، یک بانک سنتی رای BJP، کنگره را انتخاب کرد

پرونده ای برای سیددارامایه

این اولین بار نیست که کنگره باید با این مبارزه برای تعیین وزیر ارشد بین دو رهبر ارشد روبرو شود. آنها همین مشکل را در راجستان و همچنین در مادهیا پرادش داشتند.

در کارناتاکا، به دلیل عوامل متعددی، ترازو به نفع سیددارامایا خم می شود. اولاً، او از حمایت 90 نماینده MLA از 135 نامزد برنده برخوردار است. این مورد توسط شیواکومار مورد اعتراض قرار گرفته است که می گوید از حمایت 135 MLA برخوردار است. «دیروز (14 می) 135 نماینده مجلس نظرات خود را اعلام کردند و قطعنامه یک خطی را تصویب کردند، چند نماینده مجلس نظرات شخصی خود را بیان کردند. توان من 135 MLA است. تحت رهبری من، حزب 135 کرسی به دست آورده است.

مزیت دیگری که به نفع سیددارامایا 76 ساله است این است که او به عنوان یک رهبر توده ای شناخته می شود که توسط اکثر بخش های جمعیت کارناتاکا پذیرفته شده است. او نه تنها در میان رای دهندگان کوروبا، بلکه مسلمانان و سایر جوامع، پایگاه پشتیبانی دارد.

دعوای وزیر ارشد کارناتاکا چرا کنگره ممکن است سیددارامایا را به جای دی کی شیواکومار برای مقام برتر انتخاب کند
سیددارامایا از محبوبیت درون حزبی و همچنین توده‌ها برخوردار است. او همچنین دارای تجربه اداری است که تصمیم را به نفع او تغییر می دهد. تصویر فایل/PTI

بسیاری از نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان داده‌اند که اکثریت مردم بر این باورند که سیددارامایا نامزد ایده‌آلی برای پست وزیر ارشد است. نظرسنجی Lokniti-CSDS نشان داد که بیش از 40 درصد از پاسخ‌دهندگان فکر می‌کردند که سیددارامایا بهترین نامزد برای پست وزیر ارشد است – تقریباً 20 درصد نسبت به باساواراج بومای، رئیس حزب بهاراتیا جاناتا، رئیس سابق حزب. شیواکومار در نردبان محبوبیت حتی پایین تر بود.

کنگره باید این را در نظر داشته باشد، زیرا آنها برای انتخابات عمومی 2024 آماده می شوند. از یکی از رهبران نزدیک به این جانباز نقل شده است ایندین اکسپرس“کوروباها و مسلمانان در سراسر کارناتاکا پراکنده شده اند و در نتیجه، بسیاری از نمایندگان مجلس نمایندگان کنگره برای کسب کرسی های خود به حمایت سیددارامایا متکی هستند. در مورد Shivakumar، پشتیبانی به Vokkaligas محدود می شود.

سیددارامایا تجربه مدیریتی نیز دارد. او تجربه اداره یک دولت تمام مدت به عنوان وزیر ارشد (18-2013) را دارد. او مدیری توانا با تجربه ارائه 13 بودجه است. یکی از رهبران ارشد گفت: “در زمانی که دولت به بدهی ها خیره شده است، یک دست با تجربه چیزی است که لازم است.” کوئینت.


پوشش کامل انتخابات مجلس کارناتاکا

نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: برندگان و بازندگان بزرگ

نتایج کارناتاکا: نتیجه نظرسنجی با نزدیک شدن به سال 2024 چه معنایی دارد

نتایج کارناتاکا: سونیل کانوگولو، استراتژیست نظرسنجی «به اندازه باقیرا گریزان» که فیلمنامه پیروزی کنگره را نوشته است

نتایج کارناتاکا: ایالاتی که کنگره در آن قدرت دارد


فاکتور DKS

با این حال، تصمیم سیدارمایا به عنوان وزیر ارشد بعدی مشخص نیست. DK Shivakumar که در حال حاضر در خانه به دلیل بیماری ناخوشایند است، هنوز یک کاندیدای مناسب برای وزیر ارشد است. او که از ابتدا یک سیاستمدار سرسخت کنگره بود، خود را به خاطر عملکرد کنگره در ایالت می دانست. روز شنبه با شمارش آرا، دی کی شیواکومار احساساتی شد و گفت: «من به سونیا گاندی، راهول گاندی، پریانکا گاندی و مالیکارجون خارگ اطمینان دادم که کارناتاکا را تحویل خواهم داد. من نمی توانم فراموش کنم که سونیا گاندی به ملاقات من در زندان آمده است.

علاوه بر این، شیواکومار با سونیا گاندی، رئیس سابق کنگره بسیار نزدیک است. او زمانی از نزدیک با احمد پاتل دست راست فقید سونیا کار کرده بود.

یکی از عواملی که می تواند این تصمیم را به نفع دی.کی. کمربندهای Lingayat نسبت به سال 2018.

دعوای وزیر ارشد کارناتاکا چرا کنگره ممکن است سیددارامایا را به جای دی کی شیواکومار برای مقام برتر انتخاب کند
DK Shivakumar را نمی توان به دلیل مهارت های سازمانی عالی نادیده گرفت. او همچنین در میان رای دهندگان Vokkaliga نفوذ دارد و به همین دلیل است که تصمیم گیری برای کنگره کار آسانی نیست. تصویر فایل/PTI

این حزب همچنین به توانایی های سازمانی او و همچنین توانایی او برای به هم زدن MLA ها در میان یک بحران سیاسی – خواه در ماهاراشترا، گجرات یا کارناتاکا – وابسته است.

یکی از دلایلی که ممکن است رهبری کنگره از نامیدن دی.کی. این پرونده ها در حال حاضر در دادگاه است. شیواکومار در سوگندنامه انتخاباتی خود در سال 2023 ثروت خود را 1214 کرور اعلام کرد.

صبح روز سه شنبه، دی کی شیواکومار سرانجام تسلیم شد و گفت که برای بحث در مورد تشکیل دولت به دهلی خواهد رفت. دفتر او به خبرگزاری خبر داد PTI که با پرواز ساعت 9.50 صبح راهی پایتخت خواهد شد. “من به دهلی می روم. سونیا گاندی مرا به تنهایی صدا کرده است. الان سلامتم خوبه مردم به حزب برکت داده اند. ما می خواهیم قانون اساسی را نجات دهیم. من وظیفه ام را انجام داده ام. حزب معبد من است.» رهبر 61 ساله قبل از رفتن گفت: «خانه ما یک خانه متحد است، تعداد ما 135 است. من نمی خواهم کسی را اینجا تقسیم کنم. چه آنها مرا دوست داشته باشند و چه نخواهند، من یک مرد مسئولیت پذیر هستم. من پشت خنجر نمی زنم و سیاه نمایی نمی کنم.»

یک معامله تقسیم قدرت

حتی در حالی که کنگره به تعلیق در مورد وزیر ارشد بعدی کارناتاکا ادامه می دهد، یک ترتیب تقسیم قدرت نیز در حال بحث است. بر اساس این طرح، سیددارامایا می‌تواند گزینه اول باشد، در حالی که شیواکومار می‌تواند پس از نظرسنجی‌های لوک سبها در سال 2024 به عنوان شغل برتر در نظر گرفته شود.

اما، به نظر می رسد که شیواکومار تمایلی به تسلیم شدن به این معامله ندارد، زیرا او را عقب می اندازد.

بازی باز است و کنگره هنوز باید تصمیم بگیرد. آیا بالاخره سیددارامایا خواهد بود؟ همانطور که ناصر حسین، نماینده کنگره به خبرنگاران گفت، «هر دو این مبارزه را از جبهه رهبری کردند، هر دو تمام تلاش خود را برای تقویت حزب انجام دادند. هر دو در پیروزی کنگره سهیم بوده اند، اما تنها یکی می تواند وزیر ارشد کارناتاکا شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام