کاخ سفید از طرح خود برای سرکوب هوش مصنوعی، معاون آمریکایی کامالا هریس به عنوان رهبری گروه ضربت، رونمایی کرد

کاخ سفید از طرح خود برای سرکوب هوش مصنوعی، معاون آمریکایی کامالا هریس به عنوان رهبری گروه ضربت، رونمایی کرد

کاخ سفید فاش کرده است که آماده طرحی برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی است. این تلاش توسط معاون کامالا هریس رهبری خواهد شد. ایده این است که شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و موسس ChatGPT، OpenAI، در یک بررسی عمومی شرکت کنند.

کاخ سفید استراتژی خود را برای تشدید رقابت با هوش مصنوعی ترسیم کرده است، در حالی که نگرانی‌های فزاینده مبنی بر اینکه فناوری ممکن است جامعه را آنطور که ما می‌شناسیم مختل کند، مشخص کرده است. دولت بایدن این فناوری را “یکی از قدرتمندترین” زمان ما توصیف کرد، اما گفت: “اما برای بهره برداری از مزایای آن، ابتدا باید خطرات آن را محدود کنیم.”

هدف این است که 25 موسسه تحقیقاتی در سراسر ایالات متحده ایجاد شود تا از چهار کسب و کار، از جمله گوگل، مایکروسافت، و OpenAI موسس ChatGPT اطمینان حاصل شود که “در یک بررسی عمومی شرکت خواهند کرد”.

همچنین بخوانید: دولت ایالات متحده برای توسعه هوش مصنوعی محصولات مضر هوش مصنوعی و کسب و کارهایی را که اصول اخلاقی را زیر پا می گذارند سرکوب کند.

دولت ایالات متحده برای توسعه هوش مصنوعی محصولات مضر هوش مصنوعی و مشاغلی که اصول اخلاقی را نقض می کنند، سرکوب می کند

ChatGPT دارای “هوش عاطفی” عالی است، اغلب احساسات را بر حقایق ترجیح می دهد.

بسیاری از باهوش ترین ذهن های جهان در مورد خطرات هوش مصنوعی هشدار داده اند، به ویژه اینکه اگر ارزیابی ریسک فوراً انجام نشود، می تواند بشریت را نابود کند. ایلان ماسک و دیگر غول‌های فناوری نگران هستند که هوش مصنوعی به زودی از عقل انسان پیشی بگیرد و خودش فکر کند.

این بدان معناست که دیگر نیازی به انسان یا گوش دادن به آنها ندارد و به آن توانایی سرقت کدهای هسته ای، ایجاد بیماری های همه گیر و ایجاد درگیری های جهانی را می دهد.

معاون رئیس جمهور کامالا هریس، که کمترین رتبه محبوبیت را در بین هر معاون دیگری دارد، با بودجه 140 میلیون دلاری به عنوان “تزار AI” بر تلاش برای مهار نظارت خواهد داشت. در مقایسه، نیروی فضایی بودجه 30 میلیارد دلاری دارد.

هریس روز پنجشنبه با مقامات گوگل، مایکروسافت و OpenAI دیدار کرد تا راه‌هایی را برای کاهش چنین خطرات احتمالی بررسی کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همانطور که امروز با مدیران اجرایی شرکت‌هایی که در خط مقدم نوآوری هوش مصنوعی آمریکایی هستند، به اشتراک گذاشتیم، بخش خصوصی مسئولیت اخلاقی، اخلاقی و قانونی برای تضمین ایمنی و امنیت محصولات خود دارد.»

و برای محافظت از مردم آمریکا، هر شرکتی باید از قوانین جاری پیروی کند. من مشتاقانه منتظر پیگیری و پیگیری در هفته های آینده هستم.» هوش مصنوعی هر شرکت در تابستان امسال در یک رویداد هکری در لاس وگاس ارزیابی خواهد شد تا بررسی شود که آیا به “منشور حقوق هوش مصنوعی” دولت پایبند است یا خیر.

انتشار ماه نوامبر چت ربات ChatGPT بحث جدیدی را در مورد هوش مصنوعی و نقش دولت در نظارت بر این فناوری به راه انداخت. مشکلات اخلاقی و فرهنگی وجود دارد، زیرا هوش مصنوعی ممکن است متنی شبیه انسان و تصاویری ساختگی ایجاد کند.

اینها شامل توزیع محتوای مضر، نقض حریم خصوصی داده ها، تقویت تعصب موجود، و – مورد علاقه ایلان ماسک – نابود کردن بشریت است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «پرزیدنت بایدن به وضوح گفته است که وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، ما باید مردم و جوامع را با حمایت از نوآوری مسئولانه‌ای که در خدمت منافع عمومی و در عین حال محافظت از جامعه، امنیت و اقتصاد ما هستند، در مرکز قرار دهیم.»

همچنین بخوانید: کشورهای G7 بر روی مقررات هوش مصنوعی «مبتنی بر ریسک» توافق کردند

مهمتر از همه، این بدان معناست که کسب و کارها تعهد اساسی دارند تا از ایمنی کالاهای خود قبل از استقرار یا عمومی شدن آنها اطمینان حاصل کنند. به گفته کاخ سفید، بررسی عمومی توسط هزاران شریک اجتماعی و متخصصان هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

متخصصان این صنعت، مدل‌ها را آزمایش خواهند کرد تا نحوه مطابقت آنها با اصول و شیوه‌های تعریف شده در منشور حقوق هوش مصنوعی و چارچوب مدیریت ریسک هوش مصنوعی را ارزیابی کنند.

منشور حقوق هوش مصنوعی بایدن، که در اکتبر 2022 منتشر شد، چارچوبی را برای نحوه همکاری دولت، شرکت‌های فناوری و افراد برای ایجاد هوش مصنوعی پاسخگوتر ارائه می‌کند.

این معیار دارای پنج اصل است: سیستم‌های ایمن و مؤثر، محافظت در برابر تبعیض الگوریتمی، حریم خصوصی داده‌ها، اطلاعیه و توضیح، و جایگزین‌های انسانی، ملاحظات و پشتیبان‌گیری.

کاخ سفید در ماه اکتبر اعلام کرد: «این چارچوب برای سیستم‌های خودکاری اعمال می‌شود که پتانسیل تأثیرگذاری معناداری بر حقوق، فرصت‌ها یا دسترسی مردم آمریکا به منابع یا خدمات حیاتی دارند».

طرح اقدام کاخ سفید پس از امضای نامه سرگشاده ماسک و 1000 مدیر فنی دیگر، از جمله استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، در ماه مارس ارائه شد.

ماسک نگران است که فناوری تا جایی تکامل یابد که دیگر نیازی به مداخله انسان نداشته باشد – یا به آن گوش ندهد. این یک ترس عمومی است که حتی توسط مدیر عامل هوش مصنوعی، شرکتی که ChatGPT را ایجاد کرده است، اذعان کرده است، که در اوایل این ماه اظهار داشت که این فناوری می تواند توسعه یابد و برای انجام حملات سایبری “گسترده” استفاده شود.

همچنین بخوانید: زمان انتخاب هوش اخلاقی بر هوش مصنوعی است

خالق DeepAI، کوین باراگونا، که آن را امضا کرد، توضیح داد که چرا منطقه هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه بسیار خطرناک است. او گفت: «این تقریباً شبیه درگیری شامپانزه و انسان است. بدیهی است که انسان‌ها پیروز می‌شوند، زیرا ما بسیار عاقل‌تر هستیم و می‌توانیم با فناوری پیشرفته‌تر با آنها مبارزه کنیم.»

در این ماه، «پدرخوانده» هوش مصنوعی، جفری هینتون، 75 ساله، نارنجکی را وارد بحث شدید در مورد خطرات این فناوری کرد و از گوگل استعفا داد و گفت که از کار زندگی خود پشیمان است. به گفته هینتون، چت ربات ها می توانند اطلاعات عمومی بیشتری نسبت به مغز انسان داشته باشند.

او ادامه داد که این فقط یک مسئله زمان است که هوش مصنوعی از نظر منطق از بشریت پیشی بگیرد. او همچنین افزود که «بازیگران بد» مانند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ممکن است از هوش مصنوعی برای «چیزهای شیطانی» با برنامه‌نویسی روبات‌ها برای «به‌دست آوردن قدرت بیشتر» استفاده کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام