چین ادعاهای آمریکا درباره “ایستگاه پلیس مخفی” چین در نیویورک را رد می کند

پکن: وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه ادعاهای آمریکا مبنی بر وجود “ایستگاه پلیس مخفی” چین در نیویورک را رد کرد.

وانگ در یک نشست خبری منظم گفت که چین سیاست عدم مداخله در سایر کشورها را حفظ می کند و این ایستگاه های پلیس ادعایی وجود ندارند.

ماموران فدرال ایالات متحده روز دوشنبه دو تن از ساکنان نیویورک را به اتهام اداره یک “ایستگاه پلیس مخفی” چین در منطقه محله چینی منهتن دستگیر کردند که به گفته دادستان ها بخشی از سرکوب ادعایی هدف قرار دادن مخالفان توسط پکن بود.

گفته می شود که ایستگاه پلیس توسط لو جیان وانگ (61) و چن جین پینگ (59) اداره می شد. هر دو شهروند آمریکایی هستند و با اتهام توطئه برای عمل به عنوان عوامل چین و ممانعت از اجرای عدالت روبرو هستند.

به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، لو و چن اولین ایستگاه پلیس خارج از کشور را در ایالات متحده به نمایندگی از وزارت امنیت عمومی چین در اوایل سال 2022 راه اندازی کردند. این ایستگاه پلیس در پاییز پس از اینکه افراد درگیر از تحقیقات FBI مطلع شدند، تعطیل شد. این افراد اعتراف کرده اند که مکاتبات با یکی از مقامات وزارت چین را پس از اینکه متوجه شدند تحت بازجویی قرار گرفته اند، حذف کرده اند.

بریون پیس، دادستان ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک، گفت که این افراد به دستور پکن در “سرکوب فراملی که اعضای جامعه چینی دیاسپورا در شهر نیویورک و سایر نقاط ایالات متحده را هدف قرار می دهد” انجام داده اند. گزارش در الجزیره.

این پایگاه مخفی «حداقل» به شهروندان چینی خدمات اساسی دولت چین را ارائه می‌کرد، مانند کمک به آنها برای تمدید گواهینامه رانندگی چینی‌شان، اما به گفته گزارش‌ها، هدف «شوم» بیشتری داشت.

یک مقام پلیس ملی چین به یکی از دو متهم دستور داد تا به ردیابی یک فعال دموکراسی چینی الاصل در کالیفرنیا کمک کند. الجزیره گزارش ها. صلح گفت: «به عبارت دیگر، به نظر می رسد پلیس ملی چین از این ایستگاه برای ردیابی یک ساکن ایالات متحده در خاک ایالات متحده استفاده کرده است.

مایکل دریسکول، رئیس دفتر میدانی FBI نیویورک در یک کنفرانس خبری گفت: «این نقض آشکار حاکمیت ملی ما است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام