یک کشته در اثر درگیری کارگران BJP با پلیس در سیلیگوری. حزب روز سه شنبه با باند در شمال بنگال تماس می گیرد

در حالی که BJP ادعا کرد که یک کارگر حزب در هنگام اتهام باتوم توسط پلیس “مورد ضرب و شتم قرار گرفته است” ، پلیس ادعا کرده است که هیچ اتهامی برای لات وجود ندارد و علت مرگ در حال مشخص شدن است

یک کشته در اثر درگیری کارگران BJP با پلیس در سیلیگوری.  حزب روز سه شنبه با باند در شمال بنگال تماس می گیرد

پلیس در حالی که معترضین سنگ اندازی می کردند و سعی در شکستن موانع حصارکشی داشتند ، در هنگام تظاهرات اعتراضی موسوم به BJP علیه دولت حاکم بنگال غربی در سیلیگوری ، از اسلحه های آبی استفاده کرده و گلوله های اشک را ترکیدند. خبرگزاری فرانسه

سیلیگوری: مقامات گفتند که پلیس روز دوشنبه با شلیک گلوله های اشک آور و استفاده از آب از آب برای جلوگیری از اعتراض خشونت آمیز به نام “بهارتیا جاناتا یووا مورچا” (BJYM) علیه دولت “ماماتا بانرجی” که در طی آن کارگر BJP جان خود را از دست داد. در درگیری ها چندین معترض و پرسنل پلیس زخمی شدند.

BJP ادعا كرد كه یك كارگر حزب كه به نام اولن ری شناخته می شود ، در هنگام اتهام باتوم ، توسط پلیس “مورد ضرب و شتم قرار گرفت”. با این حال ، پلیس ادعا کرد که هیچ اتهامی برای شکنجه وجود ندارد و علت مرگ معترض در حال مشخص شدن است.

BJP اقدام پلیس را محکوم کرد و خواستار اعمال قانون رئیس جمهور در بنگال غربی با توجه به “برهم زدن قانون و نظم” شد. این حزب روز سه شنبه یک باند 12 ساعته در شمال بنگال فراخوانده است.

کارگران BJP در حالی که در اعتراض به “بدعهدی” TMC اعتراض کردند ، در حالی که از عبور از سنگرهای گذشته در دو نقطه در نزدیکی دبیرخانه شعبه “Uttarkanya” جلوگیری شده بودند ، در حال جنگ با پلیس بودند.

BJYM ، جوانان با BJP ، به رهبری رئیس و عضو Lok Sabha ، Tejaswi Surya ، دو راهپیمایی اعتراض آمیز را ادعا كردند كه دولت ایالت به وعده های داده شده به مردم شمال بنگال عمل نكرده و مزایای طرح های رفاهی نتوانست به انسان عادی برسد.

پلیس برای جلوگیری از راهپیمایی معترضین به سمت دبیرخانه ، از آب پاش و گلوله های گاز اشک آور منفجر کرد و مورد اصابت سنگ قرار گرفت.
همزن ها همچنین برخی از موانع حصار بامبو را به آتش کشیدند.

دلیپ غوش ، ایالت BJP ، که رهبری یک راهپیمایی به سمت فولاری بازار ، یکی از دو نقطه نزدیک به ساختمان دبیرخانه را بر عهده داشت ، گفت که دولت “از زورگویی استفاده می کند” زیرا از ظهور حزب زعفران در بنگال غربی ترسیده است.

تجمع دوم ، به رهبری دبیر کل ملی حزب ، کایلاش ویجایورگیا و رئیس BJYM ، تجاسوی سوریا ، دو لایه اول طناب پلیس را در نزدیکی تین باتی ، در حدود یک کیلومتری اوتارکانیا شکست ، اما از سومین مرحله عبور نکرد. پلیس با آب رنگی به معترضین پاشید.

به گفته منابع BJP ، ویجای وارگیا و سوریا مجبور شدند پس از بیمار شدن سابق توسط خودروهای امنیتی توسط اتومبیل های خود همراه شوند.

بعداً غوش ادعا كرد كه یك فعال احزاب كه در عمل پلیس زخمی شده بود ، در بیمارستان محلی تسلیم جراحات شد. غوش گفت: “یکی از فعالان حزب ما اولن ری ، که توسط پلیس بی رحمانه مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، در بیمارستانی در اینجا درگذشت. بسیاری دیگر از کارگران BJP زخمی شده و در بیمارستان تحت درمان هستند.”

با این حال ، پلیس این ادعا را رد کرد و ادعا کرد که هیچگونه شارژ شستشو انجام نشده است.

پلیس بنگال غربی در توئیتی گفت: “امروز در سیلیگوری ، اقدامات جدی خشونت آمیز توسط طرفداران یک حزب سیاسی در جریان برنامه اعتراضی خود انجام شد. آنها به آتش سوزی ، آجر کشی ، آتش سوزی و تخریب اموال دولت متوسل شدند.”

“پلیس خویشتنداری نشان داد و از شستشوی لاستیک و استفاده از سلاح گرم استفاده نکرد. فقط از آب و گاز اشک آور برای پراکنده کردن جمعیت خشن استفاده شد. با این حال ، مرگ یک فرد گزارش شده است. جسد برای PM ارسال می شود (پس از مرگ). علت واقعی مرگ تنها پس از نخست وزیر مشخص خواهد شد. ” این در یک سری توییت گفته شده است.

ویجایورگیا بعداً در گفتگو با خبرنگاران خواستار قانون رئیس جمهور در این ایالت شد و ادعا کرد “قانون و نظم خراب شده است”. یکی از مشاوران بنگال غربی در BJP ادعا کرد: “در بنگال غربی پلیس جرم شناخته شده است. نحوه حمله وحشیانه آنها به معترضان صلح آمیز نشان می دهد که ماشین آلات دولتی کاملاً سیاسی شده است.”

تجسوی سوریا ادعا کرد پلیس سنگ پرتاب می کند و “گیم های TMC” که بمب های خام پرتاب می کردند به آنها پیوستند.

“این ‘تاناشاهی(دیکتاتوری) نمی تواند ادامه یابد. ما از همه نیروهای دموکراتیک می خواهیم دست به دست هم دهند تا این دولت ظالم و مستبد از بین برود. “

رئیس دولت ایالت BJYM ، سومیترا خان گفت که حداقل 50 معترض زخمی شدند و تهدید کردند که علیه “قساوت پلیس” در سراسر ایالت دست به تحریک می زنند.

سوگاتا روی ، نماینده ارشد TMC ، اصرار داشت که پلیس با وجود عدم تحریک جدی ، با عدم اقدام به شلیک ، خویشتنداری نشان داد. روی ادعا کرد که BJP مکرراً در تلاش بود تا به نام جنبش های دموکراتیک اغتشاشاتی را در این کشور ایجاد کند.

وی گفت اگرچه جای تأسف است که بسیاری از کارگران BJP زخمی شده اند ، اما اوضاع از کنترل خارج شده است.

در اکتبر سال جاری ، درگیری های مشابهی بین پلیس و طرفداران BJP در “راهپیمایی به سمت نابانا” ، دبیرخانه ایالتی در منطقه هاوره رخ داد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.