چین با کد کامپیوتری بدافزار به پایگاه‌های نظامی کلیدی ایالات متحده حمله پنهانی انجام می‌دهد

چین با کد کامپیوتری بدافزار به پایگاه‌های نظامی کلیدی ایالات متحده حمله پنهانی انجام می‌دهد

ایالات متحده و چین در چند سال گذشته برای برتری در منطقه هند و اقیانوس آرام درگیر منازعه ای بوده اند.

بنا بر گزارش‌ها، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده و مایکروسافت وجود یک کد رایانه‌ای ناشناس را شناسایی کرده‌اند که در سیستم‌های مخابراتی در سراسر گوام و مکان‌های مختلف دیگر در سراسر ایالات متحده (ایالات متحده) ظاهر شده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، نصب این کد توسط مایکروسافت، غول فناوری مستقر در ایالات متحده، به یک باند هکر مرتبط با دولت چین نسبت داده شده است که نگرانی های جدی را برانگیخته است.

هشدار به این دلیل به صدا درآمده است که گوام، با بنادر استراتژیک مهم و پایگاه هوایی بزرگ ایالات متحده، برای هرگونه واکنش احتمالی ارتش ایالات متحده به تهاجم یا محاصره چین به تایوان بسیار مهم است.

بر اساس این تحقیق، این کد اغلب با استفاده از روترها و سایر تجهیزات مصرف کننده متصل به اینترنت که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به طور مکرر با “مخفیکاری عالی” نصب می‌شد.

ردیابی تهاجم به طور هدفمند با استفاده از این روش پیچیده تر شد که کار را برای محققان دشوارتر کرد.

کد خاص مورد نظر به عنوان “پوسته وب” نامیده می شود. به لطف این بدافزار سرکش، می توان بدون مجوز از راه دور به سرور دسترسی پیدا کرد. روترهای خانگی به ویژه در معرض چنین نقص هایی هستند، به ویژه دستگاه های قدیمی بدون نرم افزار به روز شده و حفاظت های امنیتی.

مایکروسافت گروه هکری را که در پشت این کد قرار دارد به عنوان “Volt Typhoon” نامگذاری کرده است و تلاش های آن را به یک ابتکار تحت حمایت دولت چین مرتبط کرده است.

اهداف این ابتکار عملیات دریایی و سیستم های حمل و نقل را علاوه بر زیرساخت های ضروری، مانند شبکه های ارتباطی و تاسیسات برق و گاز، پوشش می دهد.

اگرچه به نظر می رسد که جاسوسی هدف اصلی هک های فعلی است، پتانسیل کد برای عبور از فایروال ها هشدار دهنده است.


به گفته NYT، دولت چین در صورت تمایل ممکن است از این کد به دلایل مضر برای فعال کردن حملات مرگبار استفاده کند.

مایکروسافت مدعی است که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد گروه هکر چینی از دسترسی آنها برای انجام حملات خصمانه استفاده کرده است.

هکرهای اطلاعاتی و نظامی چین، برخلاف روس‌ها، معمولاً تلاش‌های جاسوسی را بر حملات سایبری تهاجمی در اولویت قرار می‌دهند.

بر اساس این مطالعه، حادثه اخیر بالون نشان داد که چین در حال اجرای یک کمپین جمع‌آوری اطلاعات گسترده است که دامنه‌های مختلفی از جمله فضای سایبری، فضای بیرونی و حتی پایین‌تر جو را در بر می‌گیرد. کد شناسایی شده تنها بخشی از این کمپین است.

حتی در موارد قابل توجهی مانند سرقت اطلاعات گواهینامه امنیتی از دفتر مدیریت پرسنل (OPM) تحت دولت اوباما، چین پیوسته دست داشتن در هک کردن شبکه های آمریکایی را رد کرده است.

شش میلیون مجموعه اثر انگشت از جمله داده های حساس بیش از 22 میلیون آمریکایی بود که در نتیجه حمله OPM به سرقت رفتند. این حمله سایبری چند ماهه اثرات گسترده ای دارد.

پس از این رویداد، روسای جمهور شی جین پینگ و باراک اوباما، که هر دو در آن زمان در قدرت بودند، به توافقی دست یافتند که به طور موقت فعالیت سایبری مضر چین را کاهش داد.

با این حال، آخرین حادثه نشان داد که شبکه‌های مخابراتی به دلیل اهمیتشان، اهداف جذابی برای هکرها هستند و شبکه گوام به ویژه برای چین اهمیت دارد.

این به دلیل این واقعیت است که ارتباطات نظامی به طور منظم از شبکه های تجاری استفاده می کند و آنها را به هدفی مطلوب برای جمع آوری اطلاعات تبدیل می کند.

چین می تواند با هک کردن شبکه مخابراتی گوام به ارتباطات نظامی و اطلاعات خصوصی دست یابد.

مقاماتی که توانایی چین برای حمله یا ایجاد اختلال در تایوان را ارزیابی می کنند، توجه زیادی به تمرکز بر گوام داشته اند. به گفته رئیس جمهور شی جین پینگ، تا سال 2027، ارتش آزادیبخش خلق باید آماده الحاق تایوان باشد.

با این حال، نمایندگان مختلف دولت ایالات متحده نیز به کنگره این موضوع را روشن کرده اند که این جهت لزوماً به معنای عزم راسخ برای آغاز تهاجم نیست.

پیش‌بینی می‌شود که در صورت بروز درگیری، اقدامات اولیه چین باعث اختلال در ارتباطات آمریکا و محدود شدن قابلیت‌های واکنشی این کشور شود. این انتظار در چندین تمرین روی میز انجام شده توسط ایالات متحده در سال های اخیر برای تقلید از سناریوهای حمله فرضی منعکس شده است.

این رزمایش‌ها حملات به شبکه‌های ارتباطی ماهواره‌ای و زمینی را شبیه‌سازی می‌کنند و عمدتاً بر تأسیساتی متمرکز می‌شوند که ممکن است منابع نظامی آمریکا در آنجا مستقر شوند.

گوام یکی از این امکانات است که بسیار مهم است. پایگاه نیروی هوایی اندرسن مستقر در گوام نقطه شروع حیاتی برای بسیاری از ماموریت های نیروی هوایی برای دفاع از جزیره خواهد بود.

علاوه بر این، زیردریایی های آمریکایی به یک بندر نیروی دریایی در گوام نیاز دارند. گوام به دلیل اهمیت استراتژیک و کارکرد آن در کمک و هماهنگی فعالیت‌های نظامی در منطقه، هدف اصلی در رزمایش‌ها است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام