ژنرال باجوا فرمانده سابق ارتش خطاب به خبرنگاران

ژنرال باجوا فرمانده سابق ارتش خطاب به خبرنگاران گفت: پاکستان فاقد مهمات، قدرت اقتصادی است و تحمل جنگ با هند را ندارد.

ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان. Photo-AP

دهلی نو: خبرگزاری ANI به نقل از یک رسانه پاکستانی “UK44” در بریتانیا گزارش داد که ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده سابق ارتش پاکستان به دو خبرنگار ارشد گفته بود که پاکستان فاقد مهمات و قدرت اقتصادی برای مبارزه با هند است.

حامد میر روزنامه نگار پاکستانی و نسیم زهرا در مصاحبه با رسانه پاکستانی “UK44” مستقر در بریتانیا فاش کردند که ژنرال جاوید باجوا در مورد قدرت شلیک نظامی پاکستان تردید دارد.

به گفته میر، ژنرال باجوا اعتراف کرد که پاکستان “نمی تواند با هند وارد جنگ شود”. به نقل از ژنرال باجوا، میر گفت که در یک کنفرانس فرماندهان، باجوا اعتراف کرد که “ارتش پاکستان با ارتش هند برابری نمی کند.”

او گفت: «بعد از حادثه، او از فیض خواست که حداقل آن را به وزارت خارجه اطلاع دهد، با این حال، باجوا آمد و به آنها سخنرانی کرد – همان سخنرانی که برای ما داده شد – یادتان هست – تانک ها در شرایط کار نیستند، هیچ گازوئیلی برای آنها وجود ندارد. حرکات توپ ها، گفت میر.

روزنامه‌نگاران پاکستانی گفتند که ژنرال باجوا در سال 2021 فاش کرده بود که با آجیت دوال، مشاور امنیت ملی هند و چگونگی برنامه‌ریزی سفر نخست وزیر نارندرا مودی به پاکستان بلافاصله پس از اعلام آتش‌بس بین دو کشور در سال 2021، گفتگوهای محرمانه داشته است.

معامله قمر جاوید باجوا در مورد کشمیر هنوز برای شهروندان پاکستانی فاش نشده است. پس از آتش بس در امتداد خط کنترل با هند، نخست وزیر نارندرا مودی مجبور شد به پاکستان سفر کند. وقتی وزارت خارجه از این موضوع مطلع شد، چون از آن بی خبر بودند، نزد عمران خان رفتند. عمران خان گفت که از این موضوع اطلاع دارد و مذاکرات با آژانس امنیت ملی آجیت دوال ادامه دارد، اما عمران گفت که هیچ تاییدی در مورد سفر نخست وزیر مودی به پاکستان ندارد.

پاکستان با بدترین بحران اقتصادی خود روبرو بوده است. کمبود غذا و دارو وجود دارد و اسلام آباد همچنان در تلاش است تا کمک مالی بسیار مورد نیاز صندوق بین المللی پول را به دست آورد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام