چین با آمریکا صحبت نمی‌کند، تماس‌های آمریکا را «رد می‌کند، پاسخ نمی‌دهد».

چین با آمریکا صحبت نمی‌کند، تماس‌های آمریکا را «رد می‌کند، پاسخ نمی‌دهد».

پرچم هند و چین خبرگزاری فرانسه

به نظر می رسد چین و آمریکا دوباره با هم اختلاف دارند. جنجال بالون جاسوسی چین همچنان ادامه دارد، آمریکا اکنون پکن را به رد یا عدم پاسخگویی به درخواست هایش متهم کرده است.

الی رتنر، دستیار وزیر امور امنیتی هند و اقیانوسیه در وزارت دفاع (DOD)، گفت که ایالات متحده مایل است خطوط ارتباطی باز با چین را حفظ کند تا از برداشت نادرست در زمان صلح و بحران جلوگیری کند.

بر اساس گزارشی که توسط هندوستان تایمزراتنر در طی تعاملی در یک رویداد اندیشکده واشنگتن فاش کرد که استراتژی آمریکا برای اقیانوس هند و اقیانوس آرام، دلسردی با هدف بالا بردن هزینه‌های درگیری در تنگه‌های تایوان برای چین و در عین حال تضمین فعالیت‌هایی است که با هدف بازدارندگی انجام می‌شوند. تشدید نشد و در محدوده و نیازها و ترجیحات متحدان و شرکای ایالات متحده بود.

مقالات مرتبط

ایالات متحده

شراکت ایالات متحده با هند یکی از پیامدترین روابط ما است: ودانت پاتل

ایالات متحده

جو بایدن بسته جدید تسلیحات و مهمات آمریکا را برای اوکراین اعلام کرد

به گفته راتنر، این استراتژی در سراسر تنگه تایوان نه قطعی بود و نه قریب الوقوع، زیرا در حال حاضر هزینه های پکن برای تحمل آن بسیار زیاد بود. راتنر گفت: “و وظیفه ما این است که این وضعیت را حفظ کنیم.”

ایالات متحده به طور مداوم در مورد تمایل خود برای داشتن خطوط ارتباطی باز با چین سخن گفته است. در نوامبر سال گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور و همتای چینی اش، طی دیداری در بالی، با این کار موافقت کردند. همچنین از سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه به پکن خبر داده شد.

بلینکن قرار بود در فوریه عازم چین شود، اما چند روز قبل از سفر وی، ایالات متحده بالون ادعایی جاسوسی را بر فراز شهر بیلینگز در مونتانا کشف کرد. این حادثه منجر به خشم عمومی و لغو بازدید شد.

با این حال، اخیراً، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، با وانگ یی، شخصیت ارشد سیاست خارجی حزب کمونیست چین در وین ملاقات کرد و امیدواری هایی را برای تجدید احتمالی تعامل پایدار در سطح عالی ایالات متحده و چین ایجاد کرد.

به گفته رتنر، وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین، بر اهمیت این خطوط ارتباطی تاکید کرده بود، «اما متأسفانه، زمانی که پیشنهاد تماس‌های تلفنی، ملاقات‌ها و گفتگوها را داده‌ایم، با مشکلات زیادی روبرو بوده‌ایم».

راتنر همچنین گفت که درخواست‌های آمریکا در چندین نوبت رد شده یا پاسخی نداده است، از جمله در سطح آستین وزیر، رئیس ستاد مشترک مایک میلی، فرمانده فرماندهی هند و اقیانوسیه (INDOPACOM)، دریاسالار جان سی آکیلینو، معاون دستیار وزیر دفاع. برای چین مایکل چیس، یا دیگر درگیری های غیرنظامی یا یونیفرم پوش.

راتنر گفت: «ایالات متحده و وزارت دفاع در مورد این مسئله از درگیری نظامی تا نظامی دست درازی داشته‌اند، اما ما هنوز شرکای مستمری نداشته‌ایم.»

راتنر همچنین گفت که خطوط ارتباطی هم در زمان صلح و هم در زمان بحران “برای جلوگیری از درک نادرست و اشتباه محاسباتی و جلوگیری از خارج شدن بحران ها از کنترل” بسیار مهم است. هدف از این مکانیسم ها بحث در مورد چگونگی تفکر هر دو طرف در مورد “حوزه های نوظهور” و چگونگی تصور استراتژی خود در حوزه هایی بود که “ممکن است پتانسیل بالا رفتنی داشته باشند”.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام