گوگل از فونت ها برای ردیابی کارهایی که کاربران آنلاین انجام می دهند و فروش داده ها به تبلیغ کنندگان استفاده می کند. در اینجا چگونگی آن است

گوگل از فونت ها برای ردیابی کارهایی که کاربران آنلاین انجام می دهند و فروش داده ها به تبلیغ کنندگان استفاده می کند.  در اینجا چگونگی آن است

تحقیقات اخیر در مورد فونت های گوگل نشان داده است که غول فناوری از فونت ها برای ردیابی کارهایی که کاربران آنلاین انجام می دهند استفاده می کند و سپس داده ها را به تبلیغ کنندگان و شرکت های بازاریابی می فروشد. خوشبختانه برای ما، راه هایی برای جلوگیری از این امر وجود دارد.

گوگل داده ها را به گونه ای جمع آوری می کند که حتی کاربران متبحر در زمینه فناوری نیز ممکن است نادیده بگیرند. Roboto، Open Sans، Lato، Montserrat و Merriweather از جمله حروف مورد استفاده گوگل هستند که آدرس IP و تاریخچه مرور کاربران را ردیابی می کنند.

طراحان وب از این فونت‌های رایگان استفاده می‌کنند تا سایت‌های خود را در هر دستگاهی از جمله تلفن‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تلویزیون‌ها و رایانه‌های رومیزی فوق‌العاده جلوه دهند.

گوگل از فونت برای ردیابی کاربران استفاده می کند
هنگامی که یک فایل فونت را از Google دانلود می کنید، چیزی بیش از فونت بارگذاری می شود.

گوگل همچنین اطلاعاتی مانند آدرس IP کاربر و صفحه مشاهده شده را جمع آوری می کند که سپس با سایر اطلاعاتی که غول اینترنتی در پرونده خود برای کاربر دارد ارجاع داده می شود. این شرکت تایپ‌فیس‌های منحصربه‌فردی را به صورت رایگان در اختیار صاحبان وب‌سایت‌ها قرار می‌دهد و حداقل ۶۰ میلیون سایت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

همچنین بخوانید: گوگل اعتراف می کند که کاربران را حتی پس از خاموش کردن ردیابی موقعیت مکانی ردیابی می کند

گوگل استدلال می‌کند که فونت‌های ردیابی رایگان آن‌ها به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند سریع‌تر بارگیری شوند و در آیفون، اندروید، رایانه‌های شخصی ویندوز، مک و تبلت شما یکسان به نظر برسند – اما به قیمت حفظ حریم خصوصی. هنگامی که از سایتی بازدید می کنید که از فونت های گوگل استفاده می کند، بلافاصله به گوگل اجازه دسترسی به آن را می دهید.

حالت ناشناس واقعا کار نمی کند
آدرس IP شما یک شناسه اینترنتی بی نظیر است که به دستگاه های شما، هر صفحه وب که بازدید می کنید، مدت زمانی که در آن صفحه می مانید و پیوندهایی که در آن صفحه کلیک می کنید پیوند داده می شود. این با تمام اطلاعات دیگری که Google درباره شما جمع آوری می کند ترکیب می شود. اگر می‌خواهید غافلگیر شوید، این سه فهرست ترسناک تمام اطلاعاتی که گوگل در مورد شما می‌داند را نشان می‌دهد.

گشت و گذار خصوصی یا ناشناس شما را از این ردیابی در امان نخواهد داشت. برای جلوگیری از ردیابی فعالیت‌های آنلاین خاص، می‌توانید تنظیمات کوکی خود را تغییر دهید یا از VPN استفاده کنید، اما این کافی نیست زیرا این حروف‌نویسی در همه جا وجود دارد.

همچنین بخوانید: گوگل چگونه موقعیت مکانی شما را ردیابی می کند و چگونه می توانید از انجام آن جلوگیری کنید

این به سادگی تغییر یک تنظیمات در مرورگر شما نیست. فقط فایرفاکس در حال حاضر به شما اجازه می دهد فونت خود را انتخاب کنید. به همین دلیل است که جف جانسون، مهندس نرم افزار، افزونه مرورگری را طراحی کرد که همه کارها را برای شما انجام می دهد.

StopTheFonts فونت‌ها را با برچسب‌های ردیابی داخلی که از Google و Adobe تهیه شده‌اند را مسدود می‌کند.

می‌توانید فونت‌ها را برای بارگیری از هر سایتی که دوست دارید فعال کنید، خواه در خود سایت نگهداری شود یا از طریق شخص ثالثی مانند Google. این افزونه در حال حاضر فقط در سافاری قابل دسترسی است. هنگامی که به صفحات، ایمیل‌ها، یا هر چیز دیگری که دارای فونت وب هستند، به صورت آنلاین دسترسی پیدا می‌کنید، آن را دقیقاً همانطور که سازنده قصد داشته است، می‌بینید. وقتی آن‌ها را خاموش می‌کنید، ممکن است اوضاع کمی مبهم شود.

چگونه از این اتفاق جلوگیری کنیم
اگر از Chrome، Edge، Safari یا هر مرورگر دیگری استفاده می‌کنید، باید به Google دستور دهید سابقه جستجو و فعالیت شما را حذف کند. این یک پاسخ کامل نیست، اما بهتر از هیچ است. خوشبختانه، این کار ساده است و می توانید برنامه ریزی کنید که به صورت خودکار اتفاق بیفتد.

به myaccount.google.com وارد شوید. سپس در سمت چپ، Manage your Google Account را انتخاب کنید.

برای دسترسی به صفحه داده و حریم خصوصی، روی Privacy & Personalization کلیک کنید.

همچنین بخوانید: از جمع آوری داده های شما یا ردیابی موقعیت مکانی شما توسط گوگل فراری نیست

«فعالیت وب و برنامه»، «سابقه مکان» و «سابقه YouTube» همگی دارای علامت‌هایی در بخش تنظیمات سابقه هستند. برای تغییر تنظیمات خود، روی هر کدام کلیک کنید. در صورت تمایل، می توانید آنها را خاموش کنید تا از نظارت آینده جلوگیری شود.

حذف خودکار را برای فعالیت های آینده در این صفحات تنظیم کنید. هر سه ماه یکبار انتخاب کنید. پیروی از این دستورالعمل‌ها سابقه جستجوی شما را حذف می‌کند، اما ردیابی از طریق برنامه‌ها، سابقه موقعیت مکانی و بازدیدهای YouTube را نیز مسدود خواهید کرد. دستورالعمل های انجام این کار را از اینجا دریافت کنید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام