آمریکا و فیلیپین رزمایش نظامی گسترده ای را در دریای چین جنوبی برگزار کردند

آمریکا و فیلیپین رزمایش نظامی گسترده ای را در دریای چین جنوبی برگزار کردند

همانطور که دولت جو بایدن کمان اتحادها را برای مبارزه بهتر با چین تقویت می کند، به ویژه در یک رویارویی بالقوه بر سر تایوان، دموکراسی جزیره ای که پکن ادعا می کند متعلق به خود است، این آخرین نمایش قدرت آتش آمریکا در آسیا خواهد بود.

مانیل، فیلیپین): در فیلیپین و آبهای آن در سراسر دریای مورد مناقشه چین جنوبی و تنگه تایوان، جایی که واشنگتن مکرراً به پکن در مورد اقدامات تهاجمی‌تر خود هشدار داده است، سربازان آمریکایی و فیلیپینی روز سه‌شنبه بزرگترین رزمایش‌های رزمی خود را در دهه‌های اخیر آغاز کردند.

بیش از 17600 نیروی نظامی در رزمایش های سالانه توسط دوستان قدیمی معاهده معروف به Balikatan که در فیلیپینی به معنای “شانه به شانه” است، شرکت خواهند کرد. آنها تا 28 آوریل ادامه خواهند داشت.

همانطور که دولت جو بایدن کمان اتحادها را برای مبارزه بهتر با چین تقویت می کند، به ویژه در یک رویارویی بالقوه بر سر تایوان، دموکراسی جزیره ای که پکن ادعا می کند متعلق به خود است، این آخرین نمایش قدرت آتش آمریکا در آسیا خواهد بود.

این با تلاش های فیلیپین در زمان رئیس جمهور فردیناند مارکوس جونیور برای دفاع از منافع ارضی خود در دریای چین جنوبی، که چین تقریباً به طور کامل مدعی آن است، سازگار است. این تلاش‌ها شامل تشدید مانورهای نظامی مشترک با ایالات متحده و توافق در سال 2014 با یک توافق دفاعی بود که به گروه‌های چرخشی از نیروهای آمریکایی اجازه می‌داد در اردوگاه‌های نظامی اضافی فیلیپین بمانند.

ژنرال اریک آستین، تفنگداران دریایی ایالات متحده، گفت: «روابطی که ما داریم، که در این تمرینات ایجاد می کنیم، ما را برای واکنش سریعتر به درگیری، بحران، کمک های بشردوستانه و امداد رسانی در بلایا کمک می کند.

این رزمایش ها بزرگترین رزمایش از زمان آغاز سه دهه پیش بالیکاتان است و حدود 12200 پرسنل نظامی ایالات متحده، 5400 نیروی فیلیپینی و 111 نیروی نظامی استرالیایی در آن شرکت دارند. به گفته مقامات نظامی آمریکا و فیلیپینی، در این رزمایش کشتی‌های جنگی آمریکایی، هواپیماهای جنگنده، موشک‌های پاتریوت، موشک‌اندازهای HIMARS و Javelins ضد تانک نمایش داده می‌شود.

به گفته سرهنگ مایکل لوجیکو، سخنگوی فیلیپین برای بالیکاتان، نیروهای آمریکایی و فیلیپینی در 26 آوریل یک کشتی هدف را در یک مانور آتش واقعی برای اولین بار در آب های سرزمینی فیلیپین در نزدیکی استان غربی زامبالس از طریق هماهنگی داخلی و داخلی غرق خواهند کرد. بمباران توپخانه ساحلی و حمله هوایی.

ما باید هدفی را شلیک کنیم که به آنچه در یک تهدید واقعی انتظار می‌رود نزدیک‌تر است، یعنی نفوذ یک دشمن از طریق دریا. به نقل از خبرگزاری رویترز، لوژیکو گفت: ما نشان می دهیم که آماده جنگ هستیم.

وقتی از او پرسیده شد که آیا مارکوس ترسی از خشم پکن از پرتاب موشک در امتداد آبراه شلوغی که چین معتقد است قلمرو آن است، ابراز کرده است، لوجیکو پاسخ داد که در جریان جلسه توجیهی مطرح نشد.
او گفت: «مارکوس می‌خواهد شاهد رزمایش آتش واقعی باشد.

لوژیکو افزود: «در استان پالاوان غربی، که رو به دریای چین جنوبی است، تمرینات شامل بازپس گیری جزیره ای است که توسط نیروهای دشمن تصرف شده است.

به گفته مقامات نظامی فیلیپین، این مانورها متوجه هیچ کشوری نبودند، بلکه بیشتر به منظور تقویت دفاع از خط ساحلی کشور و مهارت‌های واکنش در برابر بلایا بودند.

به گفته سفارت ایالات متحده در مانیل، این رزمایش‌های میدانی «توانمندی‌های شرکا را در شلیک تسلیحات ترکیبی، اشتراک اطلاعات و اطلاعات، ارتباطات بین واحدهای مانور، عملیات لجستیکی و عملیات آبی خاکی آزمایش می‌کند».

به گفته مقامات، وزرای خارجه و دفاع فیلیپین روز سه شنبه با همتایان آمریکایی خود در واشنگتن دیدار خواهند کرد تا درباره حضور نظامی آمریکا و گشت‌زنی‌های دریایی هماهنگ بالقوه که نشان‌دهنده همکاری‌های دفاعی رو به رشد دو کشور است، گفتگو کنند.

اختلافات طولانی مدت ارضی بین چین، فیلیپین و چهار ایالت دیگر و همچنین قصد پکن برای فتح تایوان با استفاده از زور در صورت لزوم، واشنگتن و پکن را در مسیر برخورد قرار داده است.

چین هفته گذشته هشداری درباره حضور نظامی فزاینده آمریکا در این منطقه ارسال کرد. به گفته مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در جریان یک نشست خبری معمول در پکن، این تنها منجر به تنش‌های بیشتر و صلح و ثبات کمتر در منطقه می‌شود.

رئیس جمهور تایوان، تسای اینگ ون، هفته گذشته در کالیفرنیا با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، دیدار کرد که پکن را خشمگین کرد. در نتیجه، پکن مانورهای جنگی سه روزه را شبیه سازی بسته شدن تایوان انجام داد که یک روز پس از آغاز تمرینات بالیکاتان فیلیپین به پایان رسید.

دوشنبه شاهد استقرار ناوشکن یو اس اس میلیوس، یک ناوشکن موشک هدایت شونده، در 12 مایلی دریایی از ریف Mischief، یک رخنمون مرجانی بود که توسط مانیل ادعا شد چین در اواسط دهه 1990 کنترل را به دست گرفته و به یکی از هفت پایگاه جزیره ای محافظت شده با موشک تبدیل شده است. در مجمع الجزایر مورد مناقشه اسپراتلیس در دریای چین جنوبی.

چنین عملیات آزادی ناوبری سال ها توسط ارتش ایالات متحده در تلاش برای مقابله با ادعاهای سرزمینی گسترده چین انجام شده است.

ناوگان هفتم گفت: «تا زمانی که برخی کشورها به ادعا و اعمال محدودیت‌هایی برای حقوقی که فراتر از اختیارات آنها بر اساس قوانین بین‌المللی است ادامه دهند، ایالات متحده به دفاع از حقوق و آزادی‌های دریا که برای همه تضمین شده است ادامه خواهد داد».