آسمان کریسمس 2020 مشتری و زحل را در یک ترازبندی سیاره مضاعف نادر مشاهده می کند – اخبار فناوری ، Firstpost

مشتری و زحل در آسمان شب زمین نسبت به تقریباً 800 سال حوالی کریسمس امسال به یکدیگر نزدیکتر می شوند. طبق اظهارات دانشگاه رایس ، دقیقاً پس از غروب آفتاب در غروب 21 دسامبر ، مشتری و زحل در آسمان شب نزدیکتر به یکدیگر ظاهر می شوند و به مردم سراسر جهان یک آسمان آسمانی می دهند تا در انقلاب زمستانی زنگ بزنند. پاتریک هارتیگان ، ستاره شناس دانشگاه رایس اظهار داشت که هم ترازی بین این دو سیاره بسیار نادر است و هر دو دهه یک بار اتفاق می افتد. اما پیوند پیش رو با توجه به نزدیک بودن این دو سیاره به یکدیگر نادرتر می شود.

به گفته وی ، باید به یک زمان قبل از طلوع فجر یعنی 4 مارس 1226 مراجعه کرد تا همسویی نزدیکی بین دو جرم آسمانی مشاهده شود.

بیانیه می افزاید که بین 16 تا 25 دسامبر مشتری و زحل کمتر از قطر ماه کامل از هم جدا می شوند.

  آسمان کریسمس 2020 مشتری و زحل را در یک هم ترازی سیاره مضاعف قرار می دهد

مشتری و زحل قرار است در یک رویداد آسمانی نادر در هفته چهارم دسامبر به ماه بپیوندند. اعتبار تصویر: CDN

به گفته هارتيگان ، در شامگاهي اين نزديك ترين رويكرد در 21 دسامبر ، آنها مانند يك سياره مضاعف به نظر مي رسند كه فقط با 1/5 قطر ماه كامل از هم جدا شده اند. وی افزود که برای بیشتر بینندگان تلسکوپ ، هر سیاره و چندین بزرگترین قمر آنها در همان شب در همان زمینه دید قابل مشاهده خواهند بود.

بیانیه از دانشگاه رایس همچنین اضافه می کند که بهترین شرایط دید در نزدیکی خط استوا وجود خواهد داشت و هرچه شمالی از یک منظره بیشتر باشد ، زمان کمتری برای دیدن نگاهی اجمالی به وقوع نادر ، قبل از غرق شدن سیارات در زیر افق ، کاهش می یابد.

این پدیده احتمالاً یک بار دیگر تا 15 مارس 2080 اتفاق می افتد و پس از آن تا مدتی بعد از 2400 ظاهر نمی شود.