یک محقق چینی که توسط ایالات متحده به قاچاق ویال متهم شد ، به اظهارات نادرست اعتراف کرد

ژنگ در دسامبر 2019 در فرودگاه بوستون با 21 ویال سلول سرطانی در یک جوراب در چمدان دستگیر شد و راهی چین شد.

یک محقق چینی که توسط ایالات متحده به قاچاق ویال متهم شد ، به اظهارات نادرست اعتراف کرد

تصویر نمایندگی AP

دادستان های فدرال در بوستون گفت ، یک محقق پزشکی متهم به تلاش برای انتقال قاچاق مواد تحقیقاتی سرطان به خارج از ایالات متحده به کشور اصلی خود چین با پنهان کردن آن در جوراب داخل چمدان خود ، به اتهام مربوطه مقصر شناخته شد. به گفته دفتر اندرو للینگ ، وکیل دادگستری ایالات متحده در بوستون ، زائوسونگ ژنگ ، 31 ساله ، به جرم اظهارات نادرست خود را گناهکار دانست و طبق توافق نامه استرداد اخراج خواهد شد. صدور حکم برای 6 ژانویه برنامه ریزی شده است.

وی در ابتدا به اتهام قاچاق متهم شده بود ، اما وكیل ژنگ خاطرنشان كرد كه موكل وی در هرگونه اتهام سرقت یا قاچاق ، فقط به دلیل دروغ گفتن به یك مأمور گمرك ، گناهكار نیست.

دیوید دانکن گفت: “ما فکر کردیم این نتیجه بهینه است.” وی گفت که بعید است موکلش با زندان روبرو شود.

مقامات گفتند که ژنگ در دسامبر سال 2019 در فرودگاه بین المللی لوگان بوستون با 21 ویال سلول سرطانی در یک جوراب در چمدانی که به چین می برد دستگیر شد. مقامات گفتند ، ژنگ مواد را از آزمایشگاه خود در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess وابسته به هاروارد در بوستون به سرقت برد.

دادستان گفت ، هنگامی که افسران فدرال از او س askedال کردند که آیا او با هیچ مورد بیولوژیکی یا تحقیقاتی سفر می کند ، دروغ گفت و نه گفت. ژنگ به محققان گفت كه طبق گفته وكیل آمریكا وی قصد دارد ویال ها را به چین ببرد تا از آنها برای انجام تحقیقات در آزمایشگاه خودش استفاده كند و نتایج را به نام خودش منتشر كند.

ژنگ در آگوست 2018 با ویزای مورد حمایت دانشگاه هاروارد وارد آمریکا شد و از سپتامبر 2018 تا دسامبر 2019 تحقیقات سلول سرطانی را در بت اسرائیل انجام داد. بیمارستان پس از دستگیری وی را اخراج کرد.

مقامات فدرال به شدت به دنبال محققان چینی در ایالات متحده نبوده اند ، كه به گفته آنها برخی از آنها برای سرقت كار دانشگاهیان آمریكایی از طرف دولت چین كار می كنند ، اما ژنگ به جرم توطئه با دولت چین متهم نشد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.