یدیوراپا به کارگران حزب در کارناتاکا

یدیوراپا به کارگران حزب در کارناتاکا: وحشت نکنید، پیروزی و شکست برای BJP تازگی ندارد

بی اس یدیوراپا، رئیس سابق کارناتاکا. PTI.

پس از اینکه حزب شکست خود را در انتخابات مجلس اخیراً پذیرفت، گفت: «پیروزی و شکست برای BJP چیز جدیدی نیست… کارگران حزب نباید از این نتایج وحشت زده شوند.»

نتایج انتخابات کارناتاکا 2023 اعلام می شود. روندها نشان می دهد که کنگره با 135 کرسی از 224 کرسی پیشتاز است. BJP و JD(S) به ترتیب با 63 و 21 کرسی پیشتاز هستند.

یدیوراپا گفت که BJP در مورد عقب نشینی حزب در ایالت “درونی” خواهد کرد.

مقالات مرتبط

پیروزی سیاست

پریانکا گاندی در کنگره می گوید پیروزی سیاست در نظرسنجی کارناتاکا 2023

پیروزی سیاست

نظرسنجی کارناتاکا 2023: بیش از 2.6 هزار رای دهنده NOTA را انتخاب کردند

ما به عقب‌نشینی حزب نگاه خواهیم کرد. یدیوراپا به رسانه ها گفت: من با احترام این حکم را برای مردم ایالت می پذیرم.

او همچنین گفت که BJP تنها با دو کرسی در کارناتاکا شروع به کار کرد و رشد کرد تا با قدرت خود دولت را در ایالت تشکیل دهد.

یدیوراپا برای دو سال اول از زمان به قدرت رسیدن BJP در سال 2019 پس از فروپاشی دولت ائتلافی کنگره-JD (S) به عنوان وزیر ارشد کارناتاکا خدمت کرده بود. او از سمت خود کناره گیری کرده بود و راه را برای باساواراج بومایی برای تصدی این پست هموار کرده بود.

اوایل روز، بومای شکست را پذیرفت و گفت که BJP نتوانسته است نتیجه ای به جا بگذارد.

“ما نتوانسته ایم علامت گذاری کنیم. کنگره این کار را با موفقیت انجام داده است… پس از رسیدن به نتایج، تجزیه و تحلیل دقیقی انجام خواهیم داد. ما به عنوان یک حزب ملی نه تنها تحلیل خواهیم کرد، بلکه خواهیم دید که چه کمبودها و خلأهایی در سطوح مختلف باقی مانده است. ما این نتیجه را با گام برداشته ایم.” وزیر ارشد کارناتاکا گفت.

در نظرسنجی قبلی مجمع کارناتاکا در انتخابات سال 2018، BJP به عنوان بزرگترین حزب با 104 کرسی ظاهر شد اما از امتیاز اکثریت 113 فاصله داشت. کنگره 80 کرسی را به دست آورده بود در حالی که JD(S) با 37 کرسی پیروز شده بود.

کنگره و JD(S) برای تشکیل دولت در ایالت گرد هم آمدند، اما Yediyurappa ادعا کرده بود و دولت را تشکیل داده بود. او در عرض سه روز قبل از رای اعتماد از سمت خود استعفا داد زیرا BJP قادر به دریافت اعداد نبود.

پس از آن بود که HD Kumaraswamy پس از تشکیل دولت توسط کنگره JD(S) به عنوان وزیر ارشد سوگند یاد کرد، اما پس از استعفای 17 قانونگذار ائتلافی، دولت ائتلافی در کمتر از یک سال فروپاشید.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام