کاخ سفید پیش‌بینی می‌کند که در صورت عدم پرداخت بدهی آمریکا، عواقب اقتصادی خواهد داشت

کاخ سفید پیش‌بینی می‌کند که در صورت عدم پرداخت بدهی آمریکا، عواقب اقتصادی خواهد داشت

تصویر نمایشی AP

کاخ سفید روز چهارشنبه هشدار هولناکی صادر کرد و در صورتی که ایالات متحده نتواند بدهی خود را پرداخت کند، آینده ای با کاهش ارزش سهام و افزایش بیکاری را پیش بینی کرد. این سناریو با اختلاف دموکرات ها و جمهوری خواهان بر سر هزینه های دولت محتمل تر می شود.

به گفته شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهور، یک گروه مشاور برجسته فدرال، شکست دولت ایالات متحده در پرداخت تعهدات مالی خود ممکن است منجر به از دست دادن هشت میلیون شغل در تابستان امسال و کاهش شش درصدی تولید ناخالص داخلی شود.

به گفته شورا، ممکن است بازار سهام در سه ماهه سوم 45 درصد کاهش یابد.

کاخ سفید می گوید که ایالات متحده متعهد به همکاری با هند در گروه هایی مانند Quad است

آسا هاچینسون جمهوری خواه به طور رسمی نامزدی کاخ سفید در سال 2024 را اعلام کرد

تحلیلگران پیش‌بینی کردند که حتی توقف جزئی پرداخت‌ها منجر به افزایش بیکاری در زمانی که اقتصاد وارد رکود می‌شود، خواهد بود.

پرزیدنت جو بایدن بر سر هزینه های ملی و بدهی های عمومی با جمهوری خواهان در اتاق پایین کنگره که تحت کنترل آنهاست، اختلاف نظر دارد.

رئیس جمهور دموکرات از جمهوری خواهان خواسته است که سقف بدهی کشور را افزایش دهند – میزان بدهی که قانوناً مجاز به پذیرش است.

اما جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان گفته اند که این کار را بدون توافق گسترده تر برای کاهش هزینه های دولت انجام نخواهند داد.

دو طرف زمان زیادی برای مذاکره ندارند: وزارت خزانه داری تخمین می زند که این کشور در تاریخ 1 ژوئن به سقف بدهی خود خواهد رسید که باعث کاهش گسترده هزینه های دولت، از جمله پرداخت بدهی ها می شود.

افزایش یا تعلیق سقف بدهی، سیاستی منحصر به فرد برای ایالات متحده برای مدت طولانی یک امر رسمی تلقی می شد، زیرا سوالات بزرگتر در مورد بدهی عمومی و هزینه های ملی در پس زمینه مطرح می شد.

اما در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، جمهوری خواهان موضع سخت تری اتخاذ کردند و سعی کردند از رای به عنوان یک اهرم سیاسی استفاده کنند.

از نظر فنی، ایالات متحده قبلاً در ژانویه به سقف بدهی خود رسیده است – بیش از 31 تریلیون دلار – اما دولت در حال حاضر با اقدامات حسابداری مختلف موسوم به “اقدامات فوق العاده” توانسته است این سقف را دور بزند.

بایدن پیشنهاد کرده است روز سه شنبه با رهبران کنگره هر دو حزب دیدار کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام