گردشگران هندی در نپال می توانند از کیف پول الکترونیکی هندی برای تقویت تجارت استفاده کنند

گردشگران هندی در نپال می توانند از کیف پول الکترونیکی هندی برای تقویت تجارت استفاده کنند

عکس برای نمایندگی PTI

دهلی نو: به منظور رونق تجارت و گردشگری با حذف دردسرهای ارزی، نپال و هند قرار است قراردادی را برای پرداخت دیجیتالی فرامرزی با استفاده از کیف پول الکترونیکی امضا کنند.

بر اساس گزارشی در پست کاتماندوانتظار می‌رود این قرارداد در جریان سفر پوشپا کمال دهال، نخست‌وزیر هند به هند که قرار است قبل از اواسط آوریل انجام شود، امضا شود.

بر اساس این گزارش، دو کشور همسایه برای این منظور به توافق رسیده اند و این سند در انتظار امضای مقامات دو کشور است.

سفیر دهلی نو در کاتماندو، نوین سریواستاوا در برنامه اخیر گفت که خدمات پرداخت دیجیتال پیشنهادی هند در نپال صنعت سفر و گردشگری این کشور را تقویت خواهد کرد.

یک نظرسنجی زمینی از بازدیدکنندگان هندی که قبل از همه‌گیری کووید-19 انجام شد، نشان داد که میانگین مدت اقامت گردشگران هندی که از طریق زمین می‌آیند 5.8 روز بوده است. میانگین هزینه برای هر بازدید کننده 11310 روپیه بود.

طبق گزارشات، مزیت سفر به نپال این است که فرد نیازی به تعویض پول ندارد.

کارآفرینان گردشگری می گویند که راه اندازی خدمات پرداخت دیجیتال دردسر حمل مقادیر زیادی پول نقد را برای گردشگران و تجار هندی در نپال از بین می برد.

در ماه مه گذشته، اپراتور سیستم پرداخت Gateway Payment Service یک سیستم پرداخت برون مرزی را برای اولین بار در نپال بر اساس فناوری تعاملی و تلفن همراه آغاز کرد.

شرکت ملی پرداخت هند و بازوی بین المللی آن، International Payments، با سرویس پرداخت Gateway و Manam Infotech دست به دست هم داده اند تا یک واسط پرداخت یکپارچه را در نپال مستقر کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام