آلمان از لی کیانگ نخست وزیر چین برای گفتگو در ژوئن دعوت می کند

آلمان از لی کیانگ نخست وزیر چین برای گفتگو در ژوئن دعوت می کند

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، لی کیانگ، نخست وزیر چین را برای گفتگوهای دوجانبه در ماه ژوئن در برلین دعوت کرده است. خبرگزاری فرانسه

مقامات آلمانی روز سه شنبه گفتند، اولاف شولز، صدراعظم آلمان، لی کیانگ، نخست وزیر چین را برای گفتگوهای دوجانبه در 20 ژوئن در برلین، پایتخت این کشور دعوت کرده است.

دفتر اطلاعات شورای دولتی چین که مسئول پرسش های رسانه ای از طرف دولت مرکزی است، هنوز در دسترس بودن نخست وزیر چین را تایید نکرده است.

دولت آلمان در حال ایجاد یک استراتژی جدید برای چین برای کاهش وابستگی به ابرقدرت اقتصادی آسیا – بازار صادراتی حیاتی برای کالاهای آلمانی است.

Up in Smoke: آلمان آماده قانونی کردن علف های هرز بود. بعد نشد. چی شد؟

وانگ یی گفت: چین امیدوار است و معتقد است که آلمان از «اتحاد مجدد مسالمت آمیز» پکن با تایوان حمایت خواهد کرد.

صدراعظم شولز در نوامبر سال گذشته اولین رهبر از کشورهای گروه هفت (G7) بود که از زمان آغاز همه‌گیری کووید-19 به پکن سفر کرد.

با این حال، تفاوت‌هایی بین دو کشور وجود دارد، از جمله فشار آلمان برای دسترسی بیشتر برای شرکت‌هایش در بازار چین و تردید آلمان در مورد سرمایه‌گذاری چین در زیرساخت‌های حیاتی در آلمان.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه شولز، هفته گذشته سفر اخیر به چین را “بیش از تکان دهنده” توصیف کرد و گفت که این کشور بیشتر به یک رقیب سیستمی تبدیل می شود تا یک شریک تجاری. چین نیز به نوبه خود از سفر یک وزیر آلمانی به تایوان در ماه مارس انتقاد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت آلمان قصد دارد چین را به عنوان یک شریک کلیدی در چالش هایی مانند صلح و تغییرات آب و هوایی به خدمت بگیرد و در عین حال قوانین مشخصی را برای هرگونه تغییر در وضعیت موجود در تایوان تعیین کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام