کمیسیون حقوق بشر پاکستان می گوید خشونت علیه اقلیت ها در کشور رو به افزایش است

اسلام آباد: کمیسیون حقوق بشر پاکستان (HRCP) در گزارش شاخص سالانه خود “وضعیت حقوق بشر در سال 2022” که اوایل این هفته منتشر شد، نگرانی شدید خود را نسبت به تهدیدهای فزاینده علیه حق آزادی مذهب یا اعتقاد ابراز کرده است.

HRCP افزود که در حالی که تعداد گزارش های پلیس در مورد اتهامات توهین به مقدسات کاهش یافته است، به نظر می رسد که وقوع لینچ اراذل و اوباش افزایش یافته است.

در گزارش HRCP بیشتر آمده است که جامعه احمدیه با چندین عبادتگاه و هتک حرمت بیش از 90 قبر، عمدتاً در پنجاب، در معرض تهدید خاصی قرار گرفت و افزود که خشونت علیه زنان همچنان ادامه دارد و حداقل 4226 مورد تجاوز جنسی و تجاوز گروهی به آنها افزوده شده است. نرخ محکومیت بسیار پایین برای مجرمان.

پاکستان: یک آژانس بزرگ تحقیقاتی را علیه عمران خان به دلیل فروش گردنبند هدیه ای به مبلغ 18 کرور آغاز کرد.

جامعه مسلمانان احمدیه در پاکستان همچنان با آزار و اذیت نهادهای دولتی، طالبان روبرو هستند

علاوه بر این، مقیاس خشونت و تبعیض علیه افراد ترنس، موضوع این نسخه از گزارش، با واکنش محافظه‌کارانه علیه قانون تراجنسیتی‌ها (حمایت از حقوق) که به سختی به دست آمده بود، تشدید شد.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که هم دولت فعلی و هم دولت های قبلی به برتری پارلمان احترام نمی گذارند، در حالی که کشمکش ها بین قوه مقننه، مجریه و قضاییه اعتبار نهادی را تضعیف می کند.

در ادامه این گزارش آمده است که قربانی شدن سیاسی در طول سال ادامه یافت و قوانین مربوط به فتنه در دوران استعمار برای سرکوب مخالفان مورد استفاده قرار گرفت. HRCP در گزارش خود گفت که ده ها روزنامه نگار و سیاستمداران مخالف با ادعای شکنجه در حبس دستگیر شدند – از قضا در همان سالی که پارلمان لایحه ای را برای جرم انگاری استفاده از شکنجه تصویب کرد.

آشوبی که به دنبال رأی موفقیت آمیز عدم اعتماد به نخست وزیر پیشین عمران خان انجام شد، شاهد درگیری پرسنل اجرای قانون با معترضان در مناطق مختلف کشور بود که حق آزادی تجمع نقض شد اما همچنین مورد سوء استفاده قرار گرفت.

در گزارش HRCP آمده است که سال شاهد افزایش هشدار دهنده حملات تروریستی بود که بالاترین میزان در پنج سال گذشته بود، با جان باختن 533 نفر. ستیزه جویی

HRCP همچنین به افزایش ناپدید شدن های اجباری، به ویژه در بلوچستان اشاره کرد، به طوری که 2210 پرونده گزارش شده حتی با تصویب لایحه ای که این عمل را جرم انگاری می کند توسط مجلس ملی حل نشده باقی مانده است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرد که از آنجایی که سیل های ناشی از تغییرات آب و هوایی بخش زیادی از کشور را ویران کرده است، امداد رسانی و توانبخشی برای بیش از 33 میلیون نفر آسیب دیده به طرز تاسف باری کوتاه است.

HRCP در گزارش خود گفت که این پاسخ ضعیف بر نیاز به دولت های محلی قدرتمند و دارای منابع خوب در هر استان و منطقه تاکید کرده است.

در سالی که شاهد نابسامانی اوضاع اقتصادی کشور بودیم، این گزارش اشاره می کند که حقوق کارگران و دهقانان به شدت نادیده گرفته شد. در این گزارش آمده است که اگرچه حداقل دستمزد افزایش یافته است، اما دولت هنوز اعتراف نکرده است که این حداقل دستمزد کمتر از آستانه معیشت است.

علاوه بر این، در حالی که حدود 1200 کارگر در سند آزاد شدند، کمیته‌های هوشیاری منطقه که در سال 2022 تشکیل شد تا حد زیادی ناکارآمد باقی ماندند، HRCP اشاره کرد و افزود که تعداد تلفات در معادن کشور نیز بسیار بالا باقی مانده است و 90 کارگر است.

HRCP خواستار اقدام فوری دولت در مورد این موضوعات شد، اگر بخواهد به سمت رویکرد مردمی به سیاست، قانون و حکومت حرکت کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام