آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه و ایران به دلیل بازداشت آمریکایی ها وضع کرد

آمریکا تحریم های جدیدی را علیه روسیه و ایران به دلیل بازداشت آمریکایی ها وضع کرد

واشنگتن: مقامات ارشد دولت آمریکا گفتند که دولت بایدن روز پنجشنبه سرویس‌ها و افراد اطلاعاتی روسیه و ایران را به دلیل نقش آنها در بازداشت غیرقانونی آمریکایی‌ها تحریم کرد.

اقدامات جدید سرویس امنیت فدرال روسیه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین چهار فرد مرتبط با گروه ایرانی را هدف قرار می دهد.

این نشان‌دهنده آغاز مجوزهای تحریمی جدیدی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور سال گذشته برای استفاده علیه هر کسی که آمریکایی‌ها را برخلاف میل خود نگه می‌دارد، وضع کرد. اگرچه هر دو گروه در حال حاضر به دلیل طیف وسیعی از رفتارهای بدخواهانه، از جمله حمایت از تروریسم، مداخله در انتخابات، و تهاجم روسیه به اوکراین، مشمول تحریم‌های گسترده هستند، اما محدودیت‌ها عمدتاً نمادین هستند.

گزارش: استارت آپ ماهواره آمریکایی OneWeb ممکن است سهام اقلیت را به روسیه بفروشد

به نقل از قوه قضائیه مستقل، ایران درخواست آمریکا برای آزادی آمریکایی های بازداشت شده را رد کرد

بایدن گفت که بازگشت امن آمریکایی هایی که در خارج از کشور به گروگان گرفته شده اند یا به طور غیرقانونی بازداشت شده اند، از اولین روز ریاست جمهوری او در اولویت بوده است.

«امروز و هر روز، پیام ما به روسیه، ایران و جهان در حال گروگان گیری یا بازداشت نادرست آمریکایی ها غیرقابل قبول است. آنها را فورا آزاد کنید.»

مقامات ارشد دولت از مشخص کردن اینکه کدام بازداشت ها به طور خاص پشتوانه تحریم ها هستند خودداری کردند و گفتند که این تحریم ها پاسخی به الگوی اقدامات دو کشور در بازداشت ناعادلانه آمریکایی ها چه در حال حاضر و چه در گذشته است. در بیانیه خبری وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که مقامات ایرانی مکرراً بازداشت شدگان را در زندان اوین در تهران نگهداری و بازجویی می کنند و «نقش مستقیمی در سرکوب اعتراضات و دستگیری مخالفان از جمله افراد دوتابعیتی» دارند.

مقامات ارشد دولت خاطرنشان کردند که اقدامات روز پنجشنبه قبل از دستگیری ماه گذشته خبرنگار وال استریت ژورنال، ایوان گرشکویچ در روسیه، که دولت ایالات متحده به سرعت زندانی شدن او را ناعادلانه تلقی کرد، در دست اجرا بود. او به پل ویلان آمریکایی با این نام در روسیه می پیوندد.

علاوه بر هدف قرار دادن این دو سازمان، دولت همچنین تحریم‌های بیشتری را علیه چهار رهبر سپاه که ادعا می‌کند در گروگان‌گیری دست دارند، اضافه می‌کند.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت که ایالات متحده “متعهد است اتباع آمریکایی را که به طور غیرقانونی بازداشت شده اند به خانه بازگرداند و علیه تهدیدات خارجی برای امنیت اتباع آمریکایی در خارج از کشور اقدام کند.”

مقامات ارشد دولت گفتند که رهایی از تحریم ها می تواند به عنوان انگیزه ای در مذاکرات برای آزادی آمریکایی هایی که در خارج از کشور نگهداری می شوند، استفاده شود.

بایدن سال گذشته با تکیه بر بخشی از قانون پاسخگویی به گروگان گیری و بازیابی گروگان رابرت لوینسون – به نام یک مامور بازنشسته FBI که 15 سال پیش در ایران ناپدید شد و اکنون مرده فرض شده است – که به رئیس جمهور اجازه می دهد تحریم ها را اعمال کند، فرمان اجرایی صادر کرد. از جمله لغو روادید برای افرادی که گمان می رود در بازداشت غیرقانونی آمریکایی ها دست داشته باشند.

این اعلامیه قبل از شام سالانه بنیاد میراث جیمز دبلیو فولی در هفته آینده منتشر می شود، رویدادی که انتظار می رود چندین گروگان و بازداشتی سابق و همچنین مدافعان آن جمعیت را به عنوان مهمان در بر گیرد. علاوه بر این، برای هفته آینده شمع‌افشانی و کنفرانس خبری در خارج از کاخ سفید برنامه‌ریزی شده است تا وضعیت اسفناک بازداشت‌شدگان را مطرح کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام