آمیت شاه در آروناچال پرادش

آمیت شاه در آروناچال پرادش

وزیر کشور اتحادیه آمیت شاه در کیبیتو، آروناچال پرادش. PTI.

ایتاناگار: آمیت شاه وزیر کشور هند در پاسخی مناسب به چین که هفته گذشته نام 11 مکان در آروناچال پرادش را تغییر نام داد، گفت: «هیچ کس نمی‌تواند حتی به یک نوک سوزن از سرزمین هند تجاوز کند.» .

در اوایل روز، چین با سفر شاه به این ایالت شمال شرق مخالفت کرد و گفت که این سفر “حاکمیت ارضی پکن را نقض می کند و برای صلح و آرامش وضعیت مرزی مفید نیست.”

شاه در Kibithoo، روستایی در امتداد مرز هند و چین، گفت: «امروز، ما می‌توانیم با افتخار بگوییم که هیچ‌کس نمی‌تواند حتی ذره‌ای به ارزش زمین ما تجاوز کند، زیرا ITBP و ارتش هند در مرزهای ما حضور دارند.» “برنامه روستاهای پر جنب و جوش” (VVP) را راه اندازی کرد.

مناطق مرزی اولویت اول دولت مودی

وزیر کشور اتحادیه گفت که مناطق مرزی اولویت اول نخست وزیر نارندرا مودی است.

شاه گفت: «قبل از سال 2014، کل منطقه شمال شرق به عنوان منطقه آشفته شناخته می شد، اما در 9 سال گذشته، به دلیل سیاست «نگاه به شرق» نخست وزیر مودی، اکنون شمال شرق منطقه ای است که به توسعه کشور کمک می کند.

وی در ادامه گفت: «تمام کشور امروز می‌توانند با آرامش در خانه‌های خود بخوابند، زیرا نیروهای ارتش و نیروهای ITBP ما شبانه روز در مرزهای ما کار می‌کنند. امروز می‌توانیم با افتخار بگوییم که هیچ‌کس قدرت این را ندارد که به ما چشم بد بیندازد.»

وزیر کشور به شهدای جنگ هند و چین در سال 1962 در کیبیتو ادای احترام کرد که “با وجود کمبود منابع با شجاعت جنگیدند”.

وزیر کشور کیبیتو را اولین روستای هند و نه آخرین روستا توصیف کرد.

کیبیتو اولین روستای هند است و نه آخرین روستا. اوایل که مردم به اینجا می آمدند می گفتند به آخرین روستای کشور رفته بودم اما امروز می گویم اولین روستای هندوستان را دیدم.

از دست نده: پس از تغییر نام چین 11 مکان در هند، وزیر کشور آمیت شاه در بازدید از آروناچال پرادش. اژدها ناپسند گریه می کند

دولت هند، تحت رهبری نخست‌وزیر مودی، VVP را با اجزای مرکزی 4800 کرور، از جمله 2500 کرور روپیه منحصراً برای اتصال جاده‌ای برای سال‌های مالی 2022-23 تا 2025-26 تأیید کرده است.

VVP یک طرح حمایت مرکزی است که بر اساس آن 2967 روستا در 46 بلوک از 19 ناحیه در مجاورت مرز شمالی در ایالت های آروناچال پرادش، سیکیم، اوتاراکند و هیماچال پرادش و منطقه اتحادیه لاداخ برای توسعه همه جانبه شناسایی شده اند.

در مرحله اول 662 روستا برای پوشش اولویت شناسایی شده است که شامل 455 روستا در آروناچال پرادش می شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام