گزارش های محلی ادعا می کنند که چین پروژه بزرگ برق آبی را در رودخانه برهماپوترا در تبت احداث می کند

بهره برداری از رودخانه یارلونگ زنگبو می تواند منبع اصلی برق پاک باشد و در تحقق هدف چین از رسیدن به اوج انتشار کربن تا سال 2030 نقش بسزایی دارد.

گزارش های محلی ادعا می کنند که چین پروژه بزرگ برق آبی را در رودخانه برهماپوترا در تبت احداث می کند

تصویر نمایندگی خبرگزاری فرانسه

پکن: رسانه های رسمی روز یکشنبه به نقل از رئیس یک شرکت چینی که وظیفه دارد ، یک پروژه بزرگ برق آبی در رودخانه برهماپوترا در تبت احداث می کند و پیشنهاد آن به وضوح در برنامه پنج ساله چهاردهم ارائه شده است. برای ساخت سد به گفته

یان ژیونگ ، رئیس شرکت ساخت و ساز نیرو در چین ، گفت که چین “بهره برداری از انرژی برق آبی را در پایین دست رودخانه یارلونگ زنگبو” (نام تبتی براهماپوترا) اجرا می کند و این پروژه می تواند برای حفظ منابع آب و امنیت داخلی ، جهانی تایمز گزارش داد.

یان روز پنجشنبه در یک کنفرانس گفت که این پروژه به وضوح در پیشنهادات تدوین برنامه پنج ساله چهاردهم کشور (25-2021) و اهداف بلند مدت آن تا سال 2035 توسط کمیته مرکزی حزب کمونیست حاکم ارائه شده است. از چین (CPC) ، این مقاله را به نقل از مقاله WeChat از کمیته مرکزی اتحادیه جوانان کمونیست چین در روز یکشنبه.

یان در کنفرانسی که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس انجمن مهندسی برق آبی چین برگزار شد ، گفت: “هیچ موازی در تاریخ وجود ندارد … این یک فرصت تاریخی برای صنعت برق آبی چین خواهد بود.”

برنامه پنج ساله چهاردهم (2025-2021) و توسعه اقتصادی و اجتماعی ملی و اهداف بلند مدت در طول سال 2035 توسط پلنوم – یک نهاد اصلی سیاست CPC – در ماه گذشته تصویب شد.

انتظار می رفت جزئیات این طرح پس از تصویب رسمی توسط كنگره ملی مردم (NPC) در اوایل سال آینده منتشر شود.

پیشنهادات ایجاد سد براهماپوترا نگرانی هایی را در هند و بنگلادش ، ایالت های ساحلی برانگیخته است و چین این نگرانی ها را ناچیز جلوه داده و می گوید منافع آنها در ذهن است.

به عنوان یک کشور ساحلی پایین تر با حقوق قابل توجه قابل استفاده کاربر در آب رودخانه های فرامرزی ، دولت هند به طور مداوم نظرات و نگرانی های خود را به مقامات چینی منتقل می کند و از آنها خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که منافع کشورهای پایین دست تحت تأثیر قرار نمی گیرد. هر گونه فعالیت در مناطق بالادست.

چین قبلاً یک میلیارد و 500 میلیون دلار آمریکا نیروگاه آبی آبی زم را که بزرگترین ایستگاه در تبت در سال 2015 است ، عملیاتی کرده است.

درباره سد جدید ، گلوبال تایمز گزارش گفت که گمانه زنی ها در مورد برنامه ریزی چین برای ساخت یک “نیروگاه برق آبی فوق العاده” در شهرستان مدوگ ، جایی که گراند کانیون Yarlung Zangbo در آن واقع شده است ، برای سالها منتشر شده است.

مدوگ آخرین شهرستان تبت است که با آروناچال پرادش همسایه است.

یان در خطاب به خود گفت بهره برداری از نیروگاه برق آبی رودخانه یارلونگ زنگبو در پایین دست بیش از یک پروژه تولید برق آبی است. همچنین برای محیط زیست ، امنیت ملی ، استانداردهای زندگی ، انرژی و همکاری بین المللی معنی دار است.

بر اساس این گزارش ، جریان اصلی رودخانه یارلونگ زنگبو دارای غنی ترین منابع آبی در منطقه خودمختار تبت است ، حدود 80 میلیون کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) ، در حالی که بخش 50 کیلومتری گراند کانیون Yarlung Zangbo 70 میلیون کیلووات ساعت است که می تواند باشد با افت 2000 متری توسعه یافته است که برابر است با بیش از سه نیروگاه سه گورخ در استان هوبئی.

تبت حدود 200 میلیون کیلووات ساعت منبع آب دارد که 30 درصد کل منابع آب را در چین تشکیل می دهد.

بهره برداری از نیروگاه آبی 60 میلیون کیلووات ساعتی در پایین دست رودخانه یارلونگ زنگبو می تواند سالانه 300 میلیارد کیلووات ساعت برق پاک ، تجدید پذیر و کربن صفر تأمین کند. وی گفت: این پروژه نقش مهمی در تحقق هدف چین از رسیدن به اوج انتشار کربن قبل از 2030 و خنثی سازی کربن در 2060 خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه همکاری روان با جنوب آسیا را نیز به همراه خواهد داشت ، گفت: “این یک پروژه برای امنیت ملی ، از جمله منابع آب و امنیت داخلی است.”

وی گفت: نیروگاه برق آبی می تواند سالانه 20 میلیارد یوان (سه میلیارد دلار) درآمد برای منطقه خودمختار تبت ایجاد کند.

هند و چین در سال 2006 مکانیزم سطح خبره (ELM) را برای بحث در مورد موضوعات مختلف مربوط به رودخانه های فرامرزی ایجاد کردند.

براساس تفاهم نامه های دو جانبه موجود ، چین اطلاعات هیدرولوژیکی رودخانه براهماپوترا و رودخانه سوتلج را در طول سیلاب به هند ارائه می دهد.

طبق این توافق ، چین داده های مربوط به فصل طغیان رودخانه برهماپوترا را بین 15 ماه مه و 15 اکتبر هر سال ارائه می دهد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.