کنیا اولین ماهواره عملیاتی خود را پرتاب کرد

یک موشک فالکون-9 اسپیس ایکس در ساعت 06:48 به وقت گرینویچ از پایگاه واندنبرگ، کالیفرنیا به پرواز درآمد و یک ساعت بعد ده ها ماهواره از جمله تایفا-1 کنیایی را مستقر کرد. تصویر با حسن نیت ارائه شده: @SpaceX/Twitter

نایروبی: کنیا روز شنبه با پرتاب اولین ماهواره عملیاتی خود با موشک SpaceX که از کالیفرنیا، ایالات متحده به پرواز درآمد، تاریخ ساز شد.

این پرتاب چند بار در اوایل این هفته به دلیل بدی آب و هوا به تعویق افتاد.

روز شنبه، یک موشک فالکون-9 اسپیس ایکس در ساعت 06:48 به وقت گرینویچ از پایگاه واندنبرگ، کالیفرنیا به پرواز درآمد و یک ساعت بعد چندین ده ماهواره از جمله تایفا-1 کنیایی را مستقر کرد.

Taifa-1 کنیا که توسط محققان بومی طراحی و توسعه یافته است، برای کمک به ملت آفریقا برای سنجش میزان خشکسالی مداوم با نظارت و جمع‌آوری داده‌ها در مورد کشاورزی و محیط زیست کنیا ایجاد شده است.

در بیانیه مشترک هفته گذشته، وزارت دفاع کنیا و آژانس فضایی کنیا (KSA) “یک نقطه عطف مهم” را که باید “اقتصاد فضایی نوپا” کنیا را تقویت کند، تبلیغ کردند.

پترن اودیامبو، مهندس KSA که در این پروژه مشارکت داشت، گفت: “ما از اکتشافات فضایی مزایای مستقیم داریم، می‌توانیم امنیت غذایی خود را بهبود بخشیم.” خبرگزاری فرانسه.

وی همچنین توضیح داد که این ماهواره به دولت کمک می کند تا به داده های رصد زمین با کیفیت بالا دسترسی داشته باشد که به نوبه خود به آنها در پیش بینی عملکرد محصول کمک می کند.

کنیا اولین نانوماهواره خود را در سال 2018 به فضا فرستاد.

به گفته اسپیس در آفریقا، یک شرکت نیجریه ای که برنامه های فضایی آفریقا را ردیابی می کند، تا سال 2022، بیش از 50 ماهواره آفریقایی به فضا فرستاده شده است.

مصر اولین کشور در این قاره بود که در سال 1998 یک ماهواره به فضا فرستاد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام