گزارش MSD سازنده داروی ایالات متحده می گوید که اقتصادهای آسیا و اقیانوسیه می توانند بهای بیشتری را در «پاندمی 2.0» بپردازند.

گزارش MSD سازنده داروی ایالات متحده می گوید که اقتصادهای آسیا و اقیانوسیه می توانند بهای بیشتری را در «پاندمی 2.0» بپردازند.

مردم ماه گذشته در یک بازار شبانه در تایپه برای محافظت در برابر شیوع ویروس کرونا ماسک می زنند. فایل AP

دهلی نو: بر اساس یک گزارش، با شروع افزایش شیوع کووید-19 در آسیا-اقیانوسیه، بازارهای کلیدی در منطقه ممکن است در صورت بدتر شدن وضعیت، با بار اقتصادی بسیار شدیدتری مواجه شوند.

با توجه به الف پست صبحگاهی چین جنوبی مقاله، با استناد به گزارش منتشر شده توسط داروساز آمریکایی MSD، در سناریوی پیش‌بینی شده «همه‌گیری 2.0»، بار اقتصادی پنج بازار بزرگ – سنگاپور، هنگ کنگ، تایوان، استرالیا و کره جنوبی – به 2.5 تا 5.5 درصد خواهد رسید. تولید ناخالص داخلی.

در 5 ماه مه، سازمان جهانی بهداشت به وضعیت اضطراری جهانی برای کووید-19 بیش از سه سال پس از اعلام اولیه آن پایان داد و گفت که کشورها اکنون باید ویروسی را که بیش از 6.9 میلیون نفر را به همراه سایر بیماری‌های عفونی کشته است، مدیریت کنند.

چین

چین حتی در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری جهانی COVID-19 را به پایان رسیده است، آماده نگه دارد

چین

ایالات متحده دستورات واکسن کووید-19 را برای مسافران بین المللی از 11 می پایان می دهد

در حالی که کارشناسان پزشکی در هنگ کنگ هنوز از ساکنان می خواهند هوشیار باشند، سنگاپور گزارش داده است که عفونت های کووید-19 افزایش یافته است و بر اساس داده های بهداشتی این کشور تعداد افرادی که به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شده اند در هشت هفته گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. وزارت، گزارش داد پست صبحگاهی چین جنوبی.

افزایش موارد در مالزی و فیلیپین نیز این نگرانی را ایجاد کرده است که ممکن است بیمارستان‌های کشورهای جنوب شرقی آسیا تحت فشار قرار گیرند.

ما نمی‌توانیم آن را پیش‌بینی کنیم [a Pandemic 2.0] به نظر می رسد، اما هنوز پتانسیل برای امواج اضافی و همچنین برای ظهور انواع جدید وجود دارد. پست صبحگاهی چین جنوبی به نقل از گری دنیلز، سخنگوی رسانه ای MSD، گفت.

دانیلز افزود: «برای بازنگری در گفت‌وگو با برخی از تصمیم‌گیرندگان و سیاست‌گذاران است که باید آماده باشیم که همه‌گیری می‌تواند به گونه‌ای تکامل یابد که ما به طور بالقوه انتظار نداریم.»

در گزارش MSD آمده است که در صورت تداوم شرایط همه گیر کنونی، هزینه های اقتصادی پیش بینی شده سالانه 5.3 میلیارد دلار آمریکا در هنگ کنگ یا 1.4 درصد از تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

اما در مورد «پاندمی 2.0» که مستلزم افزایش نرخ آلودگی و شدت بیماری است، هزینه ممکن است به 13.8 میلیارد دلار آمریکا یا حدود 3.8 درصد از تولید ناخالص داخلی برسد.

به طور مشابه، در سنگاپور، شرایط حاکم فعلی منجر به مجموع هزینه اقتصادی سالانه 2.6 میلیارد دلار آمریکا (0.6 درصد از تولید ناخالص داخلی) خواهد شد، اما بدتر شدن نرخ انتقال ممکن است 11.8 میلیارد دلار آمریکا (2.8 درصد تولید ناخالص داخلی) برای کشور هزینه داشته باشد. .

بار اقتصادی ناشی از هزینه های غیرمستقیم

به گفته دنیلز، یکی از نکات اصلی این گزارش این بود که بار اقتصادی همه‌گیری عمدتاً ناشی از هزینه‌های غیرمستقیم است. پست صبحگاهی چین جنوبی.

این ارزیابی دو دسته از هزینه‌های ناشی از همه‌گیری را در نظر گرفت: هزینه‌های مستقیم بیماری، که شامل هزینه‌های متحمل شده توسط سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در مدیریت امکانات درمانی می‌شود. و هزینه های غیرمستقیم که شامل کاهش بهره وری به دلیل از دست دادن کار می شود.

تا 96 درصد از کل هزینه های اقتصادی جاری همه گیری در پنج بازار ناشی از این هزینه های غیرمستقیم است که بسیار بیشتر از هزینه های مستقیم در سراسر جهان است. و این هزینه ها احتمالاً در دراز مدت ادامه خواهند داشت.

ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از بیانیه خبری MSD می‌گوید: «هزینه‌های غیرمستقیم برآورد شده در این ارزیابی احتمالاً حتی با گذار از مرحله همه‌گیری به مرحله بومی کووید-19 بالا باقی خواهد ماند.

زندگی طولانی مدت با کووید

اعلامیه WHO برای پایان دادن به وضعیت اضطراری جهانی برای کووید-19 تنها چهار ماه پس از پایان محدودیت‌های شدید طولانی مدت کووید-19 توسط چین و افزایش شدید عفونت‌ها از بین رفت.

این تصمیم همچنین نشان می‌دهد که مشاوران سازمان جهانی بهداشت بر این باورند که نوع جدید ویروس کرونا خطرناک‌تر بعید است در ماه‌های آینده ظاهر شود، اگرچه این ویروس غیرقابل پیش‌بینی است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «در صورتی که کووید-19 بار دیگر جهان ما را در معرض خطر قرار دهد، در تشکیل کمیته اضطراری دیگری تردید نخواهم کرد.

در بسیاری از نقاط جهان، آزمایش ها به طور چشمگیری کاهش یافته است و مردم تا حد زیادی از پوشیدن ماسک دست کشیده اند. در برخی کشورها، استفاده از ماسک در طول شیوع کووید از سر گرفته شده است. سازمان جهانی بهداشت طرحی را منتشر کرد که به کشورها در مورد نحوه زندگی طولانی مدت با کووید توصیه می کند.

کارشناسان بیماری های عفونی می گویند کووید همچنان به چالش کشیدن سیستم های بهداشتی در سراسر جهان از جمله کووید طولانی مدت ادامه خواهد داد. مارک وولهاوس، اپیدمیولوژیست در دانشگاه ادینبورگ، گفت: “هیچکس نباید این را به این معنا بداند که کووید-19 دیگر مشکلی نیست.”

“این هنوز یک مشکل بهداشت عمومی قابل توجه است و به نظر می رسد که در آینده قابل پیش بینی باقی بماند.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام