چرا کنگره نمی تواند ایالت جنوبی را از دست بدهد؟

کارناتاکا امروز (10 مه) رای خود را برای انتخاب دولت بعدی به صندوق انداخت. در حالی که حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به دنبال حفظ قدرت است، کنگره از سرنگونی حزب حاکم زعفران مطمئن است. دی.کی.

پیش‌بینی‌های نظرسنجی‌های خروج اکثریت کامل را به کنگره نمی‌دهد، که می‌تواند تشکیل دولت را برای حزب دشوار کند. بیایید نگاهی بیندازیم که چرا پیروزی در کارناتاکا برای کنگره بسیار مهم است.

آیا کنگره BJP را شکست خواهد داد؟

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا 2023: در ایالت یک نوار بالا برای اطلاع رسانی عمومی تعیین شده است

کارناتاکا

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: مراقب این نام‌های بزرگ در مبارزه باشید

پنج نظرسنجی خروجی پیش‌بینی می‌کنند که مجلس معلق در کارناتاکا برگزار شود، که نشان می‌دهد JD(S) می‌تواند نقش پادشاه را بازی کند. با این حال، برخی می گویند که این می تواند یک رقابت گردن و گردن بین BJP و کنگره با برتری جزئی نسبت به دومی باشد.

طبق الف اخبار18 نظرسنجی، کنگره احتمالاً بین 99 تا 109 کرسی را به دست خواهد آورد، در حالی که BJP ممکن است با 88 تا 98 کرسی به پایان برسد. پیش بینی می شود JD(S) دارای 21-26 صندلی باشد.

نکته قابل توجه، نظرسنجی ها نشان می دهد که رای دهندگان این بار در حال تغییر هستند.

طبق پیش بینی های انجام شده توسط تلویزیون هند– نظرسنجی CNX، کنگره می تواند 105 کرسی داشته باشد، در حالی که BJP احتمالاً به 85 کرسی محدود می شود. جاناتا دال سکولار (S) 32 صندلی را تضمین می کند و سایرین می توانند دو صندلی داشته باشند.

در انتخابات مجلس کارناتاکا 2018، BJP با 104 کرسی بزرگترین حزب بود.

کنگره 80 کرسی و 38 کرسی به JD(S) در سال 2018 رسید.

احزاب سیاسی برای تشکیل دولت در کارناتاکا به حداقل ۱۱۳ کرسی نیاز دارند.

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 چرا ایالت جنوبی برای کنگره ضروری است؟
نظرسنجی های انجام شده در کارناتاکا نشان می دهد که رای دهندگان این بار در حال تغییر هستند. AP

نظرسنجی دیگری که توسط Opinion منتشر شد اخبار ABP و CVoter هفته گذشته نشان داد که کنگره می تواند بین 110 تا 122 کرسی را کسب کند. BJP ممکن است حوزه های انتخابیه را از دست بدهد و بین 73 تا 85 کرسی را از دست بدهد، در حالی که JD (S) می تواند 21 تا 29 کرسی به دست آورد.

بر اساس اخبار ABPنظرسنجی CVoter، انتظار می‌رود که کنگره در پنج منطقه از شش منطقه اصلی ایالت، از جمله بنگلوروی بزرگ و میسوروی قدیم، عملکرد بهتری داشته باشد. BJP احتمالاً در مناطق ساحلی کارناتاکا از حمایت بیشتری برخوردار خواهد شد.

یک نظرسنجی پیش از نظرسنجی انجام شده توسط عیدینا، یک رسانه کانادایی، اکثریت واضح را با 134-140 کرسی به کنگره داد. تعداد کرسی های BJP ممکن است به 57-65 کرسی کاهش یابد.

با این حال زی نیوزنظرسنجی ماتریس پیش بینی کرد که BJP حتی با افزایش کرسی های کنگره، ایالت را حفظ خواهد کرد.

همچنین بخوانید: انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: مراقب این نام‌های بزرگ در مبارزه باشید

چرا کنگره باید برنده کارناتاکا باشد؟

این یک نبرد پرمخاطره برای همه احزاب در کارناتاکا است زیرا انتخابات مجلس چند ماه قبل از انتخابات سال آینده لوک سبها برگزار می شود.

پیروزی در کارناتاکا می تواند نوید بازگشت انتخاباتی برای کنگره باشد، کنگره ای که از سال 2014 شاهد یک سری توهین های تحقیرآمیز بوده است.

این حزب از زمان به دست آوردن قدرت در مادیا پرادش، راجستان و چاتیسگر در پایان سال 2018، هیچ یک از ایالت های مهم را به دست نیاورده است. با این حال، دولت کنگره در پارلمان در حدود یک سال پس از جدایی نمایندگان MLA به BJP سقوط کرد.

حزب بزرگ قدیمی سال گذشته پنجاب را به حزب Aam Aadmi (AAP) واگذار کرد که یک پیروزی قاطع را به ثبت رساند.

تنها ایالتی که برنده شد هیماچال پرادش در انتخابات مجلس 2022 بود. در مجلس 182 عضوی گجرات، این حزب با 17 کرسی، کمترین کرسی خود را در تاریخ کسب کرد.

کنگره همچنین در تریپورا، مگالایا و ناگالند در انتخابات مجلس که در اوایل سال جاری برگزار شد، با شکست مواجه شد.

به روز رسانی های زنده انتخابات کارناتاکا 2023 را اینجا دنبال کنید.

اکنون، بر اساس گفته های لوک سبها، پیروزی در کارناتاکا نه تنها می تواند “تقویت کننده روحیه” برای حزب بزرگ قدیمی باشد، بلکه به آن اهرم بیشتری برای نشان دادن خود به عنوان بازیگر کلیدی برای رهبری ائتلاف مخالفان علیه BJP در انتخابات 2024 لوک سبها ارائه می دهد. هندو.

این پیروزی برای کنگره شیرین‌تر خواهد بود، زیرا BJP را از قدرت در تنها ایالت جنوبی که بر آن حاکم است کنار می‌زند.

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 چرا ایالت جنوبی برای کنگره ضروری است؟
اگر کنگره می خواهد خود را به عنوان رهبر هر جبهه ضد BJP در نظرسنجی لوک سبها در سال 2024 نشان دهد، باید کارناتاکا را برنده شود. عکس فایل PTI

با توجه به انتخابات مجلس که اواخر سال جاری در ایالت های کلیدی مانند تلانگانا، پارلمان، راجستان و چاتیسگر در نظر گرفته شده است، کنگره باید در کارناتاکا پیروز شود.

علاوه بر این، کارناتاکا زادگاه Mallikarjun Kharge، رئیس کنگره است و یک “پیروزی چشمگیر” در اینجا بیش از یک “نقطه عطف نمادین در تلاش حزب برای سال 2024” خواهد بود. ایندین اکسپرس.

مانند ThePrint در این گزارش اشاره شد که کنگره برای کسب بیش از 130 کرسی به نوسان بزرگ بیش از 5 درصدی به نفع خود نیاز دارد. این گزارش اضافه کرد که هر چیزی کمتر از اکثریت مطلق می تواند نامزدهای حزب بزرگ قدیمی را مستعد تجارت اسب توسط BJP کند.

با وجود احزاب مانند AAP، کنگره Trinamool و Bharat Rashtra Samithi (BRS) که مخالف کنگره (بخوانید: راهول گاندی) رهبری یک جبهه ضد BJP در انتخابات عمومی سال آینده هستند، بیرون کشیدن کارناتاکا از BJP به گرند اولد کمک می کند. مهمانی – جشن. «پیروزی در کارناتاکا شانس کنگره را برای رهبری چنین جبهه ای افزایش می دهد، در حالی که باخت تقریباً به هر گونه صحبت درباره گروهی از احزاب ضد BJP به رهبری کنگره پایان می دهد. در حال حاضر احزاب مخالف دیگری وجود دارند… به دنبال تشکیل جبهه های خود برای مقابله با BJP در سال 2024 هستند. سیم.

به گفته آرون، از دست دادن کارناتاکا برای کنگره “به ویژه آسیب رسان” خواهد بود، زیرا در آنجا “نیروی قدرتمند” است و برخلاف بسیاری از ایالت های دیگر، رهبران محلی قدرتمندی دارد.

تا 13 مه صبر کنید تا بدانید آیا کارناتاکا، که برای چندین دهه به رئیس فعلی رای داده است، این بار نیز همین کار را کرده است یا BJP در تغییر سنت موفق بوده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود، اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام