کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، نقش‌های اجرایی بالاتری را به زنان متعهد می‌کند

30 درصد تا سال 2030: نخست وزیر ژاپن، کیشیدا، نقش های اجرایی بالاتری را به زنان متعهد می کند

تصویر نماینده رویترز

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در تلاش برای پرداختن به وجهه مخدوش خود به عنوان کشوری دارای تعصب جنسیتی، قول داده است تا سال 2030 تقریباً یک سوم پست های اجرایی ارشد در بخش خصوصی را زنان در اختیار داشته باشد.

هدف کیشیدا ایجاد تنوع بیشتر در بخش خصوصی و زندگی عمومی پیش از اجلاس سران G7 در هیروشیما در ماه آینده است. او گفت که حضور بیشتر زنان باعث رونق اقتصاد کشور می شود.

کیشیدا در جلسه ای با وزیر دولت برای برابری جنسیتی که این هفته برگزار شد، گفت: «ما به دنبال این هستیم که نسبت زنان در میان مدیران تا سال 2030 در شرکت هایی که در بورس اوراق بهادار توکیو فهرست شده اند، 30 درصد یا بیشتر باشد. ”

ژاپن: بازرسان می گویند که مظنون ممکن است از بمب لوله ای دست ساز برای حمله به نخست وزیر کیشیدا استفاده کرده باشد

کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن متعهد شد که هر کاری که لازم است برای اطمینان از ایمنی در طول نشست G7 انجام دهد

او افزود: «تامین تنوع از طریق ارتقای توانمندسازی زنان، و در نتیجه ایجاد نوآوری، برای دستیابی به سرمایه داری جدید و جامعه ای فراگیر ضروری است».

نابرابری جنسیتی در ژاپن غیر معمول نیست. این کشور در رتبه 116 قرار گرفتهفتم از 146 کشور در گزارش شکاف جنسیتی سال 2022 توسط مجمع جهانی اقتصاد. این کشور کمترین رتبه را در میان گروه هفت کشور دارد.

ژاپن به دلیل نابرابری جنسیتی مشهور است. به عنوان مثال، بر اساس نظرسنجی دفتر کابینه، برای مثال، در سال گذشته، زنان تنها 11.4 درصد از پست های اجرایی ارشد را تشکیل می دادند.

رکورد افتضاح ژاپن در شاخص دستمزد جنسیتی

این کشور آسیایی در زمینه حضور زنان سابقه بدی دارد.

در میان تمامی کشورهای G7، ژاپن بیشترین شکاف حقوقی را دارد و زنان در سال 2020 حدود 75 درصد بیشتر از مردان برای کار تمام وقت درآمد دارند.

ماه گذشته، کیشیدا گفت که برای کشور «ضروری» است که شکاف دستمزد جنسیتی را پر کند و روند زنان مجبور به انجام کارهای قراردادی با دستمزد کمتر پس از زایمان را معکوس کند.

برای زنان، به ویژه دشوار است که بین کار و وظایف خانه تعادل برقرار کنند و بسیاری را مجبور به انجام کار قراردادی «موقت» با حقوق ناپایدار و کم‌درآمد کند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، گفت: «وضعیت زنان که تلاش می‌کنند بین مسئولیت‌های خانه و محل کار تعادل برقرار کنند، در کشور ما بسیار دشوار است و به عنوان یک موضوع مورد توجه قرار گرفته است».

وی افزود: «بر اساس اقداماتی که انجام داده ایم، مشاغل برای زنان افزایش یافته است. اما این نیز درست است که بسیاری از آنها هنگام زایمان به کار موقت روی می آورند و اقدامات برای مقابله با آن هنوز در نیمه راه کامل شده است.

سال گذشته، دولت ژاپن قوانین جدیدی را اعلام کرد که شرکت‌ها را ملزم می‌کرد شکاف جنسیتی دستمزد را تحت «سیاست‌های چارچوب» خود افشا کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.