آلمانی ها که به پول نقد علاقه دارند، از انفجار دستگاه های خودپرداز نگران هستند

آلمانی ها که به پول نقد علاقه دارند، از انفجار دستگاه های خودپرداز نگران هستند

دو دستگاه پول نقد در همان روز صبح اخیراً در شعب سانتاندر و دویچه بانک منفجر شدند. رویترز

راتینگن (آلمان): آلمانی‌های شهر راتینگن با مشکل جدیدی روبرو هستند – انفجار دستگاه‌های خودپرداز. دو دستگاه پول نقد در همان روز صبح اخیراً در شعب سانتاندر و دویچه بانک منفجر شدند.

ماشین‌ها در آن طرف خیابان و نزدیک به میدان اصلی حومه دوسلدورف قرار داشتند.

آنچه باعث نگرانی شهروندان می شود این است که سارقان روزانه بیش از یک دستگاه خودپرداز را منفجر می کنند. به گفته وزارت کشور آلمان، این حملات از سال 2019 تا کنون بیش از 40 درصد افزایش یافته است و بازرسان می گویند دو عامل باعث افزایش این حملات شده است.

آلمان، که خود را بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا می‌بالد، دارای 53000 دستگاه خودپرداز است، عدد بسیار بالایی که نشان‌دهنده ترجیح آلمانی‌ها برای پول نقد به جای کارت‌های نقدی یا اعتباری بانکی است. این کشور همچنین دارای شبکه گسترده ای از بزرگراه ها یا اتوبان ها است که در بسیاری از آنها محدودیت سرعت اعمال نمی شود.

راتینگن تنها 70 کیلومتر با مرز هلند فاصله دارد و گمان می رود که گروه های تبهکار هلندی مسئول انفجار ماشین ها هستند. هر زمان که انفجاری رخ می دهد، نمای ساختمان فرو می ریزد، کارتریج های پول باز می شوند و خرده های شیشه در همه جا در حال پرواز است.

عناصر ضداجتماعی در سال 2021، زمانی که 392 انفجار در خودپرداز ثبت شد، نزدیک به 20 میلیون یورو (22.1 میلیون دلار) غارت کردند، این رقم در سال 2022 به 496 افزایش یافت. پلیس در ایالت نوردراین-وستفالن، جایی که راتینگن در آن واقع شده است و محل وقوع آن است. بیشترین بار این حملات، تا کنون 47 مورد از این نوع حملات را در سال 2023 به ثبت رسانده است که تعداد آنها بیشتر از حوادث سال گذشته است.

مقصران هلندی؟

پلیس هلند می گوید به طور قابل توجهی، دفعات حملات خودپرداز در هلند در حال کاهش است، تا حدی به دلیل تدابیر امنیتی موجود مانند چسبی که باعث می شود بلوک های پول نقد داخل دستگاه های خودپرداز غیرقابل استفاده شود.

بنابراین سارقان هلندی ماشین پول نقد در حال عبور از مرز هستند و به گفته پلیس آلمان، از سال 2018 بین 70 تا 80 درصد حملات در آلمان انجام شده است.

از سوی دیگر، پلیس هلند به حدود 500 مرد مظنون است که در گروه‌های تغییر کار می‌کنند و نیروهای جدید جایگزین افرادی می‌شوند که توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

این هفته در فرانکفورت، دادستان شش شهروند هلندی مظنون به ایجاد انفجار، سرقت و خسارت مالی را متهم کرد.

پلیس راتینگن همچنین در حال بررسی ارتباط احتمالی هلندی ها در این حملات دوقلو است، پس از شناسایی یک وسیله نقلیه کوچک که از محل حادثه به سمت اتوبان در نزدیکی حرکت کرد.

طبق مطالعه ای که نشان می دهد آلمانی ها به طور متوسط ​​سالانه بیش از 6600 یورو عمدتاً از ماشین های پول نقد برداشت می کنند، در آلمان تقریباً 60 درصد از خریدهای روزانه به صورت نقدی پرداخت می شود.

آلمان همچنین با مقامات بلژیک و فرانسه و یوروپل برای مبارزه با موج جرایم ماشین های پول نقد همکاری می کند. نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان این هفته از بانک ها خواست تا اقدامات ایمنی را برای دستگاه های خودپرداز افزایش دهند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام