کامپوزیت دندان چیست؟

مردمان گذشته نیز به زیبایی ظاهری دندانهای خود اهمیت میدادند و دوست داشتند دندانهای سفید و مرتبی داشته باشند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که کامپوزیت دندانهای جلویی باید با حداقل ترین تراش انجام کامپوزیت دندان چقدر طول میکشد نی نی سایت شود. یکی از مهمترین مزیتهای ونیر کامپوزیت در مقایسه با پورسلین این است که برای این درمان نیازی به تراشیدن دندان وجود ندارد.

با استفاده از کامپوزیت میتوانید با هزینه ای به مراتب کمتر از ونیر پورسلین یا سرامیک، لبخند خود را تا حد شگفت انگیزی تغییر دهید. زیبایی لبخند تأثیر زیادی بر زیبایی چهره گذاشته و اعتماد به نفس افراد را میتواند تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد. دندانپزشک در این درمان، محلول کامپوزیت هم رنگ دندان را مستقیماً بر روی دندان مالیده و سپس با استفاده از تاباندن نور مخصوصی مواد سخت میشود.

همچنین روشن بودن رنگ دندان و انجام فرآیند های شیمیایی و فیزیکی که بر روی دندان در حین انجام کار صورت می گیرد، می تواند از دیگر عوامل تاثیر گذار بر دشواری انتخاب رنگ کامپوزیت محسوب شود. از آنجایی که تمامی کار توسط دندانپزشک انجام میشود، پیدا کردن دندانپزشک مجرب بر نتایج درمان تأثیر بسزایی دارد. مواد استفاده شده در ساخت آن موادی بر پایه یونومر شیشه و هیدروکسید کلسیم است که قابلیت فرم دادن به آسانی بر روی دندان را دارد و از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. اما در مورد لمینت چنین نیست و باید تا ابد، نوعی ترمیم روی دندانتان قرار بگیرد چون دندان تراشیده شده است.

در نهایت، ونیرهای پورسیلینی گزینههای درمانی پردوامی برای مواردی که باید روی همه مینای دندان قرار گیرند، پوسیدگی و فرسودگی دندان اتفاق افتاده است، نقایص ژنتیکی وجود دارد، دندانها نامرتب هستند و … ما در این مطلب تاریخچه لمینت و کامپوزیت دندان را مورد بررسی قرار دادیم. از این رو دندانپزشکان قدیمی تلاشهای بسیاری در این باره میکردند که نتیجه آن نیز رسیدن به ایده لمینت و کامپوزیت دندان بود. با گذشت زمان دو شکل مجزا از کامپوزیت یعنی کامپوزیت ونیر و کامپوزیت سرامیکی به وجود آمدند و به تدریج توسط دندانپزشکان مختلف مورد استفاده قرار گرفتند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کامپوزیت دندان قسطی قم وب سایت خود باشید.