250000 نفر آخرین نماز جمعه رمضان را در مسجد الاقصی بیت المقدس اقامه کردند. 8 فلسطینی بازداشت شدند

250000 نفر آخرین نماز جمعه رمضان را در مسجد الاقصی بیت المقدس اقامه کردند.  8 فلسطینی بازداشت شدند

نمازگزاران فلسطینی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در خارج از قبه الصخره در محوطه مسجد الاقصی اورشلیم، سومین مکان مقدس اسلام، گرد هم آمدند. خبرگزاری فرانسه

اورشلیم: حدود 250000 فلسطینی آخرین جمعه نماز رمضان را در سومین مکان مقدس اسلام در مسجد الاقصی در اورشلیم برگزار کردند که هفته گذشته شاهد درگیری بود.

کوه معبد و مسجد الاقصی از پنجشنبه شب به قلعه تبدیل شد و نیروهای امنیتی اضافی برای اقامه نماز جمعه آرام ماه رمضان به خدمت گرفته شدند. این جمعه نیز مصادف با روز قدس است که مسلمانان شیعه در ایران، سوریه، لبنان و سایر نقاط آن را گرامی می دارند.

در ایست های بازرسی منتهی به بیت المقدس تدابیر شدیدی برقرار بود. پلیس اسرائیل در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر قدیم در اورشلیم، در اکثر دروازه‌های مسجد و منطقه باب العموند، موانع آهنی قرار داد.

هشت مظنون بازداشت شدند

پلیس اسرائیل هشت مظنون را برای بازجویی پس از نماز جمعه در مسجد الاقصی بازداشت کرد. بر اساس گزارشی که توسط جروزالم پستمظنونان که صورت های خود را با ماسک پوشانده بودند، پرچم ها و بنرهای حمایت از سازمان های تروریستی را تکان دادند و فریاد تحریک به خشونت سر دادند.

در این گزارش همچنین به مقامات نظامی اشاره شده است که “حملات متعدد در کرانه باختری و منطقه بیت المقدس در آخرین لحظه توسط ارتش اسرائیل و شین بت خنثی شد.”

“در صورت لزوم آماده استفاده از زور”

بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد امنیتی گفت که نیروها برای سناریوی تنش‌آمیز ناشی از “تهدیدهای همگرا” علیه اسرائیل آماده هستند.

در این گزارش به نقل از یک منبع آمده است: «ما آماده استفاده از زور در صورت لزوم هستیم».

اسرائیل بهای سنگینی در جبهه داخلی خواهد پرداخت، اما [Hamas leader Yahya] سینوار و حزب‌الله به خوبی می‌دانند که بهای بسیار سنگین‌تری خواهند پرداخت.»

درگیری در محوطه مسجد الاقصی

در 5 آوریل، پس از حمله پلیس اسرائیل به فلسطینی ها، درگیری ها در محوطه مسجد الاقصی رخ داد که باعث تبادل موشکی و حملات هوایی ارتش شد.

دو موشک دیگر در اواخر روز چهارشنبه از نوار غزه محاصره شده توسط اسرائیل به سمت اسرائیل شلیک شد که منجر به درگیری های جدیدی در مسجد الاقصی در عید فصح یهودیان و ماه مبارک رمضان شد.

پلیس مسلح با تجهیزات ضد شورش قبل از طلوع صبح چهارشنبه گذشته به نمازخانه مسجد الاقصی یورش بردند و هدفشان این بود که «جوانان قانون شکن و آشوبگران نقابدار» را که به گفته آنها خود را در داخل آن سنگر کرده بودند، خارج کنند.

فیلم پلیس نشان داد که رگبار سنگ و آتش بازی با ماموران برخورد کرد و بیش از 350 نفر دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی همچنین در پی هشدار در مورد حملات تروریستی احتمالی در کرانه باختری در حالت آماده باش هستند و به جستجوی یک سلول تروریستی که لوسی دی و دخترانش، مایا و رینا را کشتند، ادامه می دهند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام