گردنبند دندان کوسه مگالودون در کشتی غرق شده تایتانیک، هوش مصنوعی برای کمک به یافتن صاحبش پیدا شد

گردنبند دندان کوسه مگالودون در لاشه کشتی تایتانیک پیدا شد

یک گردنبند دندان کوسه مگالودون در لاشه کشتی تایتانیک پیدا شد. عکس فایل.

بیش از یک قرن پس از غرق شدن RMS تایتانیک، مردم همچنان از آثار به دست آمده از کشتی مسافربری لوکس شگفت زده می شوند. بر اساس یک اخیر بی بی سی گزارش، 111 سال پس از غرق شدن کشتی، بقایای کشتی نمادین گردنبند گمشده ای را نشان می دهد که از دندان های کوسه مگالودون ساخته شده بود. ماژلان، یک شرکت مستقر در گورنزی، اولین اسکن دیجیتالی کامل کشتی مسافربری لوکس محکوم به فنا را با کمک دو زیردریایی تولید کرد. شرکت نقشه برداری اعماق دریا مستقر در گورنزی تصاویری از جواهرات طلا با دندان های مگالودون، یک کوسه ماقبل تاریخ، ثبت کرد.

با توجه به اندازه محل غرق شدن، ریچارد پارکینسون، مدیرعامل ماژلان – طبق گزارشی که توسط آی تی وی – این یافته را «حیرت‌انگیز، زیبا و نفس‌گیر» نامیدند.

آنچه به طور گسترده درک نشده است این است که تایتانیک از دو قسمت تشکیل شده است و یک میدان زباله به مساحت سه مایل مربع بین کمان و عقب وجود دارد. پارکینسون گفت، تیم نقشه‌برداری میدان را با چنان جزئیاتی ترسیم کرد که بتوانیم آن جزئیات را مشخص کنیم.

پروژه

این پروژه با 700000 تصویر از تمام زوایا به بزرگترین اسکن زیر آب در تاریخ تبدیل شده است تا یک بازسازی سه بعدی دقیق از دنیای زیر آب ایجاد کند. یکی از این تصاویر گردنبند ساخته شده از دندان مگالودون را نشان می دهد که در آن جواهرات طلایی تعبیه شده است که از دندان یک کوسه ماقبل تاریخ ساخته شده است. مگالودون، یک گونه کوسه منقرض شده، یکی از بزرگترین گونه هایی است که در تاریخ زندگی کرده است. با این حال، یک توافق از قبل موجود بین دولت بریتانیا و ایالات متحده، حذف آثار باستانی از لاشه هواپیما را ممنوع می کند، بنابراین تیم اجازه نداشت گردنبند را لمس کند.

هوش مصنوعی برای نجات

به گفته ماژلان، هوش مصنوعی با تشخیص چهره برای شناسایی صاحب گردنبند استفاده خواهد شد. این شرکت با بستگان 2200 مسافر کشتی در هنگام غرق شدن تماس خواهد گرفت. گزارشی توسط مستقل گفت که این شرکت فیلم‌های مسافران را هنگام سوار شدن به کشتی، به ویژه چهره‌ها و لباس‌هایی که می‌پوشیدند، تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

کشتی مسافربری لوکس در طول اولین سفر خود از ساوتهمپتون، انگلستان به نیویورک، پس از برخورد با کوه یخ در آوریل 1912 غرق شد. این حادثه منجر به کشته شدن بیش از 1500 مسافر شد. این کشتی از سال 1985 پس از کشف آن در حدود 650 کیلومتری سواحل کانادا به طور گسترده مورد کاوش قرار گرفته است، اما دوربین ها هرگز نتوانستند کشتی را به طور کامل ثبت کنند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام