چین گانگ، وزیر امور خارجه چین به EAM Jaishankar گفت: مرز هند و چین پایدار است، باید برای تسهیل بیشتر آن تلاش کند.

چین گانگ، وزیر امور خارجه چین به EAM Jaishankar گفت: مرز هند و چین پایدار است، باید برای تسهیل بیشتر آن تلاش کند.

وزیر امور خارجه چین، کوین گانگ، با وزیر امور خارجه اس جایشانکار. تصویر با حسن نیت: @DrSJaishankar

پکن: وزیر امور خارجه چین، چین گانگ، مجدداً تأکید کرد که وضعیت در مرز چین و هند به طور کلی باثبات است و هر دو طرف باید بر موفقیت‌های فعلی خود تکیه کنند و به توافقات مربوطه پایبند باشند و در عین حال بر سرد کردن بیشتر و تسهیل شرایط برای صلح و آرامش پایدار تاکید کنند. در مرز.

شین موضع اخیر چین که مکرراً تکرار شده است را تکرار کرد که وضعیت در مرز چین و هند به طور کلی در جریان گفتگوهای خود با وزیر امور خارجه اس. جایشانکار در Benaulim در گوا در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای در روز پنجشنبه در یک اشاره آشکار است. به بن بست نظامی ادامه دار در شرق لاداخ که باعث شد روابط به بن بست برسد.

با توجه به بیانیه مطبوعاتی در مورد گفتگوهای شین-جایشانکار که در روز جمعه در اینجا منتشر شد، شین اظهار داشت که دو طرف باید به اجرای اجماع قابل توجه رهبران دو کشور ادامه دهند، دستاوردهای موجود را تثبیت کنند، به توافقات مربوطه پایبند باشند، و تلاش کنند. برای خنک سازی و آرامش بیشتر وضعیت مرزی و حفظ صلح و آرامش پایدار در مناطق مرزی.

هند از سازمان همکاری شانگهای می خواهد تا انگلیسی را به عنوان زبان کاری بپذیرد

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای وارد گوا شد تا امروز با EAM جایشانکار دیدار کند.

جیشانکار در توییتی پس از مذاکرات گفت که تمرکز بر حل و فصل مسائل باقی مانده و تضمین صلح و آرامش در مناطق مرزی باقی مانده است.

گفت و گوی مفصل با مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین گنگ در مورد روابط دوجانبه ما. تمرکز بر حل و فصل مسائل باقی مانده و تضمین صلح و آرامش در مناطق مرزی باقی است.»

جیشانکار گفت که این گفتگوها همچنین در مورد مسائل مربوط به سازمان همکاری شانگهای، G20 و BRICS (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) انجام شد.

چین اظهار داشت که چین و هند به عنوان دو کشور پرجمعیت در حال توسعه جهان، هر دو در دوره بحرانی مدرنیزاسیون هستند.

وی گفت: ما باید از تاریخ درس بگیریم، روابط دوجانبه را از منظر راهبردی و بلندمدت بررسی کنیم، به یکدیگر احترام بگذاریم، از یکدیگر یاد بگیریم و دستاوردهایی داشته باشیم و در مسیر جدیدی از همزیستی هماهنگ، توسعه مسالمت آمیز و تجدید قوا مشترک در میان بزرگان کشور قدم بگذاریم. چین آماده همکاری با هند برای انجام رایزنی‌ها و تبادلات دوجانبه، تقویت گفت‌وگو و همکاری در چارچوب‌های چندجانبه، تعمیق هماهنگی و همکاری در زمینه‌های بین‌المللی است تا همسایگان خود را به جوان‌سازی ملی و تزریق ثبات و انرژی مثبت به صلح و توسعه جهانی برساند. و مسائل منطقه ای و بازگرداندن روابط چین و هند به مسیر توسعه سالم و پایدار.

چین گانگ گفت چین از هند در میزبانی موفقیت آمیز اجلاس سازمان همکاری شانگهای حمایت می کند و امیدوار است که هند به عنوان رئیس دوره ای، با روحیه وحدت و هماهنگی نقش مثبتی برای موفقیت این اجلاس ایفا کند.

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، دو طرف همچنین در مورد مسائل بین المللی و منطقه ای مورد علاقه مشترک تبادل نظر کردند.

هفته گذشته، وزیر دفاع راجنات سینگ در نشستی به همتای چینی خود، لی شانگفو، گفت که نقض توافقات مرزی موجود توسط چین، کل اساس روابط بین دو کشور را “فرسایش” کرده است و همه مسائل مربوط به مرز باید مطابق با توافق حل و فصل شود. پیمان های موجود

این نشست در 27 آوریل در دهلی نو در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای برگزار شد.

چند روز پیش از دیدار وزرای دفاع دو کشور، ارتش هند و چین هجدهمین دور مذاکرات را درباره پایان دادن به مناقشه مرزی برگزار کردند.

در گفت‌وگوهای فرمانده سپاه در 23 آوریل، دو طرف توافق کردند که در تماس نزدیک باقی بمانند و در اولین فرصت برای حل مسائل باقی‌مانده در شرق لاداخ، راه‌حلی قابل قبول برای هر دو طرف بیابند.

با این حال، هیچ نشانه ای از حرکت رو به جلو واضح در پایان دادن به ردیف سه ساله وجود نداشت.

روابط بین هند و چین پس از درگیری شدید در دره گالوان در ژوئن 2020 که جدی ترین درگیری نظامی بین دو طرف در دهه های اخیر را رقم زد، به طور قابل توجهی از بین رفت.

سربازان هندی و چینی در سه سال گذشته در چند نقطه اصطکاک در امتداد خط کنترل واقعی (LAC) در شرق لاداخ در یک بن بست قرار گرفته اند، اگرچه آنها در چندین مکان پس از یک سری گفتگوهای نظامی و دیپلماتیک از هم جدا شده اند.

هند معتقد است که روابط بین دو کشور باید بر اساس “سه راه متقابل” باشد – احترام متقابل، حساسیت متقابل و منافع متقابل.

بن بست مرزی شرقی لاداخ در 5 می 2020 به دنبال یک درگیری خشونت آمیز در منطقه دریاچه پانگونگ آغاز شد.

در نتیجه یک سری گفتگوهای نظامی و دیپلماتیک، دو طرف روند جدایی را در سال 2021 در کرانه های شمالی و جنوبی دریاچه پانگونگ و در منطقه گوگرا تکمیل کردند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام