گزارش وزارت امور خارجه آمریکا ادعا می کند که چین هند را “رقیب” می داند ، می خواهد مشارکت خود را با آمریکا ، متحدان ، محدود کند

این گزارش همچنین ادعا کرد که چین قصد دارد ایالات متحده را به عنوان برجسته ترین قدرت جهان جابجا کند و همچنین روابط سخت پکن با تایوان را برجسته کرد

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا ادعا می کند که چین هند را

تصویر نمایندگی خبرگزاری فرانسه

واشنگتنوزارت خارجه آمریکا در گزارشی گفت ، چین با افزایش هند به عنوان “رقیب” تصور می كند و می خواهد مشاركت استراتژیك خود را با آمریكا ، متحدانش و سایر دموكراسی ها محدود كند ، و تأكید كرد كه پكن قصد دارد آمریكا را به عنوان برجسته ترین قدرت جهان جابجا كند .

در آستانه انتقال قدرت از دولت دونالد ترامپ به دولت رئیس جمهور منتخب جو بایدن پس از انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر آمریکا ، سند دقیق سیاست نشان می دهد که چین امنیت ، خودمختاری و منافع اقتصادی بسیاری از ملت های منطقه را تضعیف می کند.

در این گزارش آمده است: “چین افزایش هند را به عنوان یك رقیب تصور می كند و می كوشد با مشاركت اقتصادی ضمن محدود كردن مشاركت راهبردی دهلی نو با آمریكا ، ژاپن ، استرالیا و روابط آن با سایر دموكراسی ها ، از عهده جاه طلبی های پكن برآید.”

“چین در حال تضعیف امنیت ، خودمختاری و منافع اقتصادی بسیاری از افراد دیگر در منطقه است – مانند کشورهای عضو انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آسه آن) ، از جمله کشورهای منطقه مهم مکونگ ، و همچنین کشورهای اقیانوس آرام جزایر ، “این گزارش اضافه شده است.

این گزارش 70 صفحه ای حاکی از آن است که آگاهی در ایالات متحده – و در کشورهای جهان – در حال افزایش است که حزب کمونیست حاکم چین (CCP) دوره جدیدی از رقابت قدرتهای بزرگ را آغاز کرده است.

در این گزارش آمده است: “با این وجود تعداد کمی از افراد الگوهای سرزمینی چین را در هر منطقه از جهان تشخیص می دهند ، و این کمتر از نوع خاص سلطه مورد نظر حزب است.”

هدف ح.ک.چ صرفاً برجستگی در نظم جهانی مستقر نیست – نظمی که مبتنی بر دولت های ملی آزاد و مستقل باشد ، از اصول جهانی که آمریکا بر آن بنیان نهاده شده است و منافع ملی آمریکا را پیش می برد – اما برای بازنگری اساسی نظم جهان ، قرار دادن جمهوری خلق چین (PRC) در مرکز و خدمت به اهداف استبدادی و جاه طلبی های سلطه جویانه پکن.

در این گزارش آمده است: “در برابر چالش چین ، ایالات متحده باید آزادی را تأمین كند.”

چین گفت ، چین تلاش می کند تا با تقویت این احساس در کشورهای منطقه که تسلط چین اجتناب ناپذیر است ، از نفوذ آمریکا بکاهد.

در این گزارش آمده است: “اهداف اصلی شامل متحدان مبتنی بر معاهده ایالات متحده – ژاپن ، کره جنوبی ، استرالیا ، تایلند و فیلیپین – و همچنین شرکای استراتژیک نوظهور مانند هند ، ویتنام ، اندونزی و تایوان است.”

در این گزارش آمده است ، ارتش آزادیبخش خلق به تازگی در مرزهای مورد مناقشه خود با هند درگیری هایی را در پی داشته است که منجر به کشته شدن ده ها نفر از هر دو طرف شده و همچنان با ارتش هند در یک کشمکش پر تنش است.

نیروهای هندی و چینی از 5 مه در چندین منطقه در امتداد خط کنترل واقعی (LAC) در شرق لاداخ در یک درگیری تلخ قرار گرفته اند. اوضاع پس از درگیری های 15 ژوئن دره گالوان که در آن 20 نفر از نیروهای ارتش هند کشته و تعداد غیرقابل تأیید سربازان چینی کشته شدند ، بدتر شد.

در این گزارش همچنین روابط سخت پکن با تایوان که ادعا می شود قلمرو خود است ، مورد تأکید قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: “پکن تهدید دموکراتیک را که خود را یک استان مرتد می داند ، قصد دارد تا تایوان را با سرزمین اصلی متحد کند – در صورت لزوم با زور. و نیروی دریایی PLA و گارد ساحلی چین به طور فزاینده ای کنترل اداری ژاپن بر جزایر سنکاکو را به چالش می کشند.”

“دولت ترامپ با خرد متعارف به یک گسست اساسی دست یافت. به این نتیجه رسید که رفتار قاطع ح.ک.چ و اهداف خود آگاهانه ایالات متحده و سایر کشورها را ملزم به تجدید نظر در فرضیات و تدوین دکترین استراتژیک جدید برای پرداختن به اولویت و بزرگی چالش چین می کند ، “طبق سند.

این گزارش همچنین شیوع مسری را برجسته کرد ویروس کرونا از شهر ووهان چین. این بیماری تاکنون 5،61،78،674 نفر را آلوده و 13،48،348 نفر دیگر را در سراسر جهان کشته است. ایالات متحده بدترین کشور آسیب دیده است.

“بی احتیاطی حزب کمونیست چین در اجازه دادن به رمان ویروس کرونا متولد ووهان برای تبدیل شدن به یک بیماری همه گیر جهانی همراه با کارزار ضد اطلاعات هماهنگ که پکن برای پنهان کردن مقصر بودن چین انجام داد ، باید تردیدها را آرام کند. با این حال بسیاری از مردم درک درستی از شخصیت و دامنه چالش چین ندارند. “

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.