کاخ سفید تایید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست سران گروه هفت در ژاپن شرکت خواهد کرد

کاخ سفید تایید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست سران گروه هفت در ژاپن شرکت خواهد کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبرگزاری فرانسه

کاخ سفید روز سه‌شنبه تأیید کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس رهبران گروه ۷ در هیروشیما ژاپن از ۱۹ تا ۲۱ می شرکت خواهد کرد.

بر اساس بیانیه سخنگوی کاخ سفید، کارین ژان پیر، مناقشه اوکراین، بحران غذا و آب و هوا، و همچنین “تامین رشد اقتصادی فراگیر و انعطاف پذیر” در دستور کار قرار خواهند گرفت.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، گفته است که انتظار دارد خلع سلاح هسته‌ای را به عنوان محور اصلی مذاکرات در اجلاس سران G7 که در نزدیکی محل اولین حمله هسته‌ای جهان برگزار می‌شود، تبدیل کند. G7 متشکل از بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده است.

پرزیدنت بایدن در نشست سران گروه هفت در ژاپن بر تعهد آمریکا به خلع سلاح هسته ای تاکید کرد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی برای بهبود دسترسی به مراقبت از کودکان را امضا کرد

بر اساس این بیانیه، بایدن همچنین در اجلاس سران چهارگانه در سیدنی استرالیا در 24 مه شرکت خواهد کرد که ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و هند را گرد هم می آورد.

ژان پیر گفت، رهبران در مورد اینکه چگونه می‌توانند همکاری خود را در زمینه فناوری‌های حیاتی و نوظهور، زیرساخت‌های با کیفیت بالا، سلامت جهانی، تغییرات آب و هوا، آگاهی از حوزه دریایی و مسائل دیگر تعمیق بخشند، بحث خواهند کرد.

نشست چهارجانبه، که خود را به عنوان سنگری در برابر جاه طلبی های نظامی چین در آسیا و اقیانوسیه قرار می دهد، در بحبوحه تشدید تنش ها در منطقه، به ویژه بین واشنگتن و پکن برگزار می شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام