گزارش: بایدن در حال برنامه ریزی برای سرکوب جدید صنعت دفاعی چین است

گزارش: بایدن در حال برنامه ریزی برای سرکوب جدید صنعت دفاعی چین است

رئیس جمهور جو بایدن فایل AP

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال نهایی کردن یک فرمان اجرایی برای محدود کردن سرمایه‌گذاری آمریکا در صنایع دفاعی چین است، اقدامی که احتمالاً کمپینی را که پکن آن را «اجبار اقتصادی» می‌نامد، تشدید خواهد کرد.

با توجه به الف روسیه امروز گزارش، به نقل از Axios، سفارش اواخر تابستان امسال منتشر خواهد شد.

شایعاتی مبنی بر یک دستور قریب الوقوع از ماه آوریل در رسانه های ایالات متحده منتشر شد، اما منابع Axios گفتند که کار بر روی این فرمان به دلیل تلاش های واشنگتن برای متقاعد کردن متحدان G7 خود برای اعمال محدودیت های مشابه کند شده است.

مقالات مرتبط

چرا

چرا جو بایدن نمی خواهد از ناکازاکی برهنه شده آمریکا بازدید کند؟

چرا

«به شدت با اقدامات بی‌ثبات‌کننده یا یکجانبه مخالفت می‌کنم»: رهبران چهارگانه با حجاب نازک به چین حمله کردند.

این گزارش به نقل از یک منبع گفت: «پیشرفت واضح» در این موضوع در اجلاس سران گروه هفت در ژاپن در ماه جاری انجام شد.

عدم قطعیت در مورد اینکه این فرمان تا چه اندازه «صنعت دفاعی» چین را تعریف می کند وجود دارد.

دولت بایدن قبلاً مجتمع نظامی-صنعتی چین را که تقریباً تماماً متعلق به دولت است، تحریم کرده بود.

با توجه به الف بلومبرگ در گزارش ماه گذشته، این فرمان در عوض “زمینه های نیمه هادی ها، هوش مصنوعی، و محاسبات کوانتومی” را پوشش می دهد و تاکید می کند که همه این فناوری ها کاربرد نظامی دارند.

در اکتبر گذشته، دولت بایدن مجموعه گسترده‌ای از کنترل‌های صادراتی را منتشر کرد، از جمله اقدامی برای قطع ارتباط چین با تراشه‌های نیمه‌رسانای خاص که با ابزارهای آمریکایی در هر نقطه از جهان ساخته می‌شوند، و در تلاش برای کند کردن پیشرفت‌های فنی و نظامی پکن، دامنه‌اش را به شدت گسترش داد.

علاوه بر این، ایالات متحده در حال حاضر در حال مذاکره با ژاپن، کره جنوبی و تایوان برای رسمی کردن به اصطلاح “اتحاد تراشه 4” است که پکن آن را تلاشی برای حذف چین از زنجیره تامین نیمه هادی می داند.

بایدن و نمایندگانش به دلایل امنیت ملی از این اقدامات دفاع می کنند، اما وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، ماه گذشته تاکید کرد که «هدف واقعی واشنگتن این است که از حقوق توسعه چین محروم شود. این یک اجبار اقتصادی محض است.»

پکن به کنترل‌های صادرات نیمه‌رساناها واکنش نشان داد و تراشه‌های ساخت شرکت آمریکایی Micron را از استفاده در زیرساخت‌های ملی خود منع کرد و شرکت را برای «خطرات امنیتی فضای سایبری» بالقوه بررسی کرد.

بایدن در پایان اجلاس سران گروه ۷ گفت: ما به دنبال جدا شدن از چین نیستیم، ما به دنبال کاهش ریسک و تنوع بخشیدن به روابط خود با چین هستیم.

با این حال، بیانیه مشترک منتشر شده توسط این گروه، چین را به ایجاد یک تهدید نظامی و اقتصادی برای ایالات متحده و متحدانش متهم کرد، که پکن با محکوم کردن تجمع “ضد چین” و ارائه شکایت رسمی به دولت ژاپن به آن پاسخ داد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام