آلمان با تعطیلی سه نیروگاه اخیر به دوران هسته ای پایان می دهد

آلمان با تعطیلی سه نیروگاه اخیر به دوران هسته ای پایان می دهد

یک نمای کلی نیروگاه هسته ای Neckarwestheim را نشان می دهد، زیرا آلمان آخرین نیروگاه های هسته ای خود را در Neckarwestheim آلمان تعطیل می کند. رویترز

برلین: آلمان روز شنبه با رسیدن به آخرین گام خود در خروج از انرژی هسته ای، سه نیروگاه هسته ای آخر خود را قطع کرد و به دوره هسته ای این کشور که تقریباً شش دهه پیش آغاز شده بود، پایان داد.

نیروگاه های هسته ای ایسار 2، امسلند و نکاروستهایم 2 به منظور پایان دادن به اتکای کشور به انرژی که خطرناک و ناپایدار تلقی می شود، به طور کامل تعطیل شده اند.

استفی لمکه، وزیر فدرال محیط زیست و حمایت از مصرف کننده آلمان، گفت CNNموضع دولت آلمان روشن است: انرژی هسته ای سبز نیست. پایدار نیست.»

برلین هدف بلندپروازانه ای دارد که تا سال 2035 به برق کاملاً تجدیدپذیر روی آورد و با تعطیلی سه نیروگاه هسته ای گذشته در روز شنبه، کمی به هدف خود نزدیک شد.

استفی افزود: “ما در حال آغاز دوره جدیدی از تولید انرژی هستیم.”

طرح لغو کامل استفاده از انرژی هسته ای در آلمان در ابتدا برای سال 2022 برنامه ریزی شده بود. با این حال، حمله روسیه به اوکراین باعث کاهش عرضه گاز شد در حالی که وزرای انرژی در بزرگترین اقتصاد اروپا به دنبال راه هایی برای روشن نگه داشتن چراغ ها بودند.

در آن زمان، رئیس اتاق بازرگانی آلمان، پیتر آدریان، گفت: «آلمان باید «تامین انرژی را گسترش دهد و آن را بیش از این محدود نکند با توجه به کمبودهای احتمالی و قیمت‌های بالا».

سه نیروگاه نهایی تنها شش درصد از انرژی آلمان را در سال گذشته تامین کردند، در حالی که در سال 1997 30.8 درصد از کل نیروگاه های هسته ای بود.

در حالی که مقامات نیروگاه ها را تعطیل کردند، رابرت هابک، وزیر اقتصاد اطمینان داد که دولت وضعیت انرژی را با ذخایر گاز پر شده و زیرساخت های جدید برای واردات گاز طبیعی مایع برای پر کردن شکاف عرضه شده توسط روسیه، تحت کنترل دارد.

نه همه سرنشینان

بسیاری از تصمیم دولت برای تعطیلی آخرین نیروگاه های هسته ای موجود انتقاد کرده اند.

آرنولد واتز، قانونگذار سابق حزب دموکرات مسیحی مرکل (SPD)، گفت که تعطیلی نیروگاه ها یک برنامه خوب برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات ایالتی در بادن وورتمبرگ است، جایی که این موضوع به دست سبزها می رسد.

واتز گفت: “من آن را بزرگترین حماقت اقتصادی حزب از سال 1949 (اولین بار در دولت بود) نامیدم و به آن پایبند هستم.”

در همین حال، برخی از منتقدان فکر می کنند که خاموش کردن یک کارخانه کم کربن غیر منطقی است. لیا استوکس، استاد سیاست آب و هوا و انرژی در دانشگاه کالیفرنیا گفت CNNما باید رآکتورهای هسته‌ای موجود و ایمن را به کار خود ادامه دهیم و همزمان انرژی‌های تجدیدپذیر را در سریع‌ترین زمان ممکن افزایش دهیم.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام