گوگل سبز می شود ، همه محصولات از مواد بازیافتی استفاده می کنند

پایداری و محصولات سازگار با محیط زیست کاملاً در میان شرکتهای بزرگ فناوری مطرح شده است. اپل باشد ، گوگل یا آمازون ، استرس در استفاده از مواد بازیافتی و ایجاد ضایعات الکترونیکی کمتر در برنامه های آنها زیاد بوده است. گوگل ، اما ، به نظر می رسد راهپیمایی به سوی دیگران را در پیش گرفته است. طبق گزارشی از The Verge ، این غول فناوری اعلام کرده است که تمام محصولات Made by Google خود اکنون از مواد بازیافتی استفاده می کنند.
این محصولات شامل تلفن های هوشمند جدید Pixel و دستگاه های هوشمند Nest هستند. طبق گفته های دیوید بورن ، معمار سیستم های پایداری گوگل ، این محصولات اکنون با استفاده از مواد بازیافتی طراحی شده اند. با این حال، گرفتن وجود دارد’. اینطور نیست که این محصولات از مواد کاملاً بازیافتی ساخته شده باشند ، اما طبق The Verge ، “آنها حداقل مواد بازیافتی را در جایی از محصول شامل می شوند.”
به عنوان مثال ، در پشت قاب Pixel 5 کاملاً از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است Nest Audio 70٪ پلاستیک بازیافتی دارد.
بورن گفت: “تمرکز گوگل در استفاده از مواد بازیافتی در طراحی سخت افزار ما نه تنها از تعهدات پایداری ما پشتیبانی می کند ، بلکه همچنین شرکای زنجیره تأمین ما را قادر می سازد تا با اطمینان در این نوع مواد سرمایه گذاری کرده و توسعه دهند تا صنعت الکترونیک مصرفی بیشتری نیز بتواند از آنها استفاده کند.” در بیانیه ای برای The Verge.
گوگل در ادامه گفت که در پنج سال آینده ، تمام بسته بندی محصولات آن 100٪ بدون پلاستیک و قابل بازیافت خواهد بود. بورن همچنین اضافه کرد: “ما از سال 2016 در استفاده از پلاستیک در بسته بندی های خود کاهش یافته ایم ، اما برای تحقق این هدف کار سختی را پیش رو داریم.”
در سپتامبر سال جاری ، مدیر عامل شرکت گوگل سوندار پیچای برنامه جاه طلبانه ای را برای اجرای کلیه فعالیتهای شرکت بدون کربن تا سال 2030 نشان داد. پیچای در سپتامبر 2019 گفته بود: “ما تا سال 2030 فرصت داریم که یک علت پایدار را برای سیاره خود ترسیم کنیم یا با بدترین عواقب تغییرات آب و هوایی روبرو شویم.”