چین آماده اعلام بازگشت اقتصادی با محو شدن دوران صفر کووید است

چین آماده اعلام بازگشت اقتصادی با محو شدن دوران صفر کووید است

تصویر نمایشی AP

پکن: چین در آستانه اعلام بازگشت اقتصادی در روز سه‌شنبه، زمانی که پکن اولین آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه خود را پس از حذف محدودیت‌های کاهش رشد کووید در اواخر سال گذشته منتشر کرد، اعلام کرد. خبرگزاری فرانسه.

برنامه مهار ویروسی غول آسیایی – رژیم تسلیم‌ناپذیر قرنطینه‌های سخت‌گیرانه، آزمایش‌های انبوه و محدودیت‌های سفر – به‌شدت مانع فعالیت عادی اقتصادی شد قبل از اینکه ناگهان در دسامبر رها شود.

داده‌هایی که روز سه‌شنبه منتشر می‌شوند، اولین نگاهی اجمالی از سال 2019 به اقتصاد چین بدون محدودیت‌های بهداشت عمومی، با نظرسنجی از اقتصاددانان ارائه می‌کند. خبرگزاری فرانسه با پیش بینی میانگین رشد سالانه 3.8 درصدی از ژانویه تا مارس.

با این حال، دومین اقتصاد بزرگ جهان، با وجود این، از مشکلات دیگری رنج می‌برد، از بخش دارایی‌های پر بدهی گرفته تا کاهش اعتماد مصرف‌کننده، تورم جهانی، و احتمال رکود در خارج از کشور.

لری هو، اقتصاددان ارشد چین در بانک سرمایه گذاری مک کواری، گزارش داد: بهبود واقعی است، اما هنوز در مراحل اولیه است. خبرگزاری فرانسه.

او گفت که هرگونه بازگشت “تدریجی خواهد بود، عمدتاً به دلیل اعتماد ضعیف” مصرف کنندگان، که به نوبه خود باعث می شود شرکت ها برای استخدام کارکنان بیشتر “اکراه” داشته باشند.

اقتصاد چین در کل سال گذشته تنها سه درصد رشد کرد که یکی از ضعیف‌ترین عملکردهای این کشور در دهه‌های اخیر است.

در سه ماهه اول سال 2022 رشد 4.8 درصدی را ثبت کرد، اگرچه رشد در سه ماه پایانی سال به تنها 2.9 درصد کاهش یافت.

خطرات اموال

Teeuwe Mevissen، تحلیلگر Rabobank، گفت که یک بحران خزنده در بخش املاک – که همراه با ساخت و ساز حدود یک چهارم تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل می دهد – همچنان به ایجاد چالش هایی برای رشد اقتصادی ادامه می دهد.

املاک و مستغلات محرک اصلی بهبود چین از موج اولیه همه گیری در سال 2020 بود، زمانی که پکن موفق شد از گسترش گسترده ویروس کرونا جلوگیری کند.

اما تقاضای ضعیف از آن زمان به بعد بخشی را تحت تأثیر قرار داده است که قبلاً به دلیل کاهش قیمت مسکن و بدهی های فلج کننده که برخی از توسعه دهندگان را برای بقا در تلاش هستند دچار مشکل کرده است.

بر اساس ارقامی که روز شنبه توسط اداره ملی آمار منتشر شد، به نظر می رسد وضعیت در هفته های اخیر اندکی کاهش یافته است زیرا حمایت رسمی به ثبات قیمت ها در ماه مارس کمک کرد.

اقتصاددانان همچنین روز سه‌شنبه به‌شدت داده‌های خرده‌فروشی ماه مارس را که شاخص اصلی مصرف خانوار است، دنبال خواهند کرد.

طبق آمار رسمی، خرده فروشی در نهایت در ژانویه و فوریه پس از چهار ماه انقباض متوالی افزایش یافت.

اما طبق نظرسنجی بانک مرکزی چین، نزدیک به 60 درصد از خانوارهای شهری همچنان صرفه جویی در پول را بر سرمایه گذاری یا خرج کردن آن ترجیح می دهند، در حالی که این رقم قبل از همه گیری 45 درصد بود.

هری مورفی کروز، اقتصاددان کلان با تمرکز بر منطقه آسیا-اقیانوسیه در آژانس رتبه‌بندی مودی، می‌گوید: «با وجود لغو تشویق‌کننده محدودیت‌های کووید در پکن، اعتماد مصرف‌کننده «در قلمرو منفی باقی می‌ماند».

او گفت: «خانوارها خاطرات طولانی دارند و زمان می برد تا درد اقتصادی سال های اخیر را فراموش کنند خبرگزاری فرانسه.

تنش های جهانی

پکن در سال جاری رشد نسبتاً متوسطی را در حدود پنج درصد تعیین کرده است، هدفی که نخست وزیر لی کیانگ هشدار داده است که دستیابی به آن دشوار است.

در حالی که بسیاری از کارشناسان تمایل دارند تا ارقام رسمی چین را با کمال میل دریافت کنند، اکثر آنها انتظار دارند که پکن به این نقطه برسد.

با توجه به یک خبرگزاری فرانسه طبق نظرسنجی، اقتصاد چین در سال جاری به طور متوسط ​​5.3 درصد رشد خواهد کرد.

این با پیش بینی 5.2 درصدی صندوق بین المللی پول مطابقت دارد.

با این حال، تحلیلگران هشدار دادند که روندهای جهانی بیشتر می تواند بر بهبود چین تأثیر بگذارد.

تنش های ژئوپلیتیکی با ایالات متحده، چشم انداز رکود در سایر اقتصادهای بزرگ و افزایش سرسام آور تورم در سراسر جهان از جمله آنها هستند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام