آمریکا چین را به خاطر تهدید فیلیپین در دریای چین جنوبی محکوم کرد

آمریکا چین را به خاطر تهدید فیلیپین در دریای چین جنوبی محکوم کرد

فیلیپین و ایالات متحده در سفری که نشان دهنده تغییر قابل توجهی در روابط آنهاست، روز دوشنبه بر اتحاد امنیتی طولانی مدت خود تأکید کردند.

دولت ایالات متحده (ایالات متحده) با پشت سر گذاشتن وزن خود به فیلیپین، تاکید کرده است که عمیقاً نگران “ارعاب” کشتی های گارد ساحلی چین در دریای مورد مناقشه چین جنوبی است.

به گفته دانیل جی کریتنبرینک، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی و اقیانوسیه، سفر فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهور فیلیپین به ایالات متحده در این هفته نشان می دهد که دوستی دو ملت چقدر محکم و پایدار است.

در یک مناقشه دریایی جدید بین دو کشور، فیلیپین روز جمعه گارد ساحلی چین را به “مانورهای خطرناک” و “تاکتیک های تهاجمی” در دریای چین جنوبی متهم کرد. چین مدعی شد که قایق های فیلیپینی “حرکات تحریک آمیز عمدی” انجام داده اند.

ایالات متحده به چین هشدار داد و خواستار پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز و ناامن در دریای چین جنوبی شد

پرزیدنت بایدن میزبان فردیناند مارکوس جونیور، رهبر فیلیپین در بحبوحه تنش های فزاینده با چین باشد

وی در یک کنفرانس تلفنی از ایالات متحده گفت: «ما عمیقاً نگران ارعاب و آزار و اذیت مداوم کشتی‌های فیلیپینی هستیم زیرا آنها به گشت‌زنی‌های معمولی در منطقه انحصاری اقتصادی فیلیپین ادامه می‌دهند.»

چنین اقدامات و رفتاری از سوی پکن واقعا غیرقابل قبول است.

کریتنبرینک افزود که ایالات متحده و متحدانش درک می کنند که حفظ صلح آمیز تنگه تایوان چقدر حیاتی است.

فیلیپین و ایالات متحده در سفری که نشان دهنده تغییر قابل توجهی در روابط آنهاست، روز دوشنبه بر اتحاد امنیتی طولانی مدت خود تأکید کردند. هر دو کشور به دنبال اقداماتی برای مقابله با قاطعیت چین در دریای چین جنوبی و نزدیک به تایوان هستند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه به مارکوس گفت که تعهد ایالات متحده به دفاع از متحد پیمان خود “آهنین” است. مارکوس گفت که این منطقه “مسلماً پیچیده ترین وضعیت ژئوپلیتیکی در جهان در حال حاضر” است.

روابط در دوران سلف ضدآمریکایی مارکوس، رودریگو دوترته، که آشکارا از واشنگتن انتقاد می کرد، در حالی که تلاش می کرد چین را جذب کند، بدتر شد.

کریتنبرینک اظهار داشت که نسبت به روابط دو کشور “به طور استثنایی” مطمئن است.

(با ورودی های نمایندگی)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام