کره جنوبی می گوید که به ادعاهای جدید ژاپن در مورد جزایر مورد مناقشه «به شدت اعتراض می کند».

کره جنوبی می گوید به ادعاهای جدید ژاپن درباره جزایر مورد مناقشه «به شدت اعتراض می کند».

این عکس ارائه شده توسط وزارت خارجه سئول، Dokdo، مجموعه ای از جزایر صخره ای تحت کنترل کره در دریای شرقی را نشان می دهد.

توکیو: کره جنوبی روز سه شنبه اعتراض شدیدی علیه ژاپن به دلیل ادعای ارضی مجدد توکیو بر مجموعه ای از جزایر سنگی در دریای شرقی موسوم به دوکدو در کره و تاکشیما در ژاپن ارائه کرد.

وزارت خارجه ژاپن روز سه شنبه کتاب آبی دیپلماتیک امسال را به جلسه کابینه ارائه کرد و بیان کرد که کره به “اشغال غیرقانونی” این منطقه بدون هیچ مبنای قانونی ادامه داده است.

لیم سو سوک، سخنگوی وزارت خارجه کره گفت: «سئول به شدت به ادعاهای مکرر ناعادلانه ژاپن مبنی بر حق حاکمیت بر دوکدو، که از لحاظ تاریخی، جغرافیایی و تحت قوانین بین‌المللی متعلق به قلمرو مستقل ما است، اعتراض می‌کند.»

سوک همچنین گفت که ژاپن باید “به وضوح” تشخیص دهد که تکرار چنین ادعاهایی به ایجاد روابط آینده‌محور بین دو کشور کمک نمی‌کند.

این گزارش سال 2022 را به عنوان “نقطه عطفی در تاریخ” تعریف کرد. این کشور ضمن ابراز نگرانی از اقدامات چین و روسیه برای تقویت همکاری نظامی، تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می کند.

ارتش روسیه و چین به فعالیت‌های مشترک در نزدیکی ژاپن و با سرعت بیشتری نسبت به قبل ادامه می‌دهند و ژاپن با نگرانی شدید از منظر امنیت ملی این اقدامات را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام