کدام موضوعات نظرسنجی سرنوشت احزاب را رقم می زند؟

مبارزات انتخاباتی در کارناتاکا به پایان رسیده است و ایالت جنوبی قرار است در 10 می به پای صندوق های رای برود. نتایج انتخابات مجلس در این ایالت، که به رای دادن به دولت فعلی معروف است، در 13 مه منتشر خواهد شد. در حالی که احزاب سیاسی تمام تلاش خود را برای جلب نظر رأی دهندگان به کار گرفته اند، مسائل خاصی وجود دارد که احتمالاً انتخابات را دیکته می کند.

این مسائل کلیدی که می توانند بر انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 تأثیر بگذارند کدامند؟ بیایید دریابیم.

بیکاری

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا 2023: آمیت شاه به کنگره حمله کرد و می‌گوید که پیروزی آن با «دنده معکوس» حالت می‌گیرد.

کارناتاکا

انتخابات کارناتاکا 2023: نخست وزیر مودی رهبران کنگره را متهم کرد که 91 بار انواع مختلف سوء استفاده را به او انجام داده اند.

احزاب اپوزیسیون موضوع بیکاری را برای گوشه گیری دولت حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) در انتخابات کارناتاکا مطرح کرده اند و کنگره حتی وعده پرداخت کمک هزینه ماهانه به فارغ التحصیلان بیکار را داده است.

بر اساس نظرسنجی توسط NDTV با مشارکت لوکنیتی-مرکز مطالعات جوامع در حال توسعه (CSDS)، بیکاری بزرگترین مشکل انتخاباتی برای 28 درصد از پاسخ دهندگان در ایالت جنوبی بود.

یک نظرسنجی انجام شده توسط تلویزیون هند-CNX بین 1 تا 6 مه دریافت که بیکاری برای 17 درصد از مردم کارناتاکا مشکل اصلی است.

گزارش شده است که در کارناتاکا شمالی تحت تسلط لینگایات، بیکاری می تواند بر نحوه رأی دادن مردم تأثیر بگذارد هندوستان تایمز

فساد

کنگره فساد را به مرکز نظرسنجی خود در کارناتاکا برای هدف قرار دادن دولت BJP به رهبری باساواراج بومای تبدیل کرده است. حزب بزرگ قدیمی از شعارهایی مانند “40% Sarkara” – اتهامی توسط بدنه پیمانکاران که دولت BJP 40 درصد کمیسیون در پروژه ها دریافت کرده است – و “PayCM” برای طرح این موضوع استفاده کرده است.

کنگره همچنین “کارت نرخ فساد” را با ذکر ارقامی منتشر کرد که گفته می شود به عنوان رشوه برای انتصابات، جابجایی ها و معاملات دولتی گرفته شده است. BJP این موضوع را به کمیسیون انتخابات اعلام کرد و این ادعاها را دروغ و بدون مدرک خواند.

حزب زعفران تلاش کرده است تا با اشاره به اختلاس ادعایی در طول دولت های کنگره قبلی، هم در ایالت و هم در مرکز، پاسخ دهد. اقتصادی تایمز

تلویزیون هندنظرسنجی CNX نشان می دهد که 22 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که فساد یک موضوع انتخاباتی در ایالت است.

بر اساس NDTV نظرسنجی Lokniti-CSDS که در اواخر آوریل انجام شد، فساد موضوع اصلی رای دهندگان نیست. با این حال، 51 درصد از افراد مورد بررسی می گویند که فساد در پنج سال گذشته – در دوران تصدی دولت BJP – افزایش یافته است. در حالی که 35 درصد معتقد بودند که ثابت مانده است، 11 درصد گفتند که کاهش یافته است.

همچنین بخوانید: انتخابات مجلس کارناتاکا 2023: بتا، بتی، بای و بیوی… نتاهای «نپو» در جدال

افزایش قیمت

تورم برای 25 درصد از رای دهندگان موضوع غالب است تلویزیون هند-نظرسنجی CNX

انتخابات مجلس کارناتاکا 2023 کدام یک از موضوعات نظرسنجی سرنوشت احزاب را تعیین می کند
حدود 25 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که تورم یک مسئله اصلی در نظرسنجی های کارناتاکا است. PTI (تصویر بازنمایی)

در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ها در پنج سال گذشته در مناطق خود افزایش یافته است یا خیر، 67 درصد پاسخ مثبت دادند. NDTV نظرسنجی Lokniti-CSDS. در حالی که 23 درصد احساس می کردند که تغییری در تورم وجود ندارد، تنها 9 درصد گفتند که قیمت ها کاهش یافته است.

توسعه

دولت “موتور دوگانه” – به معنای حاکمیت BJP در ایالت و مرکز – به یکی از شعارهای اصلی مبارزات انتخاباتی تقریباً در همه انتخابات تبدیل شده است و حزب زعفران از رای دهندگان می خواهد که برای توسعه بهتر ایالت های خود آن را انتخاب کنند.

حدود 15 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که موضوع توسعه در هنگام رای دادن در ذهن آنها خواهد بود. تلویزیون هند-نظرسنجی CNX

در آستانه انتخابات مجلس دهم ماه مه، نخست وزیر نارندرا مودی پروژه های متعددی از جمله بزرگراه بنگالورو میسورو را در کارناتاکا افتتاح کرده است.

رزرواسیون

چه BJP و چه کنگره، احزاب سیاسی سعی کرده اند از طریق وعده های رزرو، انتخاب کنندگان را جذب کنند.

تصمیم دولت کارناتاکا برای طبقه بندی فرعی رزرواسیون SC خشم بانجاراس را برانگیخته است. طبق سهمیه جدید، از 17 درصد رزرو برای SCها، 6 درصد به گروه «SC چپ»، 5.5 درصد به «SC راست» و سایر جوامع 5.5 درصد اختصاص یافته است.

در دستوری در ماه مارس، دولت کارناتاکا همچنین رزرو 4 درصدی را برای مسلمانان تحت سهمیه سایر طبقات عقب مانده (OBC) لغو کرد و آن را به طور مساوی بین دو کاست مسلط در ایالت – ووکالیگاس و لینگایات ها تقسیم کرد. همچنین پیشنهاد کرد مسلمانان را در رده «قطعات ضعیف‌تر اقتصادی» (EWS) قرار دهند.

اپوزیسیون BJP را به دلیل گام پیش از نظرسنجی ها مورد انتقاد قرار داد. این موضوع اکنون در دادگاه عالی است، با این حال، BJP از این اقدام دفاع کرده است.

از سوی دیگر، کنگره متعهد شده است که کل رزرو را به 75 درصد برای همه دسته‌ها از جمله کاست برنامه‌ریزی شده، قبیله برنامه‌ریزی شده و سایر طبقات عقب مانده در مشاغل دولتی و مؤسسات آموزشی افزایش دهد.

مسائل دیگر

فقر یکی از مسائل اصلی مردم روستایی کارناتاکا است NDTV نظر سنجی.

باید منتظر ماند و دید که آیا وعده کنگره در بیانیه انتخاباتی خود مبنی بر «اقدام قاطع طبق قانون»، از جمله ممنوعیت، علیه «افراد و سازمان‌هایی مانند باجرنگ دال، PFI یا سایرین که دشمنی یا نفرت را ترویج می‌کنند» بر نحوه رأی مردم تأثیر می‌گذارد یا خیر. .

BJP تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با ایجاد غوغا در مورد “ممنوعیت” احتمالی باجرنگ دال و کنگره که جناح راست را با PFI یکسان می کند، از این فرصت به سود خود استفاده کند.

با این حال، یک نظرسنجی داخلی که توسط کنگره انجام شد نشان داد که تنها بخش کوچکی از مردم این موضوع را یک موضوع انتخاباتی می دانند.

تنها هفت درصد از رای دهندگان از ممنوعیت پیشنهادی کنگره اطلاع دارند و «از این تعداد کمتر از 10 درصد فکر می کردند که این موضوع یک موضوع انتخاباتی است». ANI به نقل از نظرسنجی گزارش داد.

با ترویج محصولات فدراسیون شیر کارناتاکا (KMF) با نام تجاری «ناندینی» توسط رهبران آن، کنگره پس از اینکه آمول مستقر در گجرات در آوریل اعلام کرد که برای عرضه شیر و کشک وارد بازار کارناتاکا خواهد شد، فشار بر BJP را افزایش داد.

کنگره و JD(S) از فرصت برای حمله به BJP استفاده کردند و گفتند که در تلاش است به برند بومی کارناتاکا، ناندینی، پایان دهد.

با نتایج انتخابات مجلس کارناتاکا در هفته بعد، به زودی می دانیم که این مسائل نظرسنجی چگونه نقش داشته اند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام