گزارش “هندوفوبیا” در مدارس بریتانیا را نشان می دهد

دانش‌آموزان مسلمان همکلاسی‌های هندو را قلدری می‌کنند و آنها را برای پذیرش اسلام تحت فشار قرار می‌دهند: گزارش «هندوفوبیا» در مدارس بریتانیا فاش می‌کند

تصویر نمایشی نیوز18/ رویترز

گزارش اندیشکده Henry Jackson Society با اشاره به حوادثی مانند آزار و اذیت دانش‌آموزان هندو برای گرویدن به اسلام توسط همکلاسی‌های مسلمان، مدعی شده است که هندوفوبیا در مدارس بریتانیا بیداد می‌کند.

این گزارش افزود: در یک حادثه، گوشت گاو به سمت یک دانش آموز هندو پرتاب شد.

51 درصد از والدین هندو می گویند که کودکان در مدارس بریتانیا مورد آزار و اذیت قرار می گیرند

«نفرت ضد هندو در مدارس»، توسط اندیشکده ضد تروریسم، انجمن هنری جکسون، دریافت که 51 درصد از والدین هندو مورد بررسی گزارش کرده‌اند که فرزندشان در مدرسه با نفرت ضد هندو مواجه شده است. همچنین گزارش شد که آموزش هندوئیسم توسط برخی از شرکت کنندگان این مطالعه به عنوان ترویج تبعیض مذهبی نسبت به دانش آموزان هندو گزارش شده است.

این گزارش در پایان می‌گوید: «این گزارش شیوع تبعیض علیه هندوها را در مدارس بریتانیا نشان می‌دهد، به طوری که 51 درصد از والدین هندو مورد بررسی گزارش داده‌اند که فرزندشان در مدرسه از نفرت ضد هندوها رنج می‌برده است».

«یافته‌ها بر نیاز فوری به آگاهی و درک بیشتر از تجربه هندوها در مدارس و تحقیقات بیشتر در مورد دیگر انواع تعصبات کمتر شناخته شده‌ای که ممکن است در کلاس‌های درس بریتانیا تجلی کنند، تأکید می‌کند. این نیاز به مکانیسم‌های گزارش‌دهی دقیق‌تر و دقیق‌تر برای ثبت چنین حوادثی را برجسته می‌کند.

آموزش مذهبی (RE) در مدارس انگلستان تا سن 16 سالگی اجباری است، با این گزینه که آن را به عنوان یک واحد امتحانی تحت برنامه درسی GCSE شرکت کنید. تجزیه و تحلیل این گزارش بر اساس درخواست های آزادی اطلاعات (FOI) از 1000 مدرسه در سراسر کشور، در کنار نتایج نظرسنجی از 988 والدین در مورد تجربه دانش آموزان است.

«این گزارش روی یک موضوع مهم مشعل روشن کرده است. بارونس ساندیپ ورما، در جریان مراسم رونمایی از این گزارش، گفت: اگر ما کودکانی داریم که از رفتن به مدرسه می ترسند، صرف نظر از ایمان آنها قابل قبول نیست.

شارلوت لیتل وود، نویسنده این گزارش، گفت که تمرکز او بر مدارس در جریان تحلیل او از خشونتی که بین جوامع هندو و مسلمان در لستر در سال گذشته و در پی مسابقه کریکت هند و پاکستان در آسیا رخ داد، ظاهر شد. جام در پایان مرداد در دبی برگزار شد.

لیتل وود گفت: «آنچه که ما دریافتیم این بود که معلمان با این مشکل، از جمله پوشش دیدگاه‌های تقلیل‌آمیز و در برخی جاها تعصب‌آمیز هندوئیسم، بازی می‌کردند.

او گفت: «اگر می‌خواهیم بریتانیایی برابر باشیم که به جلو حرکت می‌کند، باید با همه اشکال نفرت در کلاس‌های درس خود مقابله کنیم.

گزارش او اشاره می‌کند که برخی از تبعیض‌هایی که در کلاس درس به نمایش گذاشته شد، شباهت‌هایی با مظاهر تنفری که در جریان ناآرامی‌های لستر بین هندوها و مسلمانان مشاهده شد، نشان داد.

موارد متعددی از ارجاعات تحقیرآمیز به هندوها وجود داشت، مانند تمسخر گیاهخواری آنها و تحقیر خدایان آنها، که توسط افراط گرایان اسلام گرا که علیه جامعه هندو در لستر تجمع می کردند نیز انجام شد. این گزارش خاطرنشان می کند که بیست مورد اشاره به هندوها که مسئول مسائل سیاسی و اجتماعی در هند هستند، یادآور رفتار یهودیان با اسرائیل و مسلمانان در شرایط پس از 11 سپتامبر است.

این سازمان مجموعه‌ای از توصیه‌ها را به دولت ارائه می‌کند، از جمله نیاز به ثبت انواع قلدری مبتنی بر نفرت، گزارش چنین حوادثی، آموزش تخصصی جمعیت‌شناختی و مذهبی برای مدارس، و تعامل بیشتر با جامعه هندو.

با ورودی های PTI

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام