چین پایگاه های PLA را در امتداد LAC گسترش می دهد و مزیت نظامی را علیه هند ایجاد می کند

Ladakh Standoff: چین پایگاه‌های PLA را در امتداد LAC گسترش می‌دهد و مزیت نظامی علیه هند ایجاد می‌کند

از زمانی که بن بست نظامی در LAC در ماه مه 2020 آغاز شد، تغییرات قابل توجهی در این منطقه رخ داده است که نشان دهنده گسترش گسترده فرودگاه ها، فرودگاه های هلیکوپتر، تاسیسات راه آهن، پایگاه های موشکی، جاده ها و پل ها برای استقرار سریعتر نیروها و توسعه یک نیرو توسط چین است. انواع قابلیت های تهاجمی تصویر با حسن نیت از Twitter/@adgpi

در اقدامی نگران‌کننده برای هند، ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) از زمان آغاز بن‌بست نظامی لاداخ در ماه مه 2020، ظاهراً قدرت هوایی خود را گسترش داده و انواع قابلیت‌های تهاجمی را در خط کنترل واقعی (LAC) توسعه داده است.

بر اساس بررسی تصاویر ماهواره‌ای، چین از سال 2020 فرودگاه‌های خود را در امتداد خط کنترل واقعی (LAC) گسترش داده است و به ارتش آزادی‌بخش خلق خود (PLA) توانایی انجام عملیات‌های متنوع‌تر و مقابله با مزیت‌های نسبی هند را می‌دهد. بعضی جاها.

از زمانی که بن بست نظامی در LAC در ماه مه 2020 آغاز شد، تغییرات قابل توجهی در این منطقه رخ داده است که نشان دهنده گسترش گسترده فرودگاه ها، فرودگاه های هلیکوپتر، تاسیسات راه آهن، پایگاه های موشکی، جاده ها و پل ها برای استقرار سریعتر نیروها و توسعه یک نیرو توسط چین است. انواع قابلیت های تهاجمی

مقالات مرتبط

لاداخ

لاداخ نقاط توریستی که قبلاً ممنوع بود را باز می کند. اینجا مکان هایی را که اکنون در دسترس هستند بررسی کنید

لاداخ

تکنسین ها و مهندسان چینی ممکن است ویزاهای سریع تری برای کار در هند دریافت کنند

بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از فرودگاه‌های هوتان، نگری گونسا و لهاسا که آزمایشگاه‌های پلنت به طور انحصاری در اختیار هندوستان تایمز قرار داده‌اند، طرف چینی یا با ساخت باندهای جدید، پناهگاه‌های سخت‌شده برای محافظت از جت‌های جنگی یا جدید، این امکانات را گسترش داده است. ساختمان های پشتیبانی و عملیات نظامی

این سه فرودگاه چینی به دلیل نزدیکی به مواضع مهم هند و استفاده عملیاتی فعلی در بحبوحه بن بست با هند، که روابط دوجانبه را به پایین ترین حد در شش دهه گذشته رسانده است، برای بررسی انتخاب شدند. اولین مرگ و میر در طول 45 سال در امتداد LAC در ژوئن 2020 در طی یک نبرد شدید در دره گالوان رخ داد که جان 20 سرباز هندی و تعداد نامشخصی از نیروهای چینی را گرفت.

مقامات هند ترجیح دادند در مورد این مطالعه اظهار نظر نکنند. امسال، طی گفتگوها و جلسات دوجانبه که در حاشیه مجامع بزرگ برگزار شد، هند به چین روشن کرد که عادی بودن در امتداد LAC برای روابط عادی دوجانبه ضروری است.

فرودگاه هوتان که در جنوب غربی سین کیانگ واقع شده است، حدود 400 کیلومتر – در حالی که کلاغ پرواز می کند – از Leh، پایتخت لاداخ فاصله دارد. این فرودگاه آخرین توسعه خود را در سال 2002 مشاهده کرد. تصاویر ماهواره ای از ژوئن 2020 هیچ ساخت و ساز یا توسعه جدیدی را در نزدیکی فرودگاه نشان ندادند.

بر اساس تصویر ماهواره‌ای از ماه مه 2023، فرودگاه هوتان شامل یک باند جدید، هواپیماهای جدید و ساختمان‌های پشتیبانی عملیات نظامی و یک پیش‌بند جدید است. در عکس‌های ماهواره‌ای اخیر از پایگاه هوایی، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) در خارج از هوتان مشاهده شده‌اند و جنگنده رادارگریز چنگدو J-20 در حین بن‌بست در آنجا مستقر شده است.

فاصله بین فرودگاه نگری گونسا در منطقه خودمختار تبت تا دریاچه پانگونگ، محل درگیری های متعدد بین سربازان هندی و چینی و جایی که طرف چینی در حال ساخت یک پل مهم است، 200 کیلومتر است. پس از بن بست در Doklam در سال 2017، فعالیت های فرودگاه افزایش یافت. در آن زمان فرودگاه محل استقرار جت های جنگی بود.

در نمای ماهواره ای ژوئن 2020، فقط یک پیش بند هواپیما با جت های جنگی وجود داشت. یک تاکسی وی جدید و بهبودهای باند فرودگاه را می توان در عکسی که در ماه می سال جاری گرفته شده است، مشاهده کرد. علاوه بر این، حداقل 16 پناهگاه هواپیماهای مستحکم اضافی و همچنین ساختارهای جدید برای پشتیبانی از عملیات نظامی و هواپیما وجود دارد. پهپادها نیز در این فرودگاه قابل مشاهده هستند. برای سربازان چینی، نگاری گونسا یک مرکز لجستیکی حیاتی بوده است که به عنوان رابط بین مناطق جنوب آکسای چین و استقرار بیشتر در داخل تبت عمل می کند.

فرودگاه با کاربری دوگانه قدیمی در لهاسا، مرکز اداری منطقه خودمختار تبت. کمتر از 250 کیلومتر، در یک خط مستقیم، از تاوانگ، مرکز ادعاهای چینی در بخش شرقی LAC فاصله دارد، اگرچه در بخش غربی نیست.

در یک سکوی هواپیمای موجود، جت‌های جنگی ممکن است در یک عکس ماهواره‌ای از می 2020 دیده شوند. عکسی از ماه می سال جاری یک باند جدید، یک پیش بند جدید، حداقل 30 پناهگاه جدید هواپیمای محافظت شده و ساختارهای پشتیبانی جدید را نشان می‌دهد که همگی در دست توسعه هستند. .

بر اساس تصاویر ماهواره ای اخیر، در جنوب فرودگاه لهاسا، تأسیسات زیرزمینی، یک واحد رادار و جنگ الکترونیک و یک واحد پدافند هوایی همگی توسعه یافته اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام