یک مرد چینی به دلیل استفاده از ChatGPT برای ایجاد اخبار جعلی درباره تصادف قطار دستگیر شد

هوش مصنوعی منجر به دستگیری شد: یک مرد چینی به دلیل استفاده از ChatGPT برای ایجاد اخبار جعلی درباره تصادف قطار دستگیر شد

مردی در چین پس از ایجاد یک داستان جعلی در مورد تصادف قطار با استفاده از ChatGPT و انتشار اخبار جعلی در رسانه های اجتماعی چین دستگیر شد و باعث وحشت گسترده شد. این اولین بار است که فردی به دلیل سوء استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT دستگیر می شود.

در اولین حادثه از نوع خود، مردی به دلیل استفاده نابجا از ربات‌های هوش مصنوعی و ابزارهای هوش مصنوعی دستگیر شد. مردی در چین به دلیل ساختن داستانی در مورد برخورد قطار با استفاده از ChatGPT و انتشار آنلاین آن در رسانه های اجتماعی دستگیر شد.

این اولین دستگیری در نوع خود در چین و احتمالاً در کل جهان به دلیل سوء استفاده از ChatGPT است. پلیس استان گانسو گزارش داد که مظنون که تنها با نام خانوادگی هونگ شناسایی شده بود، به دلیل تولید محتوای نادرست با استفاده از هوش مصنوعی بازداشت شد.

همچنین بخوانید: مخترع فایروال چین می گوید ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT چالش های بزرگی برای دولت ها ایجاد می کنند.

ChatGPT

ChatGPT ناشناس می شود: OpenAI تنظیمات حریم خصوصی را برای ChatGPT به روز می کند و حالت «ناشناس» را ارائه می کند

ChatGPT

دولت ایالات متحده برای توسعه هوش مصنوعی محصولات مضر هوش مصنوعی و مشاغلی که اصول اخلاقی را نقض می کنند، سرکوب می کند

این خبر جعلی که ادعا می‌کرد 9 نفر در یک فاجعه قطار جان خود را از دست داده‌اند، پس از انتشار توسط بیش از 20 حساب کاربری Baijiahao، مورد توجه افسران امنیت سایبری در شهرستان کونگ‌تونگ قرار گرفت. زمانی که مقامات از وضعیت آگاه شدند، مقاله بیش از 15000 کلیک به دست آورد.

پس از بازرسی از محل سکونت و رایانه هونگ، مأموران اجرای قانون متوجه شدند که این مقاله از یک شرکت متعلق به او نشات گرفته است. او متعاقبا دستگیر شد و به دور زدن ویژگی چک تکراری Baijiahao و آپلود مقاله ساختگی در حساب‌های متعدد اعتراف کرد. هانگ از ChatGPT برای ایجاد انواع مختلف داستان نادرست با ترکیب عناصر داستان های رسانه های اجتماعی محبوب سال های گذشته استفاده کرد.

در شرایط عادی، ChatGPT برای آدرس های IP چینی در دسترس نیست. با این حال، کاربران چینی همچنان می توانند با اتصال VPN به ویژگی های آن دسترسی داشته باشند. شرکت‌های فناوری چینی مانند Baidu و Alibaba در حال کار بر روی نسخه‌های خود از ChatGPT برای عموم هستند، پس از اینکه مایکروسافت و گوگل ربات‌های هوش مصنوعی خود را فاش کردند.

همچنین بخوانید: مسابقه هوش مصنوعی چین داغ می شود: علی بابا از هوش مصنوعی Tongyi Qianwen مانند ChatGPT برای مقابله با Ernie بایدو رونمایی کرد.

هدف سانسور شدید چین در رسانه‌های اجتماعی، که توسط فایروال‌ها اعمال می‌شود، جلوگیری از هرگونه محتوای مخالفی است که ممکن است حزب حاکم کمونیست چین (CPC) را مورد انتقاد قرار دهد. تنظیم کننده پیشرو اینترنت چین ابراز نگرانی کرده است که استفاده نامحدود از فناوری سنتز عمیق می تواند منجر به بهره برداری از آن برای فعالیت های مجرمانه، مانند کلاهبرداری آنلاین یا افترا شود.

همانطور که ChatGPT محبوبیت پیدا کرده است، سازمان های مجری قانون چین به طور فزاینده ای محتاط شده اند و هشدارهایی در مورد این فناوری صادر کرده اند. در ماه فوریه، پلیس پکن به مردم هشدار داد که مراقب شایعات ایجاد شده توسط ChatGPT باشند.

هونگ، مظنون، به جرم “مشاهده کردن و ایجاد مشکل” متهم شده است که حداکثر پنج سال زندان دارد. با این حال، اگر این جرم بسیار شدید تلقی شود، مجرمان ممکن است با تا ده سال زندان همراه با مجازات های اضافی روبرو شوند.

همچنین بخوانید: چین پیش‌نویس قانونی را برای الزام «ارزیابی امنیتی» برای محصولات جدید هوش مصنوعی مانند ChatGPT ارائه می‌کند

این اولین مورد شناخته شده از دستگیری مقامات چینی پس از اجرای مقررات اولیه پکن برای نظارت بر استفاده از فناوری “دیپ فیک” در ژانویه است. چیزی که این موضوع را جالب‌تر می‌کند، این است که دولت‌ها در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و همچنین نحوه توسعه آن‌ها را قانونی کنند. این حادثه خاص مطمئناً نحوه تدوین مقررات مبتنی بر هوش مصنوعی را در مواردی که فردی نیاز به پیگرد قانونی دارد، شکل خواهد داد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام