کشورهای G7 بر روی مقررات هوش مصنوعی «مبتنی بر ریسک» توافق کردند

کشورهای G7 بر روی مقررات هوش مصنوعی «مبتنی بر ریسک» توافق کردند

این توافقنامه معیاری برای نحوه تنظیم هوش مصنوعی توسط کشورهای بزرگ در میان نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و خطرات امنیتی ایجاد می‌کند، حتی اگر وزراء اذعان داشته باشند که “ابزار سیاست برای دستیابی به چشم‌انداز مشترک و هدف هوش مصنوعی قابل اعتماد ممکن است در بین اعضای G7 متفاوت باشد.”

در حالی که قانونگذاران اروپایی برای ارائه قانون هوش مصنوعی برای اعمال قوانین بر ابزارهای نوظهور مانند ChatGPT عجله دارند، گروه هفت کشور پیشرفته روز یکشنبه موافقت کردند که مقررات «مبتنی بر ریسک» هوش مصنوعی باید تصویب شود.

اما بر اساس بیانیه مشترکی که وزرای G7 در پایان نشست دو روزه در ژاپن منتشر کردند، چنین مقرراتی همچنین باید “محیط باز و توانمند” را برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی حفظ کند و بر ارزش‌های دموکراتیک باشد.

این توافقنامه معیاری برای نحوه تنظیم هوش مصنوعی توسط کشورهای بزرگ در میان نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و خطرات امنیتی ایجاد می‌کند، حتی اگر وزراء اذعان داشته باشند که «ابزارهای سیاست برای دستیابی به چشم‌انداز مشترک و هدف هوش مصنوعی قابل اعتماد ممکن است در بین اعضای G7 متفاوت باشد».

ژاپن از کشورهای نوظهور به نشست سران مالی G7 دعوت می کند

هوش مصنوعی به کمک می آید: ChatGPT به امتحان ACE دانش آموز کمک می کند، با وجود اینکه او در هیچ کلاسی شرکت نمی کند.

مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا، پیش از توافق به رویترز گفت: «نتیجه‌گیری این نشست G7 نشان می‌دهد که ما قطعاً در این امر تنها نیستیم».

موفقیت ابزارهای مولد هوش مصنوعی مانند ChatGPT، یک ربات چت ایجاد شده توسط OpenAI تحت حمایت شرکت مایکروسافت (MSFT.O) که از زمان عرضه در نوامبر به سریع ترین برنامه در تاریخ تبدیل شده است، توجه دولت ها را به ویژه جلب کرده است.

در بیانیه وزیران آمده است: «ما در نظر داریم تا در آینده گفتگوهای G7 را درباره هوش مصنوعی مولد تشکیل دهیم که می‌تواند شامل موضوعاتی مانند حکمرانی، نحوه حفاظت از حقوق مالکیت معنوی از جمله حق چاپ، ترویج شفافیت، رسیدگی به اطلاعات نادرست» از جمله دستکاری اطلاعات توسط نیروهای خارجی باشد.

ایتالیا، یکی از اعضای G7، ماه گذشته ChatGPT را آفلاین کرد تا نقض احتمالی قوانین داده های شخصی را بررسی کند. در حالی که ایتالیا روز جمعه این ممنوعیت را لغو کرد، این اقدام الهام بخش تنظیم‌کنندگان حریم خصوصی اروپایی شد تا تحقیقاتی را آغاز کنند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به توافق اولیه درباره پیش نویس جدید قانون هوش مصنوعی آینده خود، از جمله اقدامات حفاظت از حق نسخه برداری برای هوش مصنوعی مولد، پس از درخواست از رهبران جهان برای تشکیل اجلاسی برای کنترل چنین فناوری، دست یافتند.

وستاگر، رئیس مقررات فناوری اتحادیه اروپا، گفت که این اتحادیه «امسال توافق سیاسی» در مورد قوانین هوش مصنوعی، مانند تعهدات برچسب‌گذاری برای تصاویر یا موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی، برای رسیدگی به خطرات کپی رایت و آموزشی خواهد داشت.

در همین حال، ژاپن، رئیس امسال G7، رویکرد سازگارانه ای را در مورد توسعه دهندگان هوش مصنوعی در پیش گرفته است و متعهد به حمایت از پذیرش عمومی و صنعتی هوش مصنوعی است.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر صنعت، روز جمعه پیش از مذاکرات وزیران ژاپن گفت که ژاپن امیدوار است که G7 “در مورد حکمرانی چابک یا انعطاف پذیر، به جای مقررات پیشگیرانه و فراگیر” بر روی فناوری هوش مصنوعی به توافق برسد.

ژان نوئل بارو، وزیر انتقال دیجیتال فرانسه، به رویترز گفت: «توقف (توسعه هوش مصنوعی) پاسخ درستی نیست – نوآوری باید به توسعه ادامه دهد، اما در چارچوب‌های خاصی که دموکراسی‌ها باید تعیین کنند. توسعه دهندگان تحت مقررات آینده اتحادیه اروپا.

علاوه بر نگرانی های مربوط به مالکیت معنوی، کشورهای G7 خطرات امنیتی را نیز به رسمیت شناختند. تارو کونو وزیر دیجیتال ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از توافق گفت: «هوش مصنوعی مولد… اگر داده‌های مبتنی بر آن جعلی باشد، اخبار جعلی و راه‌حل‌های مخرب برای جامعه تولید می‌کند.

مقامات ارشد فناوری G7 – بریتانیا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده – در تاکاساکی، شهری در حدود 100 کیلومتری شمال غرب توکیو، پس از نشست‌های وزیران انرژی و امور خارجه دیدار کردند. این ماه.

ژاپن در اواخر ماه مه میزبان اجلاس سران G7 در هیروشیما خواهد بود، جایی که نخست وزیر فومیو کیشیدا در مورد قوانین هوش مصنوعی با رهبران جهان گفتگو خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام