گفته می شود رودی جولیانی درباره بخشش ریاست جمهوری با دونالد ترامپ گفتگو کرده است

در دولت های قبلی ، روسای جمهور پس از گذراندن مراحل بازبینی رسمی در وزارت دادگستری ، بخشش های زیادی را بخشیده اند

رودی جولیانی ، وکیل دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا که بیشترین تلاش ها را برای آسیب رساندن به رقبای سیاسی موکل خود و تضعیف نتایج انتخابات انجام داده است ، طبق گفته های وی ، هفته گذشته با وی در مورد امکان عفو ​​مقدماتی قبل از ترک ترامپ صحبت کرد. دو نفر از بحث گفتند

مشخص نیست که چه کسی موضوع را مطرح کرده است. به گفته مردم ، این افراد قبلاً نیز در مورد بخشش جولیانی صحبت کرده بودند. یکی از مردم گفت ترامپ مشخص نکرده که چه خواهد کرد.

احتمال مواجهه جنایی با جولیانی مشخص نیست. وی به همین دلیل تابستان امسال توسط دادستان های فدرال در منهتن به دلیل معاملات تجاری در اوکراین و نقش خود در برکناری سفیر آمریکا در آنجا تحت بازجویی قرار گرفت ، نقشه ای که در قلب استیضاح ترامپ بود.

جولیانی به پیامی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد ، اما پس از انتشار نسخه ای از این مقاله در اینترنت ، در توییتر به آن حمله کرد و گفت که این مقاله نادرست است.

کریستینه ال آلن ، سخنگوی وی ، گفت جولیانی “نمی تواند در مورد هرگونه بحث و گفتگو با مشتری خود اظهار نظر کند.”

و وکیل جولیانی ، رابرت کاستلو ، گفت ، “او نگران این تحقیقات نیست زیرا او کار اشتباهی نکرده است ، و این موضع ما از روز اول بوده است.”

سخنگوی ترامپ به ایمیلی که به دنبال نظر بود ، پاسخ نداد.

چنین بخشش گسترده ای که موجب جلوگیری از اتهام یا محکومیت می شود بسیار غیر عادی است اما سابقه دارد. در مشهورترین مثال ، جرالد فورد ریچارد نیکسون را به خاطر تمام اقداماتش به عنوان رئیس جمهور بخشید. جورج واشنگتن توطئه گران شورش ویسکی را عفو کرد و آنها را از پیگرد قانونی خیانت محافظت کرد. و جیمی کارتر هزاران مرد آمریکایی را که به طور غیرقانونی از پیش نویس جنگ ویتنام اجتناب کردند ، عفو کرد.

ترامپ در مواردی که شخصاً به وی علاقه مند است یا برای افرادی که از طریق دوستان یا خانواده با وی ارتباط مستقیم دارند ، اختیارات عفت خود را آزادانه اعمال کرده است ، در حالی که هزاران پرونده دیگر در انتظار بررسی وی هستند.

بخشودگی جولیانی ، که در برخی از وقاحت آمیزترین اقدامات رئیس جمهوری آمریکا نقش داشته است ، مطمئناً اتهاماتی را به وجود خواهد آورد که ترامپ از قدرت عفو خود برای جلوگیری از تحقیقات و عایق بندی خود و متحدانش استفاده کرده است. اندرو ویسمن ، دادستان عالی مشاور ویژه رابرت مولر ، گفته است كه معافیت ترامپ برای متحدانش مانع كار آنها می شود.

در ماه ژوئیه ، ترامپ حکم مشاور دیرینه خود راجر استون را که از همکاری با بازرسان مشاور ویژه امتناع کرده بود و سرانجام به هفت جنایت مجرم محکوم شد ، تغییر داد. هفته گذشته ، ترامپ ، مشاور امنیت ملی سابق خود ، مایکل فلین ، که از توافق نامه همکاری خود با دفتر مشاور ویژه برای “هر گونه جرم احتمالی” فراتر از اتهام دروغ گفتن به بازرسان فدرال خارج شده بود ، گذشت کرد.

بخشش فلین انتظاراتی را برای ترامپ برای سایر همکاران – مانند رئیس رئیس ستاد مبارزات انتخاباتی خود ، پل مانافورت ، که حاضر به گفتگو در مورد مسائل مربوط به انتخابات 2016 با دادستان ها نبود – در هفته های آخر ریاست جمهوری خود افزایش داد.

بحث های بخشش رئیس جمهور درباره بخشش جولیانی در حالی رخ داد که وی به عنوان یکی از بلندترین صداهایی مطرح شد که علناً ادعاهای بی اساس تقلب گسترده در انتخابات را که هزینه ترامپ در انتخابات را برانگیخت ، مطرح کرد. بسیاری از دستیاران دیرینه ترامپ از مناقصه رئیس جمهور در مورد نتایج انتخابات خودداری کرده اند ، اما جولیانی بارها و بارها خود را به کانون توجهات کشانده تا در مورد آنها شک کند و باعث تشویق بیشتر وی برای رئیس جمهور شود.

جولیانی از مبارزات انتخاباتی ترامپ خواسته است تا روزانه 20 هزار دلار به وی در ازای تلاش برای لغو انتخابات به وی بپردازد ، این رقم وی را در زمره پردرآمدترین وكلا در جهان قرار می دهد. این مبلغ سرسام آور باعث مخالفت دستیاران ترامپ شده است که جولیانی ادعای تقلب در انتخابات را به امید کسب هرچه بیشتر پول تداوم داده است.

جولیانی ابراز نگرانی کرده است که به گفته افرادی که با وی صحبت کرده اند ، هرگونه تحقیقات فدرال از رفتار وی که به نظر می رسد در دولت ترامپ خاموش بوده است ، می تواند در دولت بایدن احیا شود.

کارشناسان حقوقی می گویند اگر ترامپ بخواهد پس از ترک جولیانی به طور کامل در برابر پیگرد قانونی محافظت کند ، رئیس جمهور به احتمال زیاد مجبور است جزئیات جنایاتی را که معتقد است جولیانی مرتکب شده است به زبان عفو ​​ارائه دهد.

دادستان های فدرال در منهتن از سال 2019 در مورد نقش جولیانی و دو همکار دیگر وی در یک کارزار فشار گسترده تحت فشار قرار دادن دولت اوکراین برای تحقیق در مورد رقبای ترامپ ، یعنی پسر جو بایدن ، تحقیق کردند.

دو همکار جولیانی – لو پارناس و ایگور فرومن – در اکتبر 2019 دستگیر شدند که می خواستند با بلیط یک طرفه سوار پرواز واشنگتن به فرانکفورت شوند. پارناس و فرومان به دلیل نقض قوانین مالی مبارزات انتخاباتی به عنوان بخشی از یک طرح پیچیده برای تضعیف سفیر سابق آمریکا در کیف ، ماری ال یوانوویچ ، که جولیانی و ترامپ معتقد بودند باید بیشتر تلاش می کردند تا اوکراین را تحت فشار قرار دهند ، متهم شدند.

دادستان ها در منهتن به بررسی نقش جولیانی در این طرح طی سال گذشته پرداختند و با تمرکز بر اینکه آیا وی در فشار برای برکناری سفیر آمریکا در اوکراین بود یا خیر ، اساساً دو برابر است: نه تنها برای ترامپ بلکه برای مقامات اوکراین که خواستار سفیر بودند نیز کار می کند بنا به گفته مردم در این مورد به دلایل خود رفته اند.

این که بخواهید بدون درخواست درگیری یا راهنمایی یک مقام خارجی ، دولت آمریکا را تحت تأثیر قرار دهید ، جرم است. جولیانی گفته است که او هیچ اشتباهی انجام نداده است و به عنوان نماینده خارجی ثبت نام نکرد زیرا از طرف ترامپ و نه از اوکراینی ها اقدام می کرد.

حتی در حالی که ترامپ اظهار داشت که انتخابات به سرقت رفته است و پرونده هایی را با هدف تأخیر در تأیید صلاحیت آن تشکیل می دهد ، کاخ سفید وی برای مراحل نهایی ریاست جمهوری خود آماده می شود. پایان هر دولت به طور معمول موجی از بخشش را به دنبال دارد ، به ویژه هنگامی که یک اصطلاح درگیر بحث و مجادله ای مانند ترامپ است ، که در آن چندین نفر از نزدیکان او درگیر تحقیقات فدرال می شوند.

جک ال گلداسمیت ، استاد دانشکده حقوق هاروارد ، با بیان اینکه بوش شش نفر از همکارانش را عفو کرد – از جمله وزیر دفاع پیشین کاسپار د وینبرگر – برای نقش آنها در ماجرای ایران و کنترا.

گلداسمیت افزود: “از نظر سیاسی ، بخشش جولیانی بسیار انفجاری خواهد بود ،” اما بخشش دوستان قبلاً انجام شده است. “

در دولت های قبلی ، روسای جمهور پس از گذراندن مراحل بازنگری رسمی در وزارت دادگستری ، بخشهای قضایی را مورد بخشش قرار دادند ، جایی که وکلا محکومیت ها را بررسی کردند ، درباره بخشش های احتمالی بخشش با دادستان ها بحث کردند و سپس کاخ سفید توصیه هایی را در مورد نحوه اقدام . در موارد متعددی ، ترامپ با اعطای بخشش به متحدان سیاسی و مشاهیر ، برخلاف توصیه های وزارت دادگستری و مشاوره مشاوران کاخ سفید خود عمل کرده است.

وقتی روسای جمهور از آن روند منحرف می شوند ، گاهی رسوائی هایی اتفاق می افتد ، به خصوص در مورد بخشش در روزهای آخر دولت. در روز آخر ریاست جمهوری کلینتون ، وی به مارک ریچ ، سرمایه دار ثروتمند و اهداکننده طولانی مدت دموکرات که به دلیل فرار از ایالات متحده برای فرار از اتهامات مالیاتی ، فراری محسوب می شد ، بخشش کرد.

دادستان ها در منهتن بررسی کردند که آیا این بخشش بخشی از یک quo pro quo بوده است یا خیر ، اما هیچ کس متهم نشده است. در آن زمان ، جولیانی ، که سالها پیش به عنوان دادستان فدرال به تشکیل پرونده کیفری علیه ریچ کمک کرده بود ، انتقاد شدیدی نسبت به این اقدام داشت ، و آن را “ننگ” خواند و آن را “بخشش نیمه شب” اعلام کرد.

هیچ رئیس جمهوری سعی نکرده است به کسی که بخاطر جنایاتی که هنوز مرتکب نشده اند بخشوده شود – اساساً یک کارت بدون احتساب زندان است – و کارشناسان حقوقی می گویند این سنگین وزن ندارد.

مگی هابرمن و مایکل اس اشمیت c.2020 شرکت نیویورک تایمز

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.